autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με 1.000 Volt έρχεται στην αγορά
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με 1.000 Volt έρχεται στην αγορά

17/3/2025

Η BYD φέρνει την επανάσταση στα συστήματα φόρτισης, κατασκευάζοντας ηλεκτρικό σύστημα 1.000 volt
Υπόσχεται φόρτιση για 300 χιλιόμετρα σε μόλις 5 λεπτά
Αναπτύσσεται, σε συνεργασία με την Shell, δίκτυο φόρτισης υψηλής τάσης στην Κίνα
Η γρηγορότερη φόρτιση συνεπάγεται λιγότερη θερμότητα, αυξάνοντας τη διάρκεια ζωής των μπαταριών

Η BYD φέρνει την επανάσταση στα συστήματα φόρτισης, κατασκευάζοντας ηλεκτρικό σύστημα 1.000 volt

Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται στα πρόθυρα μιας νέας τεχνολογικής επανάστασης, καθώς η κινεζική εταιρεία BYD ανακοίνωσε την ανάπτυξη της πρώτης πλατφόρμας ηλεκτρικών αυτοκινήτων με ηλεκτρικό σύστημα 1.000 volt. Αυτό το άλμα στην τεχνολογία υψηλής τάσης αναμένεται να μεταμορφώσει ριζικά την διαδικασία φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων, μειώνοντας δραματικά τους χρόνους αναμονής στους σταθμούς φόρτισης. Η εξέλιξη αυτή έρχεται ως φυσική συνέχεια της πρόσφατης αναβάθμισης των συστημάτων από τα 400 στα 800 volt που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια σε πολυτελή μοντέλα όπως η Porsche Taycan και το Audi e-tron GT. Η βασική αρχή πίσω από αυτή την καινοτομία είναι απλή: Όσο υψηλότερη είναι η τάση του ηλεκτρικού συστήματος, τόσο ταχύτερη είναι η ροή του ρεύματος προς την μπαταρία, με αποτέλεσμα ταχύτερους χρόνους φόρτισης. Η BYD, που πλέον έχει αναδειχθεί στον μεγαλύτερο κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως, φιλοδοξεί να φέρει επανάσταση στον τομέα, ξεπερνώντας τα όρια των σημερινών τεχνολογιών.

Υπόσχεται φόρτιση για 300 χιλιόμετρα σε μόλις 5 λεπτά

Σύμφωνα με τις δηλώσεις της BYD, το νέο σύστημα 1000 volt θα επιτρέπει σε ένα ηλεκτρικό όχημα να αποκτήσει αυτονομία 300 χιλιομέτρων με μόλις 5 λεπτά φόρτισης. Αυτό σημαίνει ότι η διαδικασία φόρτισης θα  πλησιάζει σε διάρκεια την ταχύτητα ανεφοδιασμού ενός συμβατικού αυτοκινήτου σε πρατήριο καυσίμων, εξαλείφοντας έτσι ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων. Ο κινεζικός κολοσσός αναφέρει επίσης έναν εντυπωσιακό ρυθμό φόρτισης 5C, που σημαίνει ότι η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε μόλις δώδεκα λεπτά, δηλαδή στο ένα πέμπτο του χρόνου που θα απαιτούσε ένα συμβατικό σύστημα φόρτισης. Αυτή η τεχνολογία αναμένεται να είναι διαθέσιμη από τον Μάρτιο, με τα πρώτα μοντέλα που θα την υιοθετήσουν να είναι τo πολυτελές sedan Han L και το SUV Tang L , τα οποία θα λανσαριστούν σύντομα στην κινεζική αγορά. Η τεχνολογία αυτή αποτελεί όχι μόνο μια τεχνική βελτίωση αλλά και μια απάντηση στις ανησυχίες των καταναλωτών σχετικά με τους χρόνους φόρτισης, που είναι και από τους κύριους λόγους διστακτικότητας στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, ιδιαίτερα για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

Αναπτύσσεται, σε συνεργασία με την Shell, δίκτυο φόρτισης υψηλής τάσης στην Κίνα

Παρά τις εντυπωσιακές δυνατότητες του συστήματος 1.000 volt, παραμένουν σημαντικές προκλήσεις στην πλήρη αξιοποίησή του. Η κυριότερη αφορά την υποδομή φόρτισης, καθώς ακόμη και τα πιο προηγμένα δίκτυα ταχείας φόρτισης, προσφέρουν μέγιστη ισχύ φόρτισης έως 350 kW, ισχύς που υπολείπεται σημαντικά των δυνατοτήτων του νέου συστήματος της BYD. Αυτό το κενό στην υποδομή αναγνωρίζεται και από την ίδια την BYD, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει συνεργασία με την Shell για την ανάπτυξη ενός δικτύου φόρτισης υψηλής τάσης στην Κίνα. Η μαθηματική σχέση μεταξύ της τάσης του συστήματος και της δυνατής ισχύος φόρτισης είναι άμεση, καθώς η μέγιστη ισχύς φόρτισης είναι περίπου το μισό της τάσης του συστήματος, υπό την προϋπόθεση ότι ο σταθμός φόρτισης μπορεί να παρέχει αυτή την ισχύ. Συνεπώς, για να αξιοποιηθεί πλήρως το δυναμικό ενός συστήματος 1.000 volt, απαιτούνται σταθμοί φόρτισης με ισχύ που ξεπερνά κατά πολύ τα σημερινά πρότυπα. Αυτό αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση για τους παρόχους υποδομών φόρτισης παγκοσμίως, οι οποίοι θα πρέπει να επενδύσουν σημαντικά στην αναβάθμιση των δικτύων τους.

Η γρηγορότερη φόρτιση συνεπάγεται λιγότερη θερμότητα, αυξάνοντας τη διάρκεια ζωής των μπαταριών

Η εισαγωγή συστημάτων 1000 volt αναμένεται να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Ένα από τα κύρια οφέλη, ιδιαίτερα για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, είναι η δραστική μείωση των χρόνων αναμονής στους σταθμούς φόρτισης, καθιστώντας τα ηλεκτρικά οχήματα πιο πρακτικά για καθημερινή χρήση. Τα συστήματα υψηλής τάσης έχουν επίσης έναν επιπλέον σημαντικό αντίκτυπο: οι υψηλότερες τιμές C-rate συνεπάγονται λιγότερη θερμότητα κατά τη διάρκεια ταχείας φόρτισης και αποφόρτισης, γεγονός που αυξάνει τη διάρκεια ζωής των μπαταριών. Ωστόσο, η τεχνολογία αυτή δεν αναμένεται να είναι απαραίτητη για μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται κυρίως για καθημερινές μετακινήσεις, καθώς συνεπάγεται υψηλότερο κόστος λόγω των περίπλοκων συστημάτων προστασίας και μόνωσης που απαιτούνται. Το τρέχον πρότυπο στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι τα 800 volt, αν και είναι λίγα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά με αυτή την τάση. Πολλά μοντέλα της BYD διαθέτουν ήδη σύστημα 800 volt, όπως επίσης και αρκετά αυτοκίνητα Hyundai, Kia, Porsche και Audi. Η BMW σχεδιάζει επίσης να εξοπλίσει μελλοντικά της μοντέλα με σύστημα 800 volt. Με την εισαγωγή της τεχνολογίας 1000 volt, η BYD θέτει νέα πρότυπα στην αγορά, αναγκάζοντας τους ανταγωνιστές να ακολουθήσουν, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί στην γρήγορα εξελισσόμενη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

KGM
AUDI