autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ποια είναι η ώρα για να αντικαταστήσουμε ένα εξάρτημα στο ΙΧ μας

Ποια είναι η ώρα για να αντικαταστήσουμε ένα εξάρτημα στο ΙΧ μας

Απουσία φροντίδας και ζόρικη οδήγηση ταλαιπωρούν τα εξαρτήματα
Η εξάτμιση αντέχει ως 100.000 χλμ. και η μπαταρία «βγάζει» πενταετία
Η αντικατάσταση και το κόστος στα φώτα ποικίλλει με την περίπτωση
Το λιπαντικό στο κιβώτιο ταχυτήτων διαρκεί ως μια δεκαετία, το ψυκτικό υγρό μια διετία

Απουσία φροντίδας και ζόρικη οδήγηση ταλαιπωρούν τα εξαρτήματα


Δυστυχώς ή ευτυχώς, ακόμη και τα πλέον άρτια, από τεχνολογικής αλλά και κατασκευαστικής άποψης, εξαρτήματα ενός αυτοκινήτου, δεν έχουν αιώνια ζωή. Εξάτμιση, μπαταρία, φρένα, αμορτισέρ και άλλα βασικά εξαρτήματα θα χρειαστούν αναπόφευκτα – κάποια στιγμή – επέμβαση έτσι ώστε να αντικατασταθούν. Μπορεί να μην είναι οι αρτιότερες κατασκευές και να υστερούν σε ποιότητα, μπορεί από την άλλη να είναι καλής ποιότητας μα να εμπλέκονται άλλοι παράγοντες όπως η απουσία φροντίδας και επιμέλειας από τον οδηγό/ ιδιοκτήτη του ΙΧ, η κακή συμπεριφορά και το «ζόρικο» στυλ οδήγησης. Οι λόγοι αντικατάστασης ποικίλλουν ανάλογα με το εξάρτημα, μα μπορούμε να διαβάσουμε περισσότερα στον οδηγό που ακολουθεί:

Η εξάτμιση αντέχει ως 100.000 χλμ. και η μπαταρία «βγάζει» πενταετία


Η διάρκεια ζωής μιας εξάτμισης δεν θα ξεπεράσει (κατά προσέγγιση) τα 100.000 χιλιόμετρα. Βασικοί της εχθροί είναι η υγρασία και οι διακυμάνσεις της θερμοκρασίας, χαλαρώνοντας συνήθως , ακόμη και ανοίγοντας τρύπες σε μέρη του. Σε τέτοιες περιπτώσεις, συνήθως χαλάνε τμήματα της εξάτμισης, όπως κάποιο από τα καζανάκια, που σημαίνει πως δεν είναι απαραίτητη η αλλαγή σε ολόκληρο το σύστημα, αλλά η επέμβαση μόνο στα χαλασμένα τμήματα. Το κόστος της αλλαγής εξαρτάται τόσο από το μοντέλο, το ελαττωματικό τμήμα αλλά και το ίδιο το συνεργείο/ τεχνικό προσωπικό που θα αναλάβει τη δουλειά.


Ένα από τα σημαντικότερα εξαρτήματα ενός αυτοκινήτου είναι η μπαταρία. Συνήθως, ο μέσος όρος είναι πενταετία. Εάν ο οδηγός είναι προσεκτικός και δε διανύει συχνά μικρές αποστάσεις. Στα τις αντικατάστασης, τα βιβλία του αυτοκινήτου προσφέρουν τις ανάλογες διευκρινήσεις, όπως τον τύπο μπαταρίας που χρειάζεται. Οι τιμές ενός τέτοιου εξαρτήματος ποικίλλουν, καθώς προσφέρονται διαφορετικά είδη (και κατά συνέπεια, με διαφορετικό τρόπο λειτουργίας).

Η αντικατάσταση και το κόστος στα φώτα ποικίλλει με την περίπτωση


Για τον φωτισμό του οχήματός μας υπάρχουν αρκετές και διαφορετικές επιλογές. Στην καμπίνα, στους προβολείς, στο πορτ-μπαγκάζ, διαφορετικοί τύποι λαμπτήρων και τεχνολογιών και τύποι όπως LED, αλογόνου, xenon. Η πολυπλοκότητα αντικατάστασης διαφέρει, ανάλογα το κομμάτι, όπως και το εμπρός φανάρι, το οποίο πρέπει να ρυθμιστεί ακριβώς μετά την αντικατάστασή του, πράγμα που διαφοροποεί και το κόστος ανά περίπτωση και εργασία.


Το λάδι χρειάζεται τακτική ανανέωση, το διάστημα των οποίων μπορείτε να βρείτε στο βιβλίο του κάθε μοντέλου. Αναλόγως του αυτοκινήτου, μιλάμε για κάθε 5-10.000 χλμ. ή κάθε έτος, ενώ σε άλλες φορές το λιπαντικό κινητήρα χρειάζεται να αλλαχθεί αφού περάσουν 50.000 χιλιόμετρα. Όμως όλα ξεκαθαρίζονται στο βιβλίο του αυτοκινήτου. Τώρα, για το πιο λιπαντικό θα επιλέξετε εσείς, εξαρτάται τόσο από τις ενδείξεις του κινητήρα, όσο και τις δικές σας απαιτήσεις. Τέλος, αν θέλετε να κάνετε κάποια εξοικονόμηση, μπορείτε ακόμη και να αγοράσετε το λάδι της αρεσκείας σας και να το προσκομίσετε στο συνεργείο που θα αναλάβει τη διαδικασία αντικατάστασης.

Το λιπαντικό στο κιβώτιο ταχυτήτων διαρκεί ως μια δεκαετία, το ψυκτικό υγρό μια διετία


Αν και γενικά επικρατεί ο ισχυρισμός πως το λιπαντικό για το κιβώτιο ταχυτήτων έχει… αέναη διάρκεια, καλό θα ήταν να το διατηρείτε έως και οκτώ έτη. Μπορεί να είναι μεν ανθεκτικό, αλλά δεν παύει να το πιάνει το γήρας δε, που σημάνει ότι επηρεάζει τη ρευστότητά του, που μπορεί να οδηγήσει μέχρι και βλάβη στο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο συνιστώμενος έλεγχος είναι κάθε δύο έτη, ενώ το κόστος για την αντικατάσταση του λαδιού, καθορίζεται από τον τύπο του κιβωτίου (αν θα είναι αυτόματο ή χειροκίνητο), καθώς και την υπηρεσία αλλά και την εργασία.


Η στάθμη του ψυκτικού υγρού θα πρέπει να ελέγχεται τακτικά και να συμπληρώνεται όταν είναι απαραίτητο, κάτι το οποίο μπορεί αν διαπιστώσει μόνος του ένας οδηγός, κοιτώντας τις ενδείξεις «Min» και «Max» στο δοχείο (τα μοντέλα νεότερης τεχνολογίας μπορεί να ειδοποιούν τον οδηγό μέσω ενδείξεων). Συνιστώμενη αντικατάσταση είναι η διετία, μιας και το ψυκτικό υγρό χάνει εύκολα την αποτελεσματικότητά του.

Σελ.
2
Τι κάνεις με υγρά φρένων, συμπλέκτη, λάστιχα και άλλα εξαρτήματα
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε