Τελικά τι έγινε με τα ηλεκτρικά στην Αράχωβα;
Κυκλοφοριακό χάος με ηλεκτρικά που «έμειναν» στο δρόμο του χιονοδρομικού
Η Αστυνομία είπε ότι υπήρχαν προβλήματα με την μπαταρία & την αυτονομία
Οι διαφωνούντες λένε πως δεν υπήρχαν αλυσίδες και τα αυτοκίνητα «κόλλησαν» στο χιόνι
Έξτρα επιχείρημα, πως σε άλλες χώρες (Νορβηγία) δεν υπάρχουν τέτοια προβλήματα, αλλά φταίνε οι Έλληνες οδηγοί
Κυκλοφοριακό χάος με ηλεκτρικά που «έμειναν» στο δρόμο του χιονοδρομικού
Αφού πέρασαν λίγες ημέρες, για να... καθίσει η σκόνη, πάμε να σχολιάσουμε ένα από τα πιο hot θέματα της επικαιρότητας, στον κόσμο της αυτοκίνησης. Έστω κι αν αφορά... περσινό γεγονός. Αναφερόμαστε στο κυκλοφοριακό κομφούζιο που προκλήθηκε τις ημέρες των Χριστουγέννων με «πρωταγωνιστές» τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επισκεπτών του χιονοδρομικού κέντρου στην Αράχωβα.
Όπως αναφέρθηκε από κόσμο στην περιοχή, σε αρκετά ηλεκτρικά μοντέλα η μπαταρία «έπεσε» σημαντικά, με αποτέλεσμα να περιοριστεί η αυτονομία τους. Οι χαμηλές θερμοκρασίες στην περιοχή ήταν ο βασικός λόγος στην μείωση απόδοσης της μπαταρίας, ενώ και το μικρό δίκτυο φορτιστών της περιοχής επιδείνωσε το πρόβλημα. Ως εκ τούτου, ο δρόμος αποχώρησης από το χιονοδρομικό κέντρο έκλεισε, προκλήθηκε μποτιλιάρισμα και τελικώς δημιούργησε ένα χάος που διήρκησε αρκετές ώρες.
Η Αστυνομία είπε ότι υπήρχαν προβλήματα με την μπαταρία & την αυτονομία
Ο παραπάνω ισχυρισμός περί μειωμένης αυτονομίας λόγω καιρικών συνθηκών αναφέρθηκε και σε επίσημη ανακοίνωση της Ελληνικής Αστυνομίας. «Σχετικά με δημοσιεύματα ηλεκτρονικού τύπου, τα οποία αναφέρονται σε ακινητοποίηση οχημάτων και δυσχέρεια της κυκλοφορίας, λόγω δυσμενών καιρικών φαινομένων πλησίον του οικισμού Αράχωβας Βοιωτίας, καθώς και σε συναφή θέματα τροχονομικών ελέγχων, από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας ανακοινώνονται τα ακόλουθα:
Στον οικισμό της Αράχωβας διενεργούνται συνεχείς τροχονομικοί έλεγχοι από αστυνομικούς με σκοπό τη διαπίστωση εφοδιασμού των οχημάτων με αντιολισθητικές αλυσίδες, καθώς και στη διεξαγωγή της κυκλοφορίας με τη χρήση αυτών όπου κρίνεται απαραίτητο, ενώ λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών που επικρατούν στην περιοχή παρατηρήθηκε ότι πολλά ηλεκτρικά οχήματα παρουσίασαν τεχνικά προβλήματα με αποτέλεσμα την ακινητοποίησή τους κατά την επιστροφή από το χιονοδρομικό κέντρο της περιοχής.
Υπενθυμίζεται η από 24-12-2024 Ανακοίνωση Γ.Ε.Δ. Στερεάς Ελλάδας σχετικά με την κατάσταση του οδικού δικτύου στην περιοχή, η υποχρέωση εφοδιασμού των οδηγών όλων των οχημάτων με αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα ανάλογα αντιολισθητικά μέσα, εφόσον τα οχήματα αυτά δεν φέρουν ειδικά ελαστικά, καθώς και η υποχρέωσή τους να φέρουν τον εξοπλισμό αυτό σύμφωνα με τις οδηγίες των αστυνομικών αρχών με σκοπό την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας των οχημάτων», ήταν η χαρακτηριστική ανακοίνωση.
Οι διαφωνούντες λένε πως δεν υπήρχαν αλυσίδες και τα αυτοκίνητα «κόλλησαν» στο χιόνι
Όπως ήταν λογικό και επόμενο, η πλευρά των κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αντέδρασε. Σε δημόσια forum και σελίδες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είδαμε διαφορετικές εκδοχές στο γεγονός. Μεταξύ άλλων κυκλοφόρησαν videos με ηλεκτρικά αυτοκίνητα που δεν είχαν αλυσίδες και προφανώς «κόλλησαν» στα χιόνια. Η αλήθεια είναι πως στη χώρα μας δεν υπάρχει η κατάλληλη οδηγική παιδεία σε αυτές τις περιστάσεις και αν η ΕΛ.ΑΣ. δεν μεριμνήσει κάνοντας αυστηρούς ελέγχους, συμβαίνουν πολλά τέτοια περιστατικά. Στην περίπτωση των ηλεκτρικών οχημάτων, το έξτρα βάρος κάνει ακόμη δυσκολότερη την ρυμούλκηση οπότε φαντάζει μία λογική εξήγηση το μποτιλιάρισμα λόγω έλλειψης αλυσίδων.
Έξτρα επιχείρημα, πως σε άλλες χώρες (Νορβηγία) δεν υπάρχουν τέτοια προβλήματα, αλλά φταίνε οι Έλληνες οδηγοί
Έπειτα, αναφέρθηκε ως παράδειγμα η χρήση ηλεκτρικών σε άλλες χώρες, με ακόμη πιο χαμηλές θερμοκρασίες. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι η Νορβηγία, όπου τα τελευταία χρόνια αφθονούσαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λόγω ευνοϊκών τιμών και ρυθμίσεων. Όπως υποστηρίχθηκε, δεν έχουν συμβεί παρόμοια περιστατικά στη σκανδιναβική χώρα και ο λόγος είναι η κατάλληλη προετοιμασία των Νορβηγών οδηγών. Είναι δεδομένο πως σε ακραία χαμηλές θερμοκρασίες η μπαταρία των ηλεκτρικών οχημάτων έχει μικρότερη απόδοση από εκείνη που την άφησες. Οπότε χρειάζεται να έχεις επαρκώς φορτισμένη μπαταρία αν θέλεις να κινηθείς σε περιοχή όπου ο υδράργυρος βρίσκεται... χαμηλά.
Μα και πέρα από τις θερμοκρασίες, σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες οι οδηγοί φροντίζουν να έχουν τον κατάλληλο εξοπλισμό για οδήγηση στο χιόνι. Είτε αυτό σημαίνει αλυσίδες, είτε χιονοκουβέρτες είτε ακόμη, ακόμη, να φοράς χιονολάστιχα.
Τελικά, όμως, τι συνέβη στην πραγματικότητα. Φταίνε τα ηλεκτρικά, φταίνε οι οδηγοί (αλυσίδες, αρκετή μπαταρία) ή η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση;
Σχολιάστε |