autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Τι κάνεις με υγρά φρένων, συμπλέκτη, λάστιχα και άλλα εξαρτήματα

Τι κάνεις με υγρά φρένων, συμπλέκτη, λάστιχα και άλλα εξαρτήματα

Αντικατάσταση στα υγρά φρένων κάθε δύο έτη, ποικίλλει η κατάσταση στα μέρη των φρένων

 

Αρχικά, το διάστημα αλλαγής για τα υγρά των φρένων μπορεί να γίνει γνωστό μέσω του εγχειριδίου χρήσεως κάθε οχήματος. Όπως και με το ψυκτικό υγρό, η συνιστώμενη αντικατάσταση του υγρού φρένων, κάνει λόγο για κάθε δύο έτη. Το υγρό χάνει τις ιδιότητές του σχετικά εύκολα με την πάροδο του χρόνου, αλλά σε κάθε περίπτωση, η καλύτερη λύση είναι η επίσκεψη στο συνεργείο, ώστε να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες μετρήσεις.
 

 

Τα τακάκια φρένων, τα δισκόφρενα και τα υπόλοιπα μέρη των φρένων φθείρονται με την πάροδο του χρόνου, που σημαίνει ότι πρέπει να ελέγχονται σε κάθε επίσκεψή σας στο συνεργείο. Με εξαίρεση τα υπόλοιπα μέρη των φρένων, η κατάσταση στους δίσκους και στα τακάκια δεν εξαρτάται από τα χιλιόμετρα, αλλά κυρίως από τον τρόπο οδήγησης και το πόσο τα καταπονεί ο οδηγός. Σε γενικές γραμμές, οι δίσκοι φρένων έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής, καθώς, υπό κανονική χρήση, μπορούν να αντέξουν έως και 150.000 χιλιόμετρα. Τα τακάκια πάλι, συνήθως πρέπει να αντικαθίστανται κάθε 20 και 50.000 χιλιόμετρα. Τα μοντέλα με υβριδικό και ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο, έχουν το πλεονέκτημα ότι μέρος του φρεναρίσματος παράγεται από τον γεννήτρια, ενισχύοντας τη διάρκεια ζωής στα τακάκια και τους δίσκους φρένων αυτών. Το κόστος για την αντικατάσταση εξαρτάται από τα ίδια τα εξαρτήματα και την κατάσταση αυτών, αλλά και την ίδια την εργασία.
 

Ένα βρώμικο φίλτρο αέρα φθείρει τον κινητήρα, ο συμπλέκτης αντέχει γύρω στα 100.000 χλμ.

 

Ο ρόλος του φίλτρου αέρα αφορά την προστασία του κινητήρα από τον μολυσμένο αέρα που εισέρχεται σε αυτόν. Εάν έχει μολυνθεί πολύ, πρέπει να αλλάξει στο πλαίσιο των ελέγχων, κάτι το οποίο πρέπει να προσέξετε, καθώς η οδήγηση με βρώμικο φίλτρο αέρα, μπορεί να φθείρει τον κινητήρα και την λειτουργία του. Ακόμη, τα φίλτρα, όταν είναι καθαρά, συμβάλλουν στη διατήρηση μιας καθαρής ατμόσφαιρας στην καμπίνα, βελτιώνοντας την καλή κυκλοφορία του αέρα. Ανάλογα με τον τύπο του φίλτρου, αλλά και τις οδηγίες του κατασκευαστή, η αλλαγή συνίσταται μεταξύ 15.000 και 40.000 χιλιομέτρων.

 

Αν και αργούν να εμφανιστούν, τα προβλήματα με τους συμπλέκτες δεν είναι αμελητέα. Συνήθως, η διάρκεια ζωής τους φτάνει τα 100.000 χιλιόμετρα, με την φθορά τους να καθορίζεται από την οδηγική συμπεριφορά. Το κόστος αντικατάστασης εξαρτάται από το μοντέλο (κάποια απαιτούν την αφαίρεση και του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων), αλλά και την εργασία.
 

Αντικατάσταση δυναμό μόνο σε τεχνικό, τακτικό τσεκ στα λάστιχα


Κατά κανόνα, είναι ένα από τα πιο στιβαρά εξαρτήματα του αυτοκινήτου. Το δυναμό τροφοδοτεί όλα τα εξαρτήματα που καταναλώνουν ηλεκτρική ενέργεια, ενώ παράλληλα φορτίζει την μπαταρία του αυτοκινήτου. Εάν το δυναμό είναι ελαττωματικό, η παροχή ρεύματος δεν λειτουργεί, εναποθέτοντας στην μπαταρία το ρόλο της τροφοδοσίας για τους καταναλωτές ενέργειας. Αν όμως η μπαταρία δεν έχει την απαραίτητη ενέργεια, το αυτοκίνητο δεν θα είναι σε θέση να κινηθεί. Για να αποφύγετε αυτή την – αλυσιδωτή - εξέλιξη, καλό θα ήταν να αποφύγετε την επέμβαση μόνοι σας και να στραφείτε σε ειδικούς τεχνικούς.
 


Το μείγμα καουτσούκ που βρίσκεται στα ελαστικά σκληραίνει αρκετά με την πάροδο του χρόνου και ραγίζει. Ο έλεγχός τους πρέπει να γίνεται πολύ πιο έντονος μετά το τέταρτο έτος της χρήσης τους, ενώ η ηλικία τους αναγνωρίζεται από τον αριθμό DOT στο πλευρό αυτού. Ακόμη, χρειάζεται έλεγχο και το βάθος πέλματος και ακόμη τακτικότερα η πίεση του αέρα. Τώρα, σε ό,τι έχει να κάνει με τα ελαστικά και το κόστος τους, το κόστος τους ποικίλλει είτε μιλάμε για σετ, είτε για κόστος ανά τεμάχιο, καθώς και την ποιότητα, το μέγεθος αλλά και την χρήση που αυτά προορίζονται.
 

Σελ.
1
Ποια είναι η ώρα για να αντικαταστήσουμε ένα εξάρτημα στο ΙΧ μας
Σελ.
2
Τι κάνεις με υγρά φρένων, συμπλέκτη, λάστιχα και άλλα εξαρτήματα