Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Το facelift της Toyota Celica το 2003 και οι ειδικές εκδόσεις
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το facelift της Toyota Celica το 2003 και οι ειδικές εκδόσεις

Διαβάστηκε από 10798 αναγνώστες - 24/2/2024

Θέλοντας να «φρεσκάρει» το αυτοκίνητο στα σημεία, η Toyota ανανέωσε την Celica το 2003. Εξωτερικά, τα μοντέλα διέφεραν από τον εμπρός προφυλακτήρα, που είχε πλέον ένα μακρόστενο άνοιγμα στο «ρύγχος» και διαφορετικό αεραγωγό χαμηλά, καθώς και από τα πίσω φανάρια, που έγιναν πιο μοντέρνα. Στο σαλόνι ο πίνακας οργάνων είχε διαφορετική γραμματοσειρά, ενώ το ταμπλό και οι επενδύσεις απέκτησαν μαύρο χρώμα. Παράλληλα, εξαλείφθηκαν κάποιοι τριγμοί που έκαναν την εμφάνισή τους στα πρώτα μοντέλα, ενώ η πλαστική ηλιοροφή έδωσε τη θέση της σε γυάλινη.

Κατά τη διάρκεια της ζωής της, η Celica T23, ή 7ης γενιάς, απέκτησε ορισμένες ειδικές εκδόσεις.
Στην Ευρώπη υπήρξε η TTE, που είχε άλλες ζάντες, ένα μικρό spoiler εμπρός και μία διακριτική αεροτομή πίσω.
Η TRD, την οποία γνωρίσαμε και στη χώρα μας, διέθετε πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, side skirts με «βράγχια», καθώς και μία ευμεγέθη πίσω αεροτομή, η οποία αφαιρούσε χιλιόμετρα τελικής, αλλά συνέβαλλε θετικά και αισθητά στην σταθερότητα του πίσω μέρους σε υψηλές ταχύτητες.

Για την αγορά του Καναδά, το αντίστοιχο της TRD έκδοσης ονομαζόταν «Tsunami Edition», κυκλοφόρησε μεταξύ 2004 και 2005 και διέθετε επιπλέον διάφανα πίσω φώτα, αντίστοιχα με των Lexus της εποχής. Το καταστροφικό tsunami που έπληξε την Ινδονησία στις 26 Δεκεμβρίου του 2004 έκανε την εταιρεία να αλλάξει την ονομασία σε «Action Package», ως ένδειξη σεβασμού για τους 230.000 που έχασαν τη ζωή τους.



Η έκδοση με τις πιο ουσιαστικές διαφορές ήταν αυστηρά για την Ιαπωνική αγορά, κάτι σύνηθες στο παρελθόν, και ήταν η ξακουστή TRD Sports M. Εκτός από προσθήκες στους προφυλακτήρες, η Celica Sports M διέθετε εμπρός σοφιστικέ σύστημα ανάρτησης Super Strut II, είχε ενισχύσεις στο σασί για μεγαλύτερη ακαμψία, ενώ ο 2ZZ-GE κινητήρας απέδιδε 200 ίππους.

Οι εποχές όμως άλλαζαν, όπως και οι προτιμήσεις του κοινού, και ως εκ τούτου οι πωλήσεις των sport αυτοκινήτων άρχισαν να μειώνονται. Το 2004 η Toyota πήρε την απόφαση να καταργήσει τόσο την Celica, όσο και το MR2.

Η τελευταία Celica βγήκε από τη γραμμή παραγωγής όταν το ημερολόγιο έγραφε 21 Απριλίου 2006.
Από τότε ο «δράκος» σίγησε, αλλά μόνο στις εκθέσεις των αντιπροσωπειών. Χάρη στους οδηγούς που τις αγάπησαν ανά τον κόσμο, οι Celica εξακολουθούν μέχρι και σήμερα να «αλωνίζουν» σε πίστες και δρόμους, παρέα με μοντέλα των προηγούμενων γενιών. Όση αίσθηση και αν προκάλεσε η έλλειψη τετρακίνησης και η αποχή από το WRC για την 7η γενιά, το προσθιοκίνητο σκαρί απέδειξε την αξία του στις πίστες και τις στροφές, κυνηγώντας ισχυρότερους συνδυασμούς, με τον 2ZZ να ουρλιάζει και τον οδηγό να χαμογελά.



Ελαφρύτερη από πριν και με αιχμηρό σχεδιασμό.
Με το μοτέρ-ξυράφι 2ZZ-GE που απέδιδε 192 ίππους από 1800 κυβικά!
Απέκτησε ειδικές εκδόσεις όπως TRD, TTE και η μυθική TRD Sports-M για την Ιαπωνία.
Αγάπησες την τελευταία γενιά της Celica, ή απογοητεύτηκες που δεν έβγαινε τετρακίνητη;
Ποια είναι για εσένα η πιο θρυλική Celica;

 

Σελ.
1
Toyota Celica 1999: Το «κύκνειο άσμα»
Σελ.
2
Η αιχμηρή, σφηνοειδής σχεδίαση της τελευταίας Toyota Celica
Σελ.
3
Αποκλειστικά 1800 κυβικά, με το «ξυράφι» 2ZZ-GE στη θρυλική T-Sport έκδοση
Σελ.
4
Το facelift της Toyota Celica το 2003 και οι ειδικές εκδόσεις