Σε ενοχλεί η ευαισθησία των νέων μοντέλων στο χακάρισμα;
Σε ενοχλεί η ευαισθησία των νέων μοντέλων στο χακάρισμα;
«Φίλιοι» hackers έχουν καταφέρει να επέμβουν μέχρι στο σύστημα πέδησης και το τιμόνι
Όμως οι κλέφτες θα προτιμήσουν την αρπαγή προσωπικών δεδομένων και κωδικών
Ευαίσθητα τα νέα μοντέλα, χρειάζονται κωδικούς προστασίας και διαδικασίες ασφαλείας
Όμως έχουν απείρως περισσότερες δυνατότητες και εφαρμογές σε σχέση με τα παλιότερα
«Φίλιοι» hackers έχουν καταφέρει να επέμβουν μέχρι στο σύστημα πέδησης και το τιμόνι
Η όλο και πιο αναπτυγμένη τεχνολογία που έχει επικρατήσει στο σχεδιασμό των αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια, έχει δώσει απίστευτες δυνατότητες στους οδηγούς τους. Το Ι.Ο.Τ. (internet of things- το διαδίκτυο των πραγμάτων) πού έχει καθιερωθεί και στον κλάδο της αυτοκίνησης, έχει κατορθώσει να κάνει πραγματικότητα την πλήρη διασύνδεση των νέων μοντέλων. Η διασύνδεση αυτή αφορά το όχημα με το χρήστη του, είτε το όχημα με τις διάφορες υποδομές (πχ το δρόμο, τα φανάρια κυκλοφοριακής ρύθμισης κλπ), και τέλος αφορά τα αυτοκίνητα μεταξύ τους. Είναι όμως η ευαισθησία που αυτή η συνδεσιμότητα συνεπάγεται, ένας νέος πονοκέφαλος για τις εταιρείες αλλά και για τους πελάτες τους; Εντεταλμένοι χάκερς από τα εργοστάσια αυτοκινήτων, έχουν ήδη καταφέρει να επέμβουν απομακρυσμένα στα ηλεκτρονικά συστήματα των οχημάτων τους, μέχρι μάλιστα στο σύστημα πέδησης αλλά και στο τιμόνι.
Όμως οι κλέφτες θα προτιμήσουν την αρπαγή προσωπικών δεδομένων και κωδικών
Είναι περιττό να αναφερθεί η έκταση της δολιοφθοράς που πλέον μπορεί να πραγματοποιηθεί απομακρυσμένα και μάλιστα μόνο με τη χρήση ενός πληκτρολογίου, από κάποιον κακόβουλο που θέλει να επέμβει στη λειτουργία ή ακόμη και στην κίνηση ενός αυτοκινήτου. Θα ήταν όμως χρήσιμο να μη σταθούμε μόνο σε αυτό, καθώς είναι γεγονός ότι όλοι οι αγοραστές-οδηγοί αυτοκινήτων δεν αποτελούν εν δυνάμει υποψήφια θύματα δολιοφθοράς. Μπορούμε όμως να σταθούμε κάλλιστα στο τι συνεπάγεται η υπέρμετρη χρήση της τεχνολογίας όσον αφορά στο κίνδυνο που πλέον υπάρχει για την ασφάλεια των προσωπικών μας δεδομένων, που αναγκαστικά αποθηκεύονται στα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα. Αυτός άλλωστε αναμένεται να είναι και ο στόχος εγκληματικών ενεργειών, και αυτή την πρόκληση θα πρέπει πλέον να αντιμετωπίσουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και οι αρχιτέκτονες σχεδιαστές των ηλεκτρονικών συστημάτων που τα συνοδεύουν.
Ευαίσθητα τα νέα μοντέλα, χρειάζονται κωδικούς προστασίας και διαδικασίες ασφαλείας
Πλέον, η λειτουργία των αυτοκινήτων εξαρτάται κατά πολύ από υπολογιστές και για να είναι κανείς σίγουρος για την ασφαλή χρήση τους, θα πρέπει να παίρνει μέτρα ασφαλείας αντίστοιχα με αυτά που υιοθετεί κατά τη χρήση του προσωπικού του υπολογιστή στο σπίτι ή στο γραφείο. Κωδικοί προστασίας, διαδικασίες ασφάλειας, firewalls, και κάθε λογής λογισμικά αντιμετώπισης κακόβουλων εισβολέων, θα γίνουν συνηθισμένες διαδικασίες στην καθημερινή χρήση ενός αυτοκινήτου, του οποίου μέχρι πρότινος την προσοχή μας απαιτούσε η οδήγηση του και μόνο.