Οι Aγγλοι θέλουν να τελειώσουν το diesel
Κάνουν ενέργειες με στόχο την αποβολή των diesel οχημάτων μέχρι το 2035
Έχουν βάλει στο μάτι και τα υβριδικά
Και η Ευρωπαϊκή Ένωση αποσκοπεί στην αποβολή όσων αυτοκινήτων εκπέμπουν διοξείδιο
Στην χώρα μας οι πωλήσεις των diesel κατέγραψαν πτώση άνω του 50%
Κάνουν ενέργειες με στόχο την αποβολή των diesel οχημάτων μέχρι το 2035
Εδώ και αρκετά χρόνια οι Βρετανοί ψάχνουν τρόπους ώστε να μειώσουν σταδιακά και στη συνέχεια να απαλλαγούν από τα diesel αυτοκίνητα, κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα. Το 2019, ο δήμος του Λονδίνου εγκαθίδρυσε την ζώνη εξαιρετικά χαμηλής εκπομπής ρύπων, σύμφωνα με την οποία όσοι διαθέτουν οχήματα κάποιας ηλικίας (τα οποία εκπέμπουν περισσότερους ρύπους), όποτε διέρχονται από συγκεκριμένες ζώνες, θα καλούνται να πληρώνουν ένα αντίστοιχο «εισιτήριο» αξίας 12,5 λιρών, ήτοι 14,56 ευρώ.
Ενέργειες σαν και αυτή που προαναφέραμε αποσκοπούν στην αλλαγή της καθημερινότητας των κατοίκων του «νησιού» και την σταδιακή μετάβαση στη «νέα εποχή». Μια εποχή η οποία δεν θα συμπεριλαμβάνει τα αυτοκίνητα που κινούνται με diesel και την διακοπή πώλησης αυτών από το 2035. Τουλάχιστον αυτός είναι ο επιθυμητός στόχος.
Έχουν βάλει στο μάτι και τα υβριδικά
Το «αντίο» στα diesel έχει δεχθεί διάφορες αλλαγές, όσον αφορά στο deadline του. Αν και ο αρχικός προγραμματισμός της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου έκανε λόγο για το 2040, ήρθε η επίσπευση της μετάβασης, με νέα ημερομηνία αφετηρίας το 2035. Μάλιστα, οι αλλαγές δεν αφορούν μονάχα το χρονικό διάστημα που θα εκκινήσουν οι διαδικασίες, αλλά και το περιεχόμενο των ίδιων των αλλαγών. Συγκεκριμένα, στο «μικροσκόπιο» των αρμοδίων δεν είναι μόνο τα αυτοκίνητα που κινούνται με diesel, αλλά και τα υβριδικά! Πράγματι, είναι ισχυρό το ενδεχόμενο το πλάνο της κυβέρνησης του Η.Β. να συμπεριλάβει και όσα υβριδικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ως κύριο καύσιμο τη βενζίνη ή το diesel. Το τι θα αποφασιστεί πάνω στο θέμα, θα το μάθουμε μελλοντικά.
Και η Ευρωπαϊκή Ένωση αποσκοπεί στην αποβολή όσων αυτοκινήτων εκπέμπουν διοξείδιο
Σε παρόμοιο μήκος κύματος θα λέγαμε πως «πλέει» η Ευρωπαϊκή Ένωση. Συγκεκριμένα, η ατζέντα της προβλέπει την οριστική απαλλαγή της... ευρωπαϊκής ατμόσφαιρας από το διοξείδιο του άνθρακα έως το 2050, βασιζόμενη στην μέση διάρκεια ζωής ενός αυτοκινήτου να είναι περί τα δεκαπέντε έτη. Με άλλα λόγια, κανένα από τα αυτοκίνητα που θα βγουν στην αγορά μετά το 2035, θα επιτρέπεται να εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα. Η απόφαση αυτή ήρθε το 2022 και επισημοποίησή της ως νόμος έλαβε χώρα το περυσινό έτος.
Στην χώρα μας οι πωλήσεις των diesel κατέγραψαν πτώση άνω του 50%
Σε ό,τι έχει να κάνει με την κατάσταση στην χώρα μας, οι πωλήσεις των diesel αυτοκινήτων έχουν πάρει την κατιούσα. Συγκεκριμένα, το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, το ποσοστό που κατείχαν στο σύνολο των πωλήσεων, έφτασε το 11,9%. Για να αντιληφθούμε καλύτερα τον αριθμό και το πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα σε βάθος δεκαετίας, το αντίστοιχο διάστημα του 2014, το μερίδιο των πωλήσεων για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα ανερχόταν στο 63%, δηλαδή περίπου 6 στα 10 αυτοκίνητα που είχαν απορροφηθεί τότε από την ελληνική αγορά «έκαιγαν» diesel.
Σχολιάστε |