Οι εταιρείες ψάχνουν λύση για τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων
Τα ηλεκτροκίνητα έχουν 0 ρύπους. Tesla και Polestar πουλάνε «μονάδες» άνθρακα σε άλλες εταιρείες.
Με αυτό τον τρόπο θα γλυτώσουν πρόστιμα από την Ε.Ε, αφού το όριο εκπομπών μειώθηκε.
Η Renault προειδοποιεί ότι αυτό θα αποδυναμώσει τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ζητά αναθεώρηση των ορίων, συμφωνούν και κυβερνήσεις.
Τα ηλεκτροκίνητα έχουν 0 ρύπους. Tesla και Polestar πουλάνε «μονάδες» άνθρακα σε άλλες εταιρείες
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που πουλάνε μοντέλα στην Ευρώπη έχουν ένα όριο μέσων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που μπορούν να εκπέμπουν, το οποίο αν ξεπεράσουν θα έχουν πρόστιμο 95 ευρώ ανά κάθε παραπάνω g/km, για κάθε νέο όχημα που ταξινομείται.
Αυτός είναι και ο λόγος όπου εταιρείες που έχουν ηλεκτρικά και full υβριδικά μοντέλα στη γκάμα τους, μπορούν ταυτόχρονα να διαθέτουν και «καυτά» μοντέλα με turbo βενζινοκινητήρες και 280 άλογα: Επειδή συμψηφίζονται οι ρύποι όλων των μοντέλων της εταιρείας, το αυξημένο CO2 που εκπέμπουν τα sport μοντέλα δεν επαρκεί για να ξεπεράσει τον μέσο όρο.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιτρέπει την κοινοπραξία μεταξύ διαφορετικών κατασκευαστών, ούτως ώστε να πετύχουν από κοινού τους στόχους τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα εταιρείες που έχουν αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα στη γκάμα τους, όπως η Tesla και η Polestar, να «πουλάνε» σε άλλες μάρκες τις μονάδες διοξειδίου του άνθρακα που πρακτικά τους περισσεύουν, μιας και τα οχήματά τους δεν εκπέμπουν CO2.
Σύμφωνα με καταθέσεις της Ε.Ε, η Stellantis, η Ford και η Toyota σκοπεύουν να αγοράσουν μονάδες από την Tesla, ενώ η Mercedes θα αγοράσει μονάδες από τη Volvo και την Polestar.
Με αυτό τον τρόπο θα γλυτώσουν πρόστιμα από την Ε.Ε, αφού το όριο εκπομπών μειώθηκε
Αιτία αυτών των κοινοπραξιών είναι το γεγονός πως η E.E μείωσε σημαντικά το κατώτατο όριο εκπομπών CO2 για το 2025. Προκειμένου να αποφύγουν βαριά πρόστιμα, οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον στο 20% των συνολικών πωλήσεών τους ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η Renault προειδοποιεί ότι αυτό θα αποδυναμώσει τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Αυτό δεν βρίσκει σύμφωνες όλες τις εταιρείες. Η Renault για παράδειγμα, δήλωσε πως θα δεσμευτεί μεν να συμμορφωθεί με τις αυστηρότερες νόρμες της Ε.Ε για εκπομπές ρύπων, αλλά θεωρεί ότι τέτοιου τύπου «κοινοπραξίες» θα μπορούσαν να αποδυναμώσουν την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
Σύμφωνα με δήλωση στο Reuters, οι αποφάσεις αγοράς «πιστώσεων» ρύπων από ανταγωνιστές είναι αντιπαραγωγικές, ενώ υποστηρίζει πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να λάβει μια σαφή θέση για αυτό το θέμα. Όσον αφορά για το αν θα προχωρήσει η ίδια σε τέτοιου είδους κοινοπραξία, η Renault δήλωσε πως είναι ακόμα νωρίς για να γνωρίζει τι πρακτική θα ακολουθήσει.
Η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ζητά αναθεώρηση των ορίων, συμφωνούν και κυβερνήσεις
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων έχει ζητήσει να αναθεωρηθούν τα αυστηρά όρια προδιαγραφών ρύπων που έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σε αντίστοιχο πνεύμα κινούνται και ορισμένες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, όπως της Ιταλίας, που ζητούν να ανασταλούν τα πρόστιμα του 2025.
Προκειμένου να πετύχουν αυτούς τους αυστηρούς στόχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι εταιρείες θα πρέπει να αυξήσουν τα ποσοστά πωλήσεων των ηλεκτροκίνητων μοντέλων τους. Σε αυτό «φρένο» έρχονται να βάλουν τόσο οι τιμές των ηλεκτρικών, που είναι ακόμα υψηλές, όσο και η έλλειψη κρατικών επιδοτήσεων σε πολλές χώρες της Γηραιάς Ηπείρου.