autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Πώς το αντιψυκτικό σώζει τον κινητήρα σου

Πώς το αντιψυκτικό σώζει τον κινητήρα σου

29/10/2021

Έρχεται χειμώνας, και ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να ελέγξουμε, ειδικά αν βρισκόμαστε σε περιοχές με χαμηλές θερμοκρασίες, είναι το αντιψυκτικό του κινητήρα, που, εκτός από προστασία από πάγο, έχει και άλλες, προστατευτικές ιδιότητες.

Το ψυγείο του αυτοκινήτου, χάρη στο υγρό που περιέχει, συμβάλλει στην απαγωγή της θερμότητας που δημιουργείται από τον κινητήρα. Με πιο απλά λόγια, το «παραφλού» ψύχει το μοτέρ και το προφυλάσσει από την υπερθέρμανση, ενώ τα πρόσθετα που έχει αυξάνουν το σημείο βρασμού του, κάνοντάς το πιο ανθεκτικό στη ζέστη.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »


Η καλοκαιρινή περίοδος έφυγε, και ήδη πλησιάζουμε γρήγορα το χειμώνα. Το υγρό στο κύκλωμα ψύξης είναι ιδιαίτερα σημαντικό και στους κρύους μήνες. Για ποιο λόγο όμως;


Αν αφήσεις σκέτο νερό στο ψυγείο, μπορεί να καταστρέψεις τον κινητήρα

Το υγρό δεν βρίσκεται μόνο μέσα στο ψυγείο, αλλά περνάει, διαμέσου ειδικών αγωγών, και από τον κινητήρα. Όπως όλοι ξέρουμε, το νερό παγώνει στους 0 βαθμούς Κελσίου. Σε χειμερινές συνθήκες, όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι χαμηλότερη από τους 0 βαθμούς (κάτι σύνηθες στις ορεινές και όχι μόνο περιοχές της Ελλάδας) το νερό θα παγώσει και θα διασταλεί. Ως αποτέλεσμα, θα καταστραφεί το ψυγείο. Οι συνέπειες δεν σταματούν εδώ όμως, αφού ενδέχεται να ραγίσει ο κορμός του κινητήρα, κάνοντας έτσι το μοτέρ άχρηστο.

Για αυτό το λόγο πρέπει να χρησιμοποιούμε αντιψυκτικό, το οποίο χαμηλώνει αρκετά το σημείο πήξης του υγρού στο κύκλωμα, φτάνοντάς το υπό περιπτώσεις ακόμα και στους -50 βαθμούς Κελσίου.
Εκτός αυτού, το εν λόγω μείγμα έχει και άλλες ιδιότητες που κάνουν καλό στον κινητήρα: Προστατεύει από τη σκουριά αλλά και τα άλατα, στοιχεία που μπορούν να φράξουν το ψυγείο, την αντλία νερού αλλά και τους εσωτερικούς αγωγούς μέσα στο μοτέρ. Επίσης, λιπαίνει την τρόμπα νερού.


Η στάθμη του αντιψυκτικού πρέπει να ελέγχεται 1 φορά την εβδομάδα

Όλα τα παραπάνω κάνουν ιδιαίτερα σημαντική τη χρήση αντιψυκτικού υγρού. Το κύκλωμα ψύξης του αυτοκινήτου είναι κλειστό, κάτι που σημαίνει πως σε ιδανικές συνθήκες η ποσότητα του υγρού που κυκλοφορεί είναι πάντα σταθερή,  αφού αυτό δεν επικοινωνεί με το περιβάλλον και δεν χάνεται. Αυτό δεν ισχύει πάντα όμως, μιας και με την πάροδο του χρόνου μπορεί να χαθούν μικροποσότητες ψυκτικού υγρού, είτε μέσω εξάτμισης από τις σωληνώσεις, είτε λόγω ελάχιστων διαρροών, είτε μέσω του φαινομένου της διάχυσης.

Έτσι, πρέπει να ελέγχουμε τακτικά τα στάθμη του ψυκτικού υγρού, και όχι μόνο πριν πάμε ταξίδι το καλοκαίρι ή το χειμώνα. Ιδανικά, ο έλεγχος πρέπει να γίνεται 1 φορά την εβδομάδα και πάντα με προσοχή, με τον κινητήρα σβηστό και εντελώς κρύο.
Η διαδικασία είναι απλή: Στον χώρο του κινητήρα υπάρχει το δοχείο διαστολής του ψυκτικού υγρού, το οποίο έχει 2 ενδείξεις: MIN και MAX. Η στάθμη θα πρέπει να βρίσκεται μεταξύ αυτών των 2 σημείων. Αν το υγρό βρίσκεται πιο χαμηλά από το minimum, τότε πρέπει να συμπληρώσουμε.

Τονίζουμε πως δεν ανοίγουμε ΠΟΤΕ την τάπα του δοχείου διαστολής, ή και του ψυγείου, όταν ο κινητήρας είναι ζεστός. Ο κίνδυνος σοβαρών εγκαυμάτων στο πρόσωπο και τα χέρια, από το καυτό υγρό, είναι μεγάλος!

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε