
Ποια οδηγική συμπεριφορά σε ενοχλεί περισσότερο στο δρόμο;
To φλας «στο τσεπάκι»-δεν βγαίνει ποτέ, και κόρνα για «ψύλλου πήδημα»
«Κατάληψη» διπλής θέσης παρκινγκ ή «αγκαζέ» την αριστερή λωρίδα και «χάζεμα»
Οδήγηση εκτός λωρίδας πάνω στη διαγράμμιση ή φώτα στη μεγάλη σκάλα γιατί βολεύει
Δεν πρόκειται να βοηθήσει πολύ ο νέος ΚΟΚ αν δεν αλλάξουμε νοοτροπία στα βασικά
To φλας «στο τσεπάκι»-δεν βγαίνει ποτέ, και κόρνα για «ψύλλου πήδημα
Είναι διαπιστωμένο ότι η κατάσταση στους δρόμους είναι χειρότερη από ποτέ. Λίγο η κίνηση που έχει αυξηθεί, λίγο τα νεύρα που έχουν χτυπήσει κόκκινο, είναι συνηθισμένο πλέον φαινόμενο η συμπεριφορά στο δρόμο από πολλούς οδηγούς, να μην είναι αυτή που πρέπει. Όμως από όλες τις απρέπειες, μια από αυτές που εκνευρίζουν περισσότερο είναι η συνήθεια που έχουν οι περισσότεροι, να έχουν το φλας στο τσεπάκι τους και να μην το βγάζουν ποτέ όταν πρόκειται να στρίψουν. Είναι παραδοσιακά η πιο συνήθης ταρζανιά που θα συναντήσει κανείς στους ελληνικούς-αν και όχι μόνο-δρόμους. Στατιστικές προτάσσουν ότι ακόμα και οι πιο συνεπείς οδηγοί έχουν καλές πιθανότητες (50%) να μην ειδοποιήσουν πάντα τους υπόλοιπους στο δρόμο για τις προθέσεις τους. Εκνευριστική είναι και η κόρνα που ακούγεται συχνά πυκνά για ψύλλου πήδημα, ειδικά σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης. Πάντα θα υπάρχει ο κλασικός βιαστικός τρίτος η τέταρτος στη σειρά από το φανάρι που μόλις άναψε πράσινο. Συνήθως, αυτός ο «ανυπόμονος» (για να τον χαρακτηρίσουμε κόσμια), είναι ικανός να πατήσει την κόρνα με αντίδραση στο πρασίνισμα του φαναριού γρηγορότερη και από πιλότο της Formula 1 στην εκκίνηση του Grand Prix. Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό συμπεριφοράς θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι συναντάται ευκολότερα στους ελληνικούς δρόμους, καθώς η αλήθεια είναι ότι στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη η ηχορύπανση από τα «κλάξον» δεν είναι τόσο συχνή ο όσο είναι στη χώρα μας.
«Κατάληψη» διπλής θέσης παρκινγκ ή «αγκαζέ» την αριστερή λωρίδα και «χάζεμα»
Από τις μεγαλύτερες «γαϊδουριές» επίσης, είναι και η κατάληψη δύο θέσεων από ένα μόνο αυτοκίνητο στα οργανωμένα ή ελεύθερα πάρκινγκ. Κάποιοι από αυτούς που πλήρωσαν κάτι παραπάνω για το καινούργιο τους αυτοκίνητο, το οποίο μπορεί να είναι και λίγο μεγαλύτερο σε μέγεθος, νομίζουν συχνά ότι νομιμοποιούνται να πιάνουν διπλή θέση. Το κάνουν με σκοπό να μειώσουν τις πιθανότητες να τους το χτυπήσουν όντας πιο στριμωγμένο. Αυτός συνεπάγεται βέβαια, ότι όλοι οι υπόλοιποι εμείς, μπορούμε να βολευτούμε με μία μονή στενή θέση παρκαρίσματος. Οι λεγόμενοι «καθυστεράκηδες» είναι μία ακόμη κατηγορία ενοχλητικών οδηγών στο δρόμο. Κάποιοι από αυτούς είναι ικανοί να πιάσουν αγκαζέ την αριστερή λωρίδα και να πηγαίνουν «με το πάσο» τους, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι το κομμάτι του δρόμου αυτό προορίζεται για κάπως μεγαλύτερες ταχύτητες. Στην περίπτωση δε, που η ταχύτητα τους πλησιάζει τα όρια ταχύτητας του δρόμου στο συγκεκριμένο σημείο, τότε έχουν το άλλοθι ότι δεν είναι υποχρεωμένοι να πάνε γρηγορότερα, αν και μπορούν κάλλιστα να οδηγήσουν στη μεσαία λωρίδα κυκλοφορίας, χωρίς να ενοχλούν τους πιο βιαστικούς.
Οδήγηση εκτός λωρίδας πάνω στη διαγράμμιση ή φώτα στη μεγάλη σκάλα γιατί βολεύει
Και αν κάποιοι οδηγούν αριστερά με αργούς ρυθμούς, τότε ακόμα πιο εκνευριστικοί είναι οι αναποφάσιστοι που οδηγούν πάνω στη διαγράμμιση μεταξύ των λωρίδων. Ηοδηγική αυτή συμπεριφορά προέρχεται από κάποιους που, είτε έχουν μειωμένη αντίληψη του χώρου, είτε δεν έχουν αποφασίσει ακριβώς που θέλουν να κινηθούν. Σε οποιαδήποτε περίπτωση, αυτού του είδους η οδήγηση αποτελεί ενοχλητική και επικίνδυνη συμπεριφορά για τους υπόλοιπους. Μία ακόμα κλασική περίπτωση «αβανταδόρικης» συμπεριφοράς στο δρόμο, ειδικά στο πιο έρημο επαρχιακό δίκτυο, είναι και το τύφλωμα που προκαλούν κάποιοι, βάζοντας τα φώτα στη μεγάλη σκάλα για να βλέπουν καλύτερα. Το πόσο ενοχλητικό έως και επικίνδυνο είναι αυτό φυσικά για τους απέναντι οδηγούς, προφανώς είναι κάτι που απλά τους αφήνει αδιάφορους. Ωστόσο αν συνειδητοποιούσαν την επικινδυνότητα που το τύφλωμα αυτό συνεπάγεται ακόμη και για τους ίδιους, μάλλον θα το σκεφτόντουσαν δεύτερη φορά πριν το ξανακάνουν.
Δεν πρόκειται να βοηθήσει πολύ ο νέος ΚΟΚ αν δεν αλλάξουμε νοοτροπία στα βασικά
Ο νέος επερχόμενος και πολυαναμενόμενος αυστηρός ΚΟΚ, ενδέχεται να μην καταφέρει να βοηθήσει πολύ στο να αλλάξει η κατάσταση στους Ελληνικούς δρόμους. Αν εμείς οι ίδιοι δεν αλλάξουμε νοοτροπία στα βασικά, όπως με τονα ειδοποιούμε για τις διαθέσεις μας να στρίψουμε, να οδηγούμε στο σωστό μέρος του δρόμου και γενικά να χρησιμοποιούμε το οδικό δίκτυο με στοιχειώδη ενσυναίσθηση για το τι επιτρέπεται και τι δεν επιτρέπεται να κάνουμε προκειμένου να μην ενοχλούμε τους υπόλοιπους οδηγούς που χρησιμοποιούν το δρόμο, τότε ο νέος κανονισμός θα μείνει απλά στα χαρτιά και θα είναι δύσκολο να εφαρμοστεί με επιτυχία.