Θάνατοι από αναθυμιάσεις προκλήθηκαν με Keyless μοντέλα
Θάνατοι από αναθυμιάσεις προκλήθηκαν με Keyless μοντέλα
Aνω του 60% των νέων αυτοκινήτων με σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί
28 άνθρωποι πέθαναν και 45 άλλοι κινδύνεψαν, νομίζοντας ότι έσβησαν τον κινητήρα
Αιτία η λειτουργία των υβριδικών, που ξαναπερνούν μπροστά όταν ξεφορτώσει η μπαταρία
Προειδοποιητικοί ήχοι και αυτόματη απενεργοποίηση του κινητήρα η λύση από τις εταιρίες
¶νω του 60% των νέων αυτοκινήτων με σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί
Η σύγχρονη τεχνολογία στον τομέα του αυτοκινήτου προσφέρει στις ημέρες μας σημαντικές ευκολίες κα αυτοματισμούς. Τα νέα μοντέλα, ακόμη και στη βασική τους έκδοση, συμπεριλαμβάνουν στοιχειά εξοπλισμού που σχεδιάστηκαν με σκοπό να αυξήσουν τα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας οδηγών και επιβατών. Ένας από τους αυτοματισμούς που έχει ενσωματωθεί τα τελευταία χρόνια είναι και το σύστημα Keyless-εισόδου χωρίς κλειδί. Η κάρτα εισόδου που αντικαθιστά το παραδοσιακό κλειδί, επιτρέπει στον οδηγό να ξεκλειδώσει το όχημα χωρίς καν να βγάλει τη συσκευή από την τσέπη ή την τσάντα του, αλλά και να ξεκινήσει τον κινητήρα με το απλό πάτημα ενός κουμπιού-το οποίο παραπέμπει μάλιστα και σε πιο σπορ χαρακτήρα. Υπολογίζεται ότι πλέον περισσότερα από τα 6 στα 10 νέα μοντέλα που πουλιούνται, φέρουν το συγκεκριμένο εξοπλιστικό χαρακτηριστικό και ειδικά στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, το ποσοστό αυτό τείνει να γίνει καθολικό, προς το 100%.
28 άνθρωποι πέθαναν και 45 άλλοι κινδύνεψαν, νομίζοντας ότι έσβησαν τον κινητήρα
Ωστόσο, το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, έχει αμφισβητηθεί σε επίπεδο ασφάλειας, τόσο του αυτοκινήτου, όσο και των ίδιων των επιβατών. Αφενός έχει κατηγορηθεί ότι η τεχνολογία RFID στην οποία βασίζεται, αντιγράφεται εύκολα και διευκολύνει έτσι την κλοπή του οχήματος από επιδόξους κλεφτές. Για τον λόγο αυτό μάλιστα κυκλοφορούν στην αγορά aftermarket κάποια ειδικά κουτιά-θήκες σαν «ασπίδες», που αποτρέπουν την ανίχνευση του σήματος και της συχνότητας που χρησιμοποιεί η «κάρτα εισόδου» για να μην μπορεί να «κοπιαριστεί» από την νέα γενιά high tech «χακεράδων» εγκληματιών. Αυτό που ωστόσο έδειξε ότι αποτελεί πολύ σημαντικότερο πρόβλημα-στην αρχή τουλάχιστον-της χρήσης των Keyless συστημάτων, είναι η διαπίστωση ότι αυτά μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και στο θάνατο των ιδιοκτήτων των οχημάτων στα όποια τοποθετούνται. Ενδεικτικά, 28 άνθρωποι πέθαναν και 45 άλλοι κινδύνεψαν, νομίζοντας λανθασμένα ότι έσβησαν τον κινητήρα του οχήματος τους ενώ δεν το είχαν κάνει.
Αιτία η λειτουργία των υβριδικών, που ξαναπερνούν μπροστά όταν ξεφορτώσει η μπαταρία
Σε πολλά υβριδικά μοντέλα, ελλοχεύει ο κίνδυνος, να ξεχάσει κάνεις να απενεργοποιήσει τον κινητήρα τη στιγμή που το σταθμεύει, καθώς τουλάχιστον ο θερμικός δείχνει απενεργοποιημένος. Αιτία για αυτό είναι ότι τη στιγμή εκείνη το όχημα βρίσκεται σε κατάσταση-mode EV (λειτούργει μονό ο ηλεκτροκινητήρας του). Ο ανυποψίαστος και «αφηρημένος» οδηγός εγκαταλείπει το όχημα (με το keyless κλειδί πάντα στην τσέπη του), νομίζοντας ότι το έχει απενεργοποιήσει πλήρως. Όμως στην περίπτωση αυτή, σε ορισμένα υβριδικά μοντέλα, ο θερμικός κινητήρας επαναλειτουργεί μόλις αποφορτιστεί η μπαταρία, με αποτέλεσμα αν το όχημα βρίσκεται σε κλειστό οικιακό γκαράζ, να γεμίζει το σπίτι τοξικές αναθυμιάσεις, με τα αναμενόμενα τραγικά επακόλουθα.
Προειδοποιητικοί ήχοι και αυτόματη απενεργοποίηση του κινητήρα η λύση από τις εταιρίες
Ο τρόπος που τα εργοστάσια κλήθηκαν να διορθώσουν το επικίνδυνο αυτό χαρακτηριστικό των μοντέλων τους ήταν άμεσος. Η κατάσταση διορθώθηκε με την τοποθέτηση δικλείδων ασφαλείας: πλέον λειτουργούν συστήματα όπως η απενεργοποίηση των μονάδων ισχύος αυτόματα, μετά την πάροδο 30 λεπτών χωρίς κίνηση του οχήματος, ή η προσθήκη ηχητικών σινιάλων. Αυτά ακούγονται εντός της καμπίνας αλλά ακόμη και σε σημεία τοποθετημένα στο εξωτερικό του αυτοκινήτου, προκειμένου ο οδηγός που εγκαταλείπει το όχημα ενεργοποιημένο, να είναι σίγουρο ότι θα ακούσει την αντίστοιχοι ηχητική προειδοποίηση.