Ποια είδη φρένων υπάρχουν στην αγορά; Σε τι διαφέρουν και πώς μπορείς να κάνεις τη σωστή επιλογή;
Τα δισκόφρενα υπερέχουν
Η σημαντικότερη εξέλιξη στα συστήματα πέδησης αφορά στην εξέλιξη του δισκόφρενου εδώ και 60 χρόνια, που είναι σαφώς πιο αποτελεσματικό και ανθεκτικό από το ταμπούρο.
Το «κλασικό» σύστημα των δισκόφρενων διαθέτει μια σταθερή δαγκάνα με ένα έμβολο και από κοινού περιβάλλουν το δίσκο. Με το πάτημα του πεντάλ του φρένου, η αυξανόμενη πίεση στο σχετικό υδραυλικό κύκλωμα συντελεί ώστε το παραπάνω έμβολο να πιέζει τα υλικά τριβής (τακάκια) και αυτά το δίσκο μετατρέποντας την κινητική ενέργεια των φρένων σε θερμότητα.. Εκτός από τους «απλούς» δίσκους, υπάρχουν οι αεριζόμενοι οι οποίοι κατασκευάζονται σε διάφορους τύπους και έχουν τη δυνατότητα να απάγουν πιο γρήγορα τη θερμότητα και να ψύχονται πιο εύκολα.
Πώς να βελτιώσω τα φρένα μου
Τακάκια. Οι επιλογές στην αλλαγή των υλικών τριβής είναι τα τακάκια με σκληρά υλικά, που χρειάζονται χρόνο για να ζεσταθούν ώστε να αποδώσουν, αλλά έχουν μεγάλη αντοχή στη φθορά, καθώς και τα τακάκια με μαλακά υλικά που αποδίδουν από το πρώτο κιόλας φρενάρισμα, έχουν υψηλή απόδοση, αλλά φθείρονται και πιο γρήγορα.
Σωληνάκια φρένων. Μπορούμε να τα αντικαταστήσουμε με άλλα υψηλής πίεσης ή αλλιώς αεροπορικού τύπου ή μεταλλικά, τα οποία δεν παρουσιάζουν την παραμικρή παραμόρφωση κατά τη συνεχή και σκληρή χρήση.
Δίσκοι. Αποδοτική θεωρείται και η αλλαγή των δίσκων με χαρακτούς ή αεριζόμενους - διάτρητους δίσκους, οι οποίοι βελτιώνουν το φρενάρισμα, λόγω της γρηγορότερης ψύξης τους και κατά συνέπεια προσφέρουν καλύτερη αίσθηση αλλά και αμεσότητα στο φρενάρισμα.
Δαγκάνες. Πιο εξειδικευμένη επέμβαση θεωρείται η αντικατάσταση των εργοστασιακών δαγκανών, που πιέζουν τα τακάκια μέσω πιστονιών, με άλλες που διαθέτουν περισσότερα πιστόνια (2πίστονες, 4πίστονες, 6πίστονες κλπ), αλλά προσφέρει καλύτερα αποτελέσματα. Παράλληλα όμως, επιβάλλεται και η αλλαγή των εργοστασιακών δίσκων με άλλων μεγαλύτερων.