![Τροχαίο με 88χρονη οδηγό: Πρέπει να μπει όριο ηλικίας στα διπλώματα; Τροχαίο με 88χρονη οδηγό: Πρέπει να μπει όριο ηλικίας στα διπλώματα;](/jpg/news/700/orio-ilikias-diplomata-aftokinito.jpg)
Τροχαίο με 88χρονη οδηγό: Πρέπει να μπει όριο ηλικίας στα διπλώματα;
Τροχαίο δυστύχημα στο Νέο Ψυχικό, με ένα νεκρό και 5 τραυματίες
88χρονη έχασε τον έλεγχο και συγκρούστηκε με δύο αυτοκίνητα και δύο μηχανάκια
Κ.Ο.Κ: Όλα τα διπλώματα ισχύουν μέχρι τα 65 χρόνια, μετά γίνεται ανανέωση κάθε τρία χρόνια, μετά από ιατρική εξέταση
Πόσο καλά αντανακλαστικά, όμως, έχει ένας οδηγός μεγάλης ηλικίας;
Τροχαίο δυστύχημα στο Νέο Ψυχικό, με ένα νεκρό και 5 τραυματίες
Δυστυχώς, στην αυτοκινητιστική επικαιρότητα των τελευταίων ημερών, μιλάμε για ένα τροχαίο δυστύχημα στο Νέο Ψυχικό και πιο συγκεκριμένα στην πλατεία της Αγίας Σοφίας. Την περασμένη Τετάρτη (5/2), όχημα που οδηγούσε μια 88χρονη μπήκε στον αντίθετο ρεύμα σε δρόμο και συγκρούστηκε με δύο άλλα παρκαρισμένα αυτοκίνητα και δύο δίτροχα. Εξαιτίας του τροχαίου, ένας 41χρονος έχασε τη ζωή του, ενώ τραυματιστήκαν άλλοι πέντε. Όλοι οι τραυματίες μεταφέρθηκαν στο Νοσοκομείο «Γεννηματάς» από το ΕΚΑΒ, με τους τρείς από αυτούς να είναι σοβαρά τραυματισμένοι μεταξύ αυτών και η 88χρονη που προκάλεσε το τροχαίο. Στα αυτοκίνητα σημειώθηκαν ζημιές, ενώ το ένα από αυτά μάλιστα τούμπαρε και προσγειώθηκε ανάποδα.
Σύμφωνα με αυτόπτη μάρτυρα, «η ηλικιωμένη προσέκρουσε στα παρκαρισμένα και προσγειώθηκε στο αντίθετο ρεύμα. Μετά, βρέθηκε στην πλατεία όπου και χτύπησε τα παιδιά με το δίτροχο».
Κ.Ο.Κ: Όλα τα διπλώματα ισχύουν μέχρι τα 65 χρόνια, μετά γίνεται ανανέωση κάθε τρία χρόνια, μετά από ιατρική εξέταση
Αναπόφευκτα, στο επίκεντρο των συζητήσεων βρέθηκε το αν πρέπει να υπάρχει κάποιο όριο ηλικίας στα διπλώματα οδήγησης. Η ελληνική νομοθεσία και ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχουν συγκεκριμένους περιορισμούς και κανόνες ως προς την ισχύ αδειών οδήγησης. «Οι άδειες οδήγησης των κατηγοριών Α, Β και των υποκατηγοριών Α1 ¶ρθρο 95. Ισχύς αδειών οδήγησης 144 και Β1 ισχύουν χρονικά μέχρι να συμπληρώσουν οι κάτοχοί τους, το εξηκοστό πέμπτο (65) έτος της ηλικίας τους» αναφέρεται στο αρ. 95 παρ.1. Κατόπιν, υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία που να ακολουθείται: «Μετά τη συμπλήρωση της ηλικίας των εξήντα πέντε (65) ετών οι άδειες οδήγησης ανανεώνονται κάθε τρία (3) χρόνια από την έκδοση ή την προηγούμενη ανανέωσή τους». Τουτέστιν, μετά τα 65 ανά τρία χρόνια ανανεώνεται το δίπλωμα, με την κατάλληλη ιατρική γνωμάτευση - εξέταση.
Πόσο καλά αντανακλαστικά, όμως, έχει ένας οδηγός μεγάλης ηλικίας;
Η εμπειρία περπατιέται. Σύμφωνοι, όσο περισσότερο χρόνο περνάς οδηγώντας, τόσο καλύτερος θα γίνεσαι. Έχεις δει διάφορα στο δρόμο, ξέρεις να φυλάγεσαι, προβλέπεις και πράττεις αναλόγως. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι διαρκώς γίνεσαι καλύτερος οδηγός. Υπάρχει ένα υποκειμενικό όριο που αρχίζεις να μην έχεις τα ίδια αντανακλαστικά. Χάνεις σε ριφλέξ, δεν αντιδράς όπως θα έκανες νεότερος. Αυτό συμβαίνει παντού, από τον αθλητισμό μέχρι τη δουλειά σου. Δεν είναι κακό. Είναι ο κύκλος της ζωής, στον οποίο κι εσύ μα και η κοινωνία πρέπει να προσαρμόζονται.
Στην περίπτωση του διπλώματος, πόσο ασφαλές είναι να μην μπαίνει ένα συγκεκριμένο όριο ηλικίας; Το να βλέπεις οδηγούς, άνω των 90, να πιάνουν τιμόνι ακούγεται κάπως. Πρώτα για τους ίδιους, μετά για εμάς τους τριγύρω. Δεν είναι ηλικιακός ρατσισμός, μα ένας υγιής προβληματισμός. Ίδιες αντοχές έχει κάποιος στα 30 και ίδιες στα 60; Μήπως να το δούμε κάπως διαφορετικά ή να βασιζόμαστε στην ευσυνειδησία και αυτογνωσία του κάθε οδηγού.
Σχολιάστε |