Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Αποκλειστικά 1800 κυβικά, με το «ξυράφι» 2ZZ-GE στη θρυλική T-Sport έκδοση

Αποκλειστικά 1800 κυβικά, με το «ξυράφι» 2ZZ-GE στη θρυλική T-Sport έκδοση

Διαβάστηκε από 10797 αναγνώστες - 24/2/2024

Οι κινητήρες που χρησιμοποιήθηκαν στην Celica 7ης γενιάς ήταν ατμοσφαιρικοί 1800 κυβικών.
Η βασική έκδοση της Celica διέθετε τον κινητήρα 1ZZ-FE, ο οποίος είχε ισχύ 143 άλογα και 172 Nm ροπή και διέθετε μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VVT-i. Όπως όλα τα μοτέρ της Toyota με το γράμμα «F» στην ονομασία τους, ο 1ZZ είχε εξελιχθεί με κύριο στόχο την οικονομία καυσίμου. Η ισχύς περνούσε στους τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων και αρκούσε για να επιταχύνει το αμάξωμα στα 100 χλμ/ώρα από στάση μέσα σε 8,7 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να είναι 205 χλμ/ώρα.

Το μοτέρ όμως που έγραψε ιστορία κάτω από το μακρύ καπό της τελευταίας Celica, δεν ήταν άλλο από το 2ZZ-GE που αγαπήσαμε στην έκδοση T-Sport.
Παρόλο που και αυτός ανήκε στην οικογένεια ZZ, η λειτουργία του ήταν εντελώς διαφορετική. Το γράμμα «G» σημαίνει «επιδόσεις», και, για να επιτευχθούν αυτές, η αρχιτεκτονική του μοτέρ έγινε πιο «τετράγωνη», ευνοώντας τη ροπή στις υψηλές στροφές. Η συμπίεση ανέβηκε στο 11,5:1 και χρησιμοποιήθηκε το σύστημα VVTL-i, που εκτός από χρονισμό βαλβίδων, διέθετε και μεταβλητό βύθισμα των εκκεντροφόρων.



Το αποτέλεσμα ήταν ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ με ισχύ 192 ίππους που λάτρευε να στροφάρει ψηλά. Όπως και με το θρυλικό VTEC της Honda, έτσι και εδώ, μέχρι τις 6.200 στροφές τα πράγματα ήταν ήπια. Από εκεί και έπειτα, ο ήχος του κινητήρα άλλαζε, και το «σκαλοπάτι του lift», όπως περιγράφεται χαρακτηριστικά από τους ιδιοκτήτες, έκανε αισθητή την εμπλοκή της Yamaha στην εξέλιξη του κινητήρα. Η βελόνα του στροφομέτρου σκαρφάλωνε ψηλά, μέχρι να επέμβει ο κόφτης στις 8.200 στροφές και να αναγκάσει τον οδηγό να αλλάξει ταχύτητα στο κοντό 6άρι σασμάν και να βυθίσει ξανά μανιασμένα το πόδι του στο δεξί πεντάλ.

Η Toyota Celica T-Sport, ένα αυτοκίνητο με αναλογία ίππων:λίτρου μεγαλύτερη από το «μαγικό» 100 και ανάρτηση διπλών ψαλιδιών πίσω, αγαπήθηκε από τους λάτρεις της sport οδήγησης παγκοσμίως, ενώ, όντας προσιτή στην τιμή, δεν άργησε να κάνει την εμφάνισή της σε διάφορες πίστες ανά τον κόσμο, συνεχίζοντας την motorsport παράδοση που διέπει τα μοντέλα.
 

Σελ.
1
Toyota Celica 1999: Το «κύκνειο άσμα»
Σελ.
2
Η αιχμηρή, σφηνοειδής σχεδίαση της τελευταίας Toyota Celica
Σελ.
3
Αποκλειστικά 1800 κυβικά, με το «ξυράφι» 2ZZ-GE στη θρυλική T-Sport έκδοση
Σελ.
4
Το facelift της Toyota Celica το 2003 και οι ειδικές εκδόσεις