Πιστοποιητικό Συντήρησης: Πρέπει ο ΚΟΚ να προβλέψει ποινές;
Αμέτρητα ασυντήρητα μένουν στον Κηφισό καθημερινά
Οι ιδιοκτήτες παραμελούν τα service λόγω οικονομικών δυσχερειών
Υποχρεωτικά ετήσια πιστοποιητικά από συνεργεία, μπορεί να είναι η λύση;
Ακινητοποιήσεις προέρχονται και από χαζο-τρακαρίσματα και χάζεμα στο κινητό
Αμέτρητα ασυντήρητα μένουν στον Κηφισό καθημερινά
Στην μετά-lockdown εποχή που ζούμε, δεν υπάρχει τίποτα πιο συνηθισμένο από το καθημερινό μποτιλιάρισμα στον Κηφισό. Είναι τόσο συχνό, που αν κάποια ημέρα δεν συναντήσεις χαοτική κίνηση στις ώρες αιχμής, θα σε κάνει να αναρωτηθείς για πιο λόγο μπορεί να (μη) συμβαίνει αυτό. Η κυριότερη αιτία για την οποία προκαλείται αυξημένη κίνηση στην μεγαλύτερη οδική αρτηρία της Αττικής, είναι τα ακινητοποιημένα οχήματα. Οι ακινητοποιήσεις-όταν δεν προέρχονται από συγκρούσεις, προέρχονται από ασυντήρητα αυτοκίνητα, που απλά μένουν στο δρόμο.
Οι ιδιοκτήτες παραμελούν τα service λόγω οικονομικών δυσχερειών
Με δεδομένο ότι ο στόλος των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας είναι ιδιαίτερα γερασμένος (Μ.Ο. 17 και πλέον έτη), είναι πολύ συχνό το φαινόμενο κάποια από αυτά απλά να ...«παραδίδουν πνεύμα» ανά πάσα στιγμή, και ενίοτε στη μεσαία λωρίδα της Εθνικής Οδού, εν μέσω κυκλοφοριακής αιχμής. Η συνεπής συντήρηση είναι κάτι που πλέον λόγω των οικονομικών δυσχερειών αποτελεί πολυτέλεια για πολλούς κατόχους αυτοκινήτων τέτοιων ηλικιών. Έτσι, σε πολλές περιπτώσεις, κάποιοι ιδιοκτήτες παραμελούν ακόμη και τα βασικά (λάδια-φίλτρα-μπουζί), με τα αποτελέσματα στις περιπτώσεις αυτές να είναι αναμενόμενα. Είναι θέμα χρόνου πχ ένα αυτοκίνητο που δεν έχει αλλάξει φίλτρο βενζίνης για πολλά χιλιόμετρα, κάποια στιγμή να χρειαστεί-ακόμη χειρότερα-αντλία βενζίνης. Και αυτό θα συμβεί απροειδοποίητα.
Υποχρεωτικά ετήσια πιστοποιητικά από συνεργεία, μπορεί να είναι η λύση;
Οι υποχρεωτικοί έλεγχοι που διενεργούν τα ΚΤΕΟ δεν αφορούν τη συντήρηση του κινητήρα και του κιβωτίου. Συνεπώς, η λύση θα μπορούσε να έρθει από τα ίδια τα συνεργεία που κάνουν τις συντηρήσεις, αν αυτά πιστοποιούσαν επίσημα την πραγματοποίηση τους. Θα μπορούσε δηλαδή να θεσπιστεί από το κράτος μια μίνιμουμ υποχρεωτική ετήσια συντήρηση για τα οχήματα που κυκλοφορούν, τουλάχιστον για αυτά που είναι κάποιας ηλικίας, πχ δεκαετίας. Το όργανο που θα πραγματοποιεί και θα πιστοποιεί τη συγκεκριμένη ετήσια συντήρηση θα μπορούσε να είναι το συνεργείο του ιδιοκτήτη. ¶λλωστε, το κράτος έχει ήδη δώσει την ευθύνη και τη δικαιοδοσία στα συνεργεία να πραγματοποιούν και να πιστοποιούν τις Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων (Κ.Ε.Κ.). ¶ρα κάτι προς αυτή την ίδια κατεύθυνση δεν θα ήταν καθόλου εξωπραγματικό.
Ακινητοποιήσεις προέρχονται και από χαζο-τρακαρίσματα και χάζεμα στο κινητό
Κάποιες ακινητοποιήσεις πάντως προέρχονται και από άλλες αιτίες, όπως τα «χαζο-τρακαρίσματα» που συμβαίνουν λόγω απροσεξίας στο σταμάτα-ξεκίνα ή συχνότερα λόγω του «χαζέματος» στο κινητό. Η απασχόληση με το smartphone στο τιμόνι είναι έτσι κι αλλιώς εγκληματική, απλά σε συνθήκες κίνησης έχει συνήθως μικρότερες συνέπειες. Σε κάθε περίπτωση, γεγονός παραμένει ότι κάποιοι απρόσεκτοι, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο ταλαιπωρούν χιλιάδες άλλους οδηγούς σε καθημερινή βάση, και ο ΚΟΚ μάλλον θα πρέπει να προβλέψει κάτι για να τους αποτρέπει.
Σχολιάστε |