σχόλια
Σκάνδαλο με τη BMW; Βρέθηκε λογισμικό χειραγώγησης ρύπων στις X3
Το εντόπισε η Αρχή Μεταφορών Γερμανίας μετά από καταγγελία περιβαλλοντικής οργάνωσης.
Επηρεάζονται 33.000 X3 στη Γερμανία (100.000 με 150.000 στην Ευρώπη).
Η BMW δηλώνει «αθώα» αλλά θα συνεργαστεί για να επιλυθεί το ζήτημα.
Domino; Τον ίδιο κινητήρα φοράνε ακόμα 8 μοντέλα της BMW και 3 της MINI.
Το εντόπισε η Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών μετά από καταγγελία περιβαλλοντικής οργάνωσης
Η Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών της Γερμανίας, Kraftfahrt-Bundesamt (KBA), έπειτα από έρευνα που ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2023, διαπίστωσε πως ορισμένες πετρελαιοκίνητες BMW X3 με κωδικό F25, που κατασκευάστηκαν από το 2010 έως το 2014, διαθέτουν λογισμικό που χειραγωγεί τις ενδείξεις των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) στις BMW X3 sDrive18d και xDrive20d χρονολογίας από 2010 έως 2014.
Μία από τις περιπτώσεις όπου συμβαίνει η συγκεκριμένη χειραγώγηση είναι όταν ο κλιματισμός είναι απενεργοποιημένος.
Επιπλέον, παρατηρήθηκε πως η αποτελεσματικότητα του συστήματος φιλτραρίσματος των καυσαερίων σε αυτά τα αυτοκίνητα μειωνόταν όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι χαμηλότερη των 18 βαθμών Κελσίου.
Η αιτία της διερεύνησης από την KBA ήταν μία άλλη έρευνα από τη γερμανική περιβαλλοντική οργάνωση Deutsche Umwelt Hilfe (DUH), η οποία είχε κατηγορήσει τη BMW πως μείωσε τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου σε συνθήκες δοκιμών.
Η DUH ισχυρίστηκε πως η συγκεκριμένη χειραγώγηση συνέβαινε κυρίως στην περίπτωση που το σύστημα κλιματισμού ήταν απενεργοποιημένο, κάτι που είναι συνηθισμένο κατά τη διάρκεια των δοκιμών εκπομπών ρύπων. Επομένως, υπήρχε η πιθανότητα να είναι παραποιημένα τα αποτελέσματα των συγκεκριμένων δοκιμών.
Με αφορμή τους παραπάνω ισχυρισμούς της DUH, η Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών (KBA) ξεκίνησε τη δική της έρευνα και επικεντρώθηκε στο λογισμικό του εγκεφάλου της πετρελαιοκίνητης X3.
Επηρεάζονται 33.000 μοντέλα στη Γερμανία (100.000 με 150.000 στην Ευρώπη)
Όπως αναφέραμε, τα μοντέλα που διαθέτουν το συγκεκριμένο λογισμικό είναι οι BMW X3 sDrive18d και xDrive20d με κωδικό F25, παραγωγής μεταξύ 2010 και 2014. Ο κινητήρας που χρησιμοποιούν είναι ο N47D20.
Σύμφωνα με την KBA, τα οχήματα που παρατυπούν είναι περίπου 33.000 στη Γερμανία.
Υπολογίζεται πως ο αριθμός των μοντέλων σε όλη την Ευρώπη κυμαίνεται από 100.000 με 150.000. Παρόλα αυτά, η BMW δεν γνωρίζει πόσα από τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα βρίσκονται ακόμα σε κυκλοφορία, αφού ο εποπτικός φορέας έχει δημοσιεύσει μέχρι στιγμής στοιχεία μόνο για τη Γερμανία.
Η BMW δηλώνει «αθώα» αλλά θα συνεργαστεί για να επιλυθεί το ζήτημα
Η BMW αρνείται τη χρήση παράτυπου λογισμικού, δηλώνοντας πως τα συστήματα εκπομπής ρύπων πληρούν τις νόμιμες προδιαγραφές. Δεσμεύτηκε ωστόσο να συνεργαστεί με την KBA για να επιλυθεί το πρόβλημα.
Επιπλέον, η Βαυαρική εταιρεία αναγνώρισε ένα «πιθανό ζήτημα σχετικά με την ανθεκτικότητα ορισμένων εξαρτημάτων του συστήματος μετεπεξεργασίας καυσαερίων» και σκοπεύει να ξεκινήσει διαδικασία επιδιόρθωσης από τον Ιούνιο, αντικαθιστώντας τόσο το λογισμικό, όσο και τα εξαρτήματα που απαιτούνται.
Οι συγκεκριμένες εργασίες θα γίνουν στα μοντέλα που βρίσκονται στην εγχώρια αγορά της Γερμανίας και για την ώρα δεν γνωρίζουμε τι θα γίνει στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.
Domino; Τον ίδιο κινητήρα φοράνε ακόμα 8 μοντέλα της BMW και 3 της MINI
Εκτός από την X3, ο κινητήρας με κωδικό N47D20 χρησιμοποιείται επίσης και σε πολλά άλλα μοντέλα της BMW, όπως για παράδειγμα στις 120d, 318d, 320d, 520d, X1 sDrive20d και xDrive20d, 218d, 220d διαφόρων γενιών, καθώς και στα MINI Cooper SD, Countryman Cooper SD, Paceman SD.
Μέχρι στιγμής δεν γνωρίζουμε αν το λογισμικό που χειραγωγεί τις εκπομπές ρύπων είναι τοποθετημένο και σε άλλα οχήματα πλην των X3 sDrive18d και xDrive20d.
Σχολιάστε |
Τελικά άμα θέλουν οι μάρκες κοροϊδεύουν όποιον γουστάρουν με τα λογισμικά και τα κόλπα τους, και στο τέλος την βγάζουν και καθαρή..
Προβολή περισσότερων σχολίων