Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Toyota Celica 1999: Το «κύκνειο άσμα»
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Toyota Celica 1999: Το «κύκνειο άσμα»

Διαβάστηκε από 10684 αναγνώστες - 24/2/2024

Το ντεμπούτο της τελευταίας Toyota Celica έγινε πριν από 25 έτη, ενώ έχουν ήδη περάσει 18 χρόνια από την παύση παραγωγής και την κατάργηση της ονομασίας. Κάνουμε αναδρομή στην 7η γενιά με κωδικό T23, το αυτοκίνητο που έμελλε να είναι το κύκνειο άσμα της Celica.

Η ονομασία « Toyota Celica» προκαλεί νοσταλγία σε όσους αγαπούν τα ιαπωνικά (και όχι μόνο) αυτοκίνητα, αφού φέρνει στο μυαλό αναμνήσεις από το προσιτό sport μοντέλο της εταιρείας. Οι εικόνες διαφέρουν, ανάλογα με την ηλικία και τις εμπειρίες που έχει ζήσει ο καθένας μας με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Αλλοι θυμούνται τις θηριώδεις GT-Four γεμάτες από την Ιερή Σκόνη του WRC, άλλοι αναπολούν τις πρώτες, πισωκίνητες γενιές, να υπερστρέφουν με τα διπλά καρμπυρατέρ να ρουφούν λαίμαργα αέρα, και άλλοι φαντάζονται τις προσθιοκίνητες Celica με τα ατμοσφαιρικά μοτέρ να ουρλιάζουν, την ώρα που οι οδηγοί τους ψάχνουν την ευτυχία στις στροφές κάποιου βουνού.
Η Toyota Celica με το έμβλημα του δράκου και την ονομασία που σημαίνει «ουράνιος», εκ του λατινικού «coelica», έκανε το ντεμπούτο της τον Οκτώβριο του 1970. Η ιστορία της κράτησε για 36 χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων γνωρίσαμε όχι μόνο 7 γενιές, αλλά και τη γέννηση της Supra, πριν γίνει ξεχωριστό μοντέλο. Τον Απρίλιο του 2006 η Celica σταμάτησε να παράγεται. Ας κάνουμε αναδρομή στο παρελθόν και ας θυμηθούμε την τελευταία, 7η γενιά, ή T23 για όσους αγαπούν να συνεννοούνται με κωδικούς. Τη γενιά που ήταν το Κύκνειο Άσμα του Δράκου.




Toyota Celica 1999-2006: Ελαφρύτερη από πριν

Η Toyota είχε δημιουργήσει την πρώτη Celica με σκοπό να είναι ένα sport αυτοκίνητο με ελαφρύ βάρος και προσιτή τιμή. Με το πέρασμα των ετών, το βάρος και το κόστος αυξήθηκαν χάρη σε τεχνολογίες που κρύβονταν κάτω από το καπό και το αμάξωμα τους. Δίλιτροι turbo κινητήρες, τετρακίνηση, συστήματα ενεργής τετραδιεύθυνσης και άλλα, έκαναν τα μοντέλα πιο ανταγωνιστικά και σοφιστικέ, αλλά παράλληλα τα έκαναν και πιο ακριβά.

Κατά την εξέλιξη της 7ης γενιάς, η Toyota ήθελε να επιστρέψει στις ρίζες της Celica. Έχοντας ως σκοπό να μειωθεί το βάρος, αλλά και το κόστος του αυτοκινήτου, ώστε να γίνει προσιτό στο νεανικό κοινό, το μοντέλο αναπτύχθηκε εξαρχής αποκλειστικά με 3θυρο αμάξωμα. Παράλληλα, είχε αποφασιστεί πως η δύναμη του μοτέρ θα πήγαινε μόνο στους εμπρός τροχούς, χωρίς πιθανότητα δημιουργίας τετρακίνητης έκδοσης.

Αυτό έδωσε στους μηχανολόγους την ευκαιρία να επικεντρωθούν στον στόχο του χαμηλού βάρους. Στην ηλιοροφή χρησιμοποιήθηκε διάφανο πολυμερές πλαστικό αντί για κρύσταλλο, μιας και το πρώτο ήταν ελαφρύτερο.
Το κόστος εξέλιξης (και κατά επέκταση πώλησης) περιορίστηκε, χάρη σε λεπτομέρειες όπως χρήση ενός διακόπτη για τα ηλεκτρικά παράθυρα και το κεντρικό κλείδωμα στην κεντρική κονσόλα, αντί για ξεχωριστούς σε κάθε πόρτα.

Το αποτέλεσμα ήταν εμφανές: Η βασική έκδοση της νέας Toyota Celica είχε βάρος 1.090 κιλά, 90 λιγότερα από την προηγούμενη.
 

Σελ.
2
Η αιχμηρή, σφηνοειδής σχεδίαση της τελευταίας Toyota Celica
Σελ.
3
Αποκλειστικά 1800 κυβικά, με το «ξυράφι» 2ZZ-GE στη θρυλική T-Sport έκδοση
Σελ.
4
Το facelift της Toyota Celica το 2003 και οι ειδικές εκδόσεις
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε