Ως «πράσινες απάτες» χαρακτήρισε τα ηλεκτρικά ο Ντόναλντ Τραμπ
Δεσμεύεται να ανακατευθύνει τη χρηματοδότηση των ηλεκτρικών
Ο στόχος θέλει το 50% του στόλου να είναι ηλεκτρικά ως το 2030
Το Ηνωμένο Βασίλειο θέλει μοντέλα χωρίς εκπομπές ως το 2030
Οι εταιρείες αντιδρούν μέχρι και με κλείσιμο εργοστασίων
Δεσμεύεται να ανακατευθύνει τη χρηματοδότηση των ηλεκτρικών
«Σκωτσέζικο ντους» από τον πρώην πρόεδρο των ΗΠΑ και νυν υποψήφιο για την επανεκλογή του, Ντόναλντ Τραμπ. Δεσμεύεται να αποτρέψει την «εξαφάνιση» της χώρας του από την κουβέντα των αυτοκινητοβιομηχανιών, βάζοντας στο στόχαστρό του τα ηλεκτρικά μοντέλα. Στόχος του η ανακατεύθυνση της χρηματοδότησής τους εντός των Ηνωμένων Πολιτειών σε περίπτωση που εκλεχθεί στις επερχόμενες εκλογές της 5ης Νοεμβρίου. Η επίθεσή του είχε στόχο τα ηλεκτρικά μεν μοντέλα, αλλά όσα είναι κινεζικής προέλευσης, χαρακτηρίζοντάς τα ως μια «νέα ανούσια πράσινη απάτη» και την οποία θα «σβήσει»!
Ο στόχος θέλει το 50% του στόλου να είναι ηλεκτρικά ως το 2030
Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Τραμπ στο συνέδριο των Ρεπουμπλικάνων προ ημερών: «Θα τερματίσω την εντολή για τα ηλεκτρικά οχήματα από την πρώτη κιόλας ημέρα, έτσι ώστε να σώσω την αυτοκινητοβιομηχανία από την πλήρη εξαφάνιση. Θα εξοικονομήσουμε στους πελάτες των ΗΠΑ χιλιάδες και χιλιάδες δολάρια ανά αυτοκίνητο». Εμμέσως πλην σαφώς, γίνεται αντιληπτό πως οι αναφορές έχουν να κάνουν με τους κανονισμούς της εκπομπής ρύπων που αποφάσισε η κυβέρνηση Μπάιντεν τον περασμένο Μάρτιο. Μετά από αντιδράσεις των αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, οι κανονισμοί «μαλάκωσαν» ενώ η κυβέρνηση Μπαίντεν στοχεύει στην ανάπτυξη του ποσοστού πωλήσεων των ηλεκτρικών μοντέλων στο 50% του συνολικού αριθμού πωλήσεων ως και το 2030.
Το Ηνωμένο Βασίλειο θέλει μοντέλα χωρίς εκπομπές ως το 2030
Ο χάρτης με το παρόν αλλά και το μέλλον της πολιτικής των ΗΠΑ απέναντι στα ηλεκτρικά μοντέλα είναι ιδιαίτερα μπερδεμένος. Τον περασμένο Απρίλιο, ο γερουσιαστής του Οχάιο Σέροντ Μπράουν έστειλε επιστολή στον πρόεδρο Μπάιντεν, απαιτώντας την απαγόρευση όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κινεζικής κατασκευής. Θυμίζουμε ότι αντίστοιχο είναι το κλίμα και στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς ο παρόντας κανόνας αναφέρει πως το 22% των πωλήσεων νέων μοντέλων θα πρέπει να αποτελείται από οχήματα μηδενικών εκπομπών, αναμένοντας την αύξηση αυτού στο 100% έως και το 2030.
Οι εταιρείες αντιδρούν μέχρι και με κλείσιμο εργοστασίων
Εννοείται ότι οι εταιρείες δεν έχουν μείνει με «σταυρωμένα» τα χέρια. Η Stellantis έχει ήδη εκφράσει την έντονη αντίθεσή της στο Βρετανικό νομοσχέδιο, αφήνοντας μάλιστα και ανοικτό το σενάριο κλεισίματος των εργοστασίων της εντός του Ηνωμένου Βασιλείου. Η Alfa Romeo, μέλος της Stellantis, έχει δηλώσει μέσω ιθυνόντων ότι η εταιρεία αναμένει εν θερμώ τα αποτελέσματα των εκλογών στις ΗΠΑ, έτσι ώστε να αποφασιστούν οι κινήσεις για το μέλλον της εταιρείας στην χώρα.
Σχολιάστε |