autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Πώς δουλεύει το ήπια υβριδικό Citroen C3 με τα 100 άλογα;

Πώς δουλεύει το ήπια υβριδικό Citroen C3 με τα 100 άλογα;

18/2/2025

Ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί σε κύκλο Miller & έχει εξελιγμένο turbo, για μείωση της κατανάλωσης
Στο αυτόματο κιβώτιο έχει μπει ένα ηλεκτροκινητήρας 29 ίππων
Αυτός, σε χαμηλές ταχύτητες (π.χ. παρκάρισμα) κινεί μόνος του το mild hybrid C3
Για μικρότερο κόστος συντήρησης έχει καδένα χρονισμού και όχι ιμάντα

Νέο Citroen C3: Σε βενζίνη, ήπια υβριδικό & αμιγώς ηλεκτρικό

Η νέα γενιά του Citroen C3 είναι ριζικά αλλαγμένη. Πέραν της διαφορετικής εμφάνισης και των μεγαλύτερων διαστάσεων, το ολοκαίνουργιο Citroen C3 εγκαταλείπει το diesel και για πρώτη φορά στην ιστορία του αποκτά εκδόσεις βενζίνης με υβριδική τεχνολογία 48V. Το σύνολο του C3 έρχεται με απόδοση 100 ίππων και είναι το δεύτερο σύνολο της γαλλικής φίρμας με την τεχνολογία 48V, μετά το κινητήριο σύνολο 136 ίππων που είδαμε στο Citroen C5 Aircross.

Ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί σε κύκλο Miller & έχει εξελιγμένο turbo, για μείωση της κατανάλωσης

O γνωστός 1.200άρης turbo PureTech κινητήρας, είναι πρωταγωνιστής και στις δύο περιπτώσεις, φέροντας όμως 2 σημαντικές αναβαθμίσεις, ειδικά προσαρμοσμένες για εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης.
 
Αρχικά, το μοτέρ του Citroen C3 hybrid λειτουργεί σε κύκλο Miller, για καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση. Πρόκειται για το γνωστό κύκλο Atkinson, που ονομάζεται κύκλος Miller όταν υπάρχει turbo. Η δεύτερη αναβάθμιση αφορά το turbo μεταβλητής γεωμετρίας, που χρησιμοποιείται εδώ και πολλά χρόνια στους κινητήρες diesel. Χάρη στην τοποθέτηση αυτού του στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) το Citroen C3 hybrid μπορεί και αποδίδει καλύτερα σε μεγαλύτερο φάσμα στροφών.

Στο αυτόματο κιβώτιο έχει μπει ένα ηλεκτροκινητήρας 29 ίππων

Έπειτα, μαζί με τον αναβαθμισμένο βενζινοκινητήρα βλέπουμε ηλεκτρικό κύκλωμα 48V αλλά κι ένα έξτρα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 29 ίππων και 55 Nm ροπής. Το υψηλής τάσης (48V) έχει ρόλο την τροφοδοσία του υβριδικού συστήματος, με την αποκλειστικά παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια από το μοτέρ των 28 ίππων. Από εκεί και πέρα, ένας μετατροπέας τάσης συνεχούς ρεύματος (DC) χρησιμοποιεί το ηλεκτρικό ρεύμα και θα το στέλνει σε ένα δεύτερο δίκτυο μικρότερης τάσης. Αυτό θα είναι στα 12V και θα αναλαμβάνει την τροφοδοσία του εξοπλισμού του αυτοκινήτου (π.χ. κλιματισμός).
Αυτός, σε χαμηλές ταχύτητες (π.χ. παρκάρισμα) κινεί μόνος του το mild hybrid C3
Όσον αφορά τον ηλεκτροκινητήρα των 29 ίππων, έχει τοποθετηθεί μέσα στο επίσης νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων (Dual Clutch System 6), όπου βρίσκεται και η ηλεκτρονική μονάδα (ECU). Λόγω της ισχύος και της θέσης του, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί και κινεί το Citroen C3 hybrid σε μικρές ταχύτητες (π.χ. παρκάρισμα – ξεπαρκάρισμα και μικρές αποστάσεις ). Επιπλέον, μέσω της μίζας δίνει ισχύ στον θερμικό κινητήρα για κάθε εκκίνηση του αυτοκινήτου (π.χ. στο φανάρι). Είναι οι περίφημες αστικές συνθήκες οδήγησης στις οποίες το hybrid C3 μπορεί να λειτουργεί σε ποσοστό 50% με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας (μηδενική κατανάλωση + μηδενικοί ρύποι).
 
Κάτι ανάλογο γίνεται και σε συνθήκες cruising. Μέχρι τα 145 χλμ./ώρα σε κάθε άφημα του γκαζιού το θερμικό μοτέρ σβήνει πάει «σβηστό». Από την άλλη, σε απότομες επιταχύνσεις το ηλεκτρικό μοτέρ δίνει επιπλέον ισχύ 12 περίπου ίππων (9 kW). Χάρη σε όλα τα παραπάνω το Citroen C3 hybrid έχει μειωμένη κατανάλωση κατά 15%.

Έχει καδένα χρονισμού και όχι ιμάντα, για χαμηλότερο κόστος συντήρησης

Οι διαφοροποιήσεις του βενζινοκινητήρα συνεχίζονται με το μέσο χρονισμού του. Δεν έχει ιμάντα αλλά έχει επιλεγεί καδένα χρονισμού. Με τον τρόπο αυτό το Citroen C3 hybrid κερδίζει σε αξιοπιστία, μιας και τον ιμάντα πρέπει να τον αλλάζεις συχνότερα (σ.σ. περίπου 80.000 χλμ.)  ενώ η καδένα αντέχει περισσότερο.

H μπαταρία του Citroen C3 Hybrid 100 PS

Από πού αντλεί ενέργεια ο ηλεκτροκινητήρας; Είναι μία αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου που τροφοδοτεί με ρεύμα το μοτέρ, όποτε χρειαστεί. Έχει μικτή χωρητικότητα 0,89 κιλοβατώρων, εκ των οποίων οι 0,43 kWh είναι η ωφέλιμη χωρητικότητα. Όπως ισχύει σε κάθε mild hybrid μοντέλο, η μπαταρία φορτίζει σε κάθε επιβράδυνση/φρενάρισμα από το βενζινοκινητήρα, που θα λειτουργεί σαν γεννήτρια (ανάκτηση ενέργειας).

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε