Η αιχμηρή, σφηνοειδής σχεδίαση της τελευταίας Toyota Celica
Υπεύθυνοι για την εμφάνιση της Celica T23 ήταν οι σχεδιαστές στο κέντρο Calty Design Research, το studio της εταιρείας στην California. Προοίμιο του μοντέλου ήταν το concept Toyota XYR που παρουσιάστηκε στην έκθεση του Detroit το 1999. Λίγες θα ήταν οι διαφορές του εκθεσιακού οχήματος από το μοντέλο παραγωγής, και πιο συγκεκριμένα ο εμπρός προφυλακτήρας και η πίσω αεροτομή.
Η εικόνα της νέας Celica απήχε παρασάγγας από αυτή των προηγούμενων γενιών. Οι καμπύλες αντικαταστάθηκαν από αιχμηρές γωνίες. Τα στρογγυλά φανάρια της 6ης γενιάς, που χρησιμοποιήθηκαν αντί για τα εμβληματικά pop-up της 3ης, 4ης και 5ης, έδωσαν τη θέση τους σε τριγωνικά, που χάριζαν την εντύπωση της κίνησης, ακόμα και αν το μοντέλο ήταν σταματημένο. Ψηλά στο καπό, ένας διακριτικός αεραγωγός έκανε την εμφάνισή του.
Στο πλάι, ένα νεύρο ξεκινούσε από τον καθρέπτη και κατέληγε στο πίσω φανάρι, ενώ χαμηλότερα, ένα δεύτερο «κόψιμο» ακολουθούσε ανοδική πορεία, δημιουργώντας μία όμορφη αντίθεση με την κεκλιμένη οροφή.
Το αμάξωμα ήταν πιο κοντό από πριν, ενώ το μεταξόνιο είχε αυξηθεί, μία κίνηση που έγινε για βελτιστοποίηση της οδηγικής συμπεριφοράς της Celica.
Περνώντας στο εσωτερικό, την προσοχή μας τραβούσε η επικλινής κονσόλα του ταμπλό, που έκανε τον οδηγό να νιώθει πως βρίσκεται σε αεροσκάφος. Πίσω από το τιμόνι, οι βελόνες του ταχύμετρου και του στροφόμετρου ήταν κάθετες, έχοντας «αέρα» από όργανα αγωνιστικών αυτοκινήτων. Το σαλόνι ήταν αυστηρώς 4θέσιο, με τους πίσω επιβάτες να πρέπει να κάνουν υποχωρήσεις αν ήταν ψηλού αναστήματος. Αυτό ήταν και είναι το τίμημα των coupe αυτοκινήτων με χαμηλή οροφή, τίμημα που οι περισσότεροι αγοραστές επέλεγαν συνειδητά να αγνοήσουν.
Σελ. 1 | Toyota Celica 1999: Το «κύκνειο άσμα» |
Σελ. 2 | Η αιχμηρή, σφηνοειδής σχεδίαση της τελευταίας Toyota Celica |
Σελ. 3 | Αποκλειστικά 1800 κυβικά, με το «ξυράφι» 2ZZ-GE στη θρυλική T-Sport έκδοση |
Σελ. 4 | Το facelift της Toyota Celica το 2003 και οι ειδικές εκδόσεις |