autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ποια αυτοκίνητα έχουν 4ο πεντάλ & ποια η χρησιμότητά του;

Ποια αυτοκίνητα έχουν 4ο πεντάλ & ποια η χρησιμότητά του;

28/1/2025

Τα χειροκίνητα μοντέλα έχουν 3 πεντάλ, τα αυτόματα 2 (χωρίς συμπλέκτη)
Το 4ο πεντάλ αφορά το περίφημο ποδόφρενο, αντί για το κλασικό χειρόφρενο
Υπάρχει σε συγκεκριμένες μάρκες, πλέον βλέπουμε κατά κόρον να υπάρχει ηλεκτρικό χειρόφρενο, με ένα κουμπί

Τα χειροκίνητα μοντέλα έχουν 3 πεντάλ, τα αυτόματα 2 (χωρίς συμπλέκτη)

Είναι το… αλφάβητο του αυτοκινήτου, αυτό που μαθαίνει ο κάθε μελλοντικός οδηγός. Ακόμη ακόμη, πριν καθίσουμε στη θέση του οδηγού, όταν βλέπουμε τους γονείς μας και ρωτούμε τι κάνουν τα πετάλια κάτω από το τιμόνι και ο κανόνας ήταν ένας: «γκάζι-φρένο-συμπλέκτης». Μάλιστα, ο συγκεκριμένος κανόνας αλλάζει αναλόγως του κιβωτίου του αυτοκινήτου, όπου στα αυτόματα ο συμπλέκτης δε χρειάζεται και άρα τα πεντάλ είναι δύο, ενώ συνήθως σε αυτή την περίπτωση το πεντάλ του φρένου έχει διπλάσιο φάρδος.

Το 4ο πεντάλ αφορά το περίφημο ποδόφρενο, αντί για το κλασικό χειρόφρενο

Φυσικά, όπως ισχύει στα πάντα στη ζωή, υπάρχουν και οι εξαιρέσεις από αυτόν τον κανόνα». Ειδικότερα, σε ορισμένα μοντέλα και κυρίως ορισμένες μάρκες, συνηθίζεται τα χειροκίνητα μοντέλα να έχουν 4ο και τα αυτόματα 3ο πεντάλ. Αυτό βρίσκεται τέρμα αριστερά στο χώρο για τα πόδια του οδηγού και συνήθως έχει θέση ελαφρώς πιο πίσω, προς τον οδηγό.

Υπάρχει σε συγκεκριμένες μάρκες, πλέον βλέπουμε κατά κόρον να υπάρχει ηλεκτρικό χειρόφρενο, με ένα κουμπί

Το πεντάλ αυτό είναι στην πραγματικότητα το «χειρόφρενο» ή αλλιώς το φρένο ανάγκης του αυτοκινήτου. Στα μοντέλα που εντοπίζεται αντικαθιστά το κανονικό χειρόφρενο στο κέντρο της κονσόλας και ο χειρισμός του γίνεται με το αριστερό πόδι. Πιο συγκεκριμένα, όταν θέλει ο οδηγός να το ενεργοποιήσει απλά το πατά μέχρι κάτω, ενώ για να «λύσει» είτε το πατά πάλι ώστε να επιστρέψει πίσω, είτε υπάρχει διακόπτης ακριβώς από πάνω ο χειρισμός του οποίου γίνεται χειροκίνητα.
 
Η συγκεκριμένη «πατέντα» στο παρελθόν συναντώταν κυρίως σε αμερικάνικα μοντέλα, ή μοντέλα της Mercedes, ενώ σαν εργονομικό… τρικ το χρησιμοποιούσαν και άλλοι κατασκευαστές, όπως για παράδειγμα η Ssangyong, η Nissan στο ηλεκτρικό της LEAF και άλλα. Σήμερα μάλιστα, οι εταιρείες που το συνήθιζαν το έχουν αντικαταστήσει με ηλεκτρικό που ενεργοποιείται/απενεργοποιείται από έναν διακόπτη στα αριστερά του τιμονιού.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε