Θα αγόραζες ηλεκτρικό αυτοκίνητο αν κόστιζε λιγότερο από τα θερμικά;
Οι τιμές των ηλεκτρικών μειώνονται, το ηλεκτρικό Frontera κοστίζει λιγότερο από το θερμικό.
Αν φορτίζεις στο σπίτι σου, ο ανεφοδιασμός σου βγαίνει πολύ φθηνότερα.
Στην πόλη η μπαταρία φορτίζει από το φρενάρισμα, κινείσαι «δωρεάν».
Από την άλλη, αν κάνεις ταξίδι έχεις το άγχος του να βρεις φορτιστή διαθέσιμο.
Οι τιμές των ηλεκτρικών μειώνονται, το ηλεκτρικό Frontera κοστίζει λιγότερο από το θερμικό
Όταν έγινε η πρώτη εμφάνιση των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αυτά ήταν σημαντικά ακριβότερα από τα αντίστοιχα θερμικά μοντέλα, γεγονός που τα έκανε να μοιάζουν «απλησίαστα», όχι μόνο λόγω της νέας τεχνολογίας που κουβαλούσαν, αλλά και λόγω του απαγορευτικού για τον απλό λαό κόστους απόκτησης τους.
Πλέον τα πράγματα αλλάζουν. Οι τιμές των ηλεκτρικών μειώνονται, με extra βοήθεια τις κρατικές επιδοτήσεις, ενώ αντίστοιχα τα θερμικά μοντέλα γίνονται πιο ακριβά. Οι τιμές εξισώνονται, και σε ορισμένες περιπτώσεις τα ηλεκτρικά γίνονται πιο προσιτά. Για παράδειγμα το ηλεκτρικό Opel Frontera κοστίζει στην Ελλάδα λιγότερο από το θερμικό, κάτι που ισχύει και για την ηλεκτρική Alfa Romeo Junior.
Αυτή η εξίσωση του κόστους αγοράς έρχεται να κάνει για πολλούς πιο ρεαλιστικό το δίλημμα «ηλεκτρικό ή θερμικό».
Αν φορτίζεις στο σπίτι σου, ο ανεφοδιασμός σου βγαίνει πολύ φθηνότερα
Συνολικά ένα ηλεκτροκίνητο όχημα έχει χαμηλότερο κόστος συντήρησης από ένα αντίστοιχο με «κανονικό» κινητήρα. Δεν υπάρχουν λάδια που πρέπει να αλλάζεις κάθε τόσο, δεν έχεις ιμάντα χρονισμού που θα χρειαστεί αντικατάσταση, μέχρι και τα φρένα φθείρονται λιγότερο χάρη στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας που φορτίζει τη μπαταρία όταν σηκώνουμε το πόδι μας από το γκάζι και επιβραδύνει το όχημα.
Περνώντας στον ανεφοδιασμό, η διαδικασία είναι πιο σημαντικά φθηνότερη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ειδικά αν φορτίζεις στο σπίτι σου. Με την τιμή της κιλοβατώρας να κυμαίνεται από 0,121 έως 0,175 ευρώ αναλόγως του παρόχου, μια πλήρης φόρτιση μπαταρίας 80 kWh (που κατά μέσο όρο προσφέρει μεταξύ γύρω στα 400 χιλιόμετρα αυτονομίας, αναλόγως του οχήματος) θα κοστίσει στη χειρότερη περίπτωση 14 ευρώ και στην καλύτερη περίπτωση 10 ευρώ.
Ακόμα και σε εξωτερικό φορτιστή, ο μέσος όρος κόστους κιλοβατώρας είναι 0,40 ευρώ/kWh, επομένως η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας ίδιας χωρητικότητας θα κοστίσει γύρω στα 32 ευρώ.
Στην πόλη η μπαταρία φορτίζει από το φρενάρισμα, κινείσαι «δωρεάν»
Αναφερθήκαμε νωρίτερα στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Χάρη σε αυτό, όταν πατάμε φρένο ή όταν απλά σηκώνουμε το πόδι μας από το γκάζι, η μπαταρία φορτίζεται. Σε συνθήκες πόλης η αυτονομία αυξάνεται, ειδικά όταν κινούμαστε σε κατηφορικούς δρόμους ή αν χρειάζεται να πατάμε συχνά το φρένο, μιας και πρακτικά φορτίζουμε τη μπαταρία μας. Ουσιαστικά, τα ηλεκτροκίνητα είναι στο «φόρτε» τους σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος, σε αντίθεση με τα θερμικά που καίνε αρκετά παραπάνω στο συνεχές «σταμάτα-ξεκίνα».
Από την άλλη, αν κάνεις ταξίδι έχεις το άγχος του να βρεις φορτιστή διαθέσιμο
Στον αντίποδα βέβαια, αν πρέπει να βασιζόμαστε σε δημόσιους φορτιστές για να γεμίσουμε τη μπαταρία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου μας, έχουμε το άγχος του να βρεθεί διαθέσιμος φορτιστής. Επιπλέον, μπορεί ο ανεφοδιασμός με βενζίνη, πετρέλαιο ή αέριο να είναι ζήτημα λίγων λεπτών, η διαδικασία φόρτισης ενός ηλεκτρικού σε ταχυφορτιστή χρειάζεται 30 με 45 λεπτά. Αν προσθέσουμε στη συνάρτηση το γεγονός ότι κάποιος άλλος φορτίζει πριν από εμάς και θα χρειαστεί να περιμένουμε να ελευθερωθεί η θέση, τότε ο χρόνος φόρτισης διπλασιάζεται.
Εσείς θα αγοράζατε ηλεκτρικό αν ήταν πιο φθηνό από τα θερμικά, για να έχετε και μεγαλύτερη οικονομία στις μετακινήσεις; Τι φταίει και δεν θέλει η πλειοψηφία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η διαδικασία της φόρτισης ή οι ακριβές τιμές τους;