Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Πώς ελέγχεται η αντιψυκτική προστασία, και οδηγίες για συμπλήρωση
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Πώς ελέγχεται η αντιψυκτική προστασία, και οδηγίες για συμπλήρωση

29/10/2021

Ο έλεγχος της στάθμης δεν αρκεί. Πρέπει να είμαστε σίγουροι πως το παραφλού θα κάνει σωστά τη δουλειά του και θα προστατεύσει τον κινητήρα από τον πάγο.


Αν η συσκευή δείξει θερμοκρασία πήξης μεγαλύτερη από τους -20 βαθμούς Κελσίου, τότε θα πρέπει να προσθέσουμε περισσότερο αντιψυκτικό

Αν η συσκευή δείξει θερμοκρασία πήξης μεγαλύτερη από τους -20 βαθμούς Κελσίου, τότε θα πρέπει να προσθέσουμε περισσότερο αντιψυκτικό

Κοινοποίησέ το »

 

Πρέπει να ελέγχεις την αντιψυκτική προστασία κάθε εξάμηνο

Εκτός από την στάθμη, υπάρχει τρόπος να ελέγξουμε το πόσο αποδοτικό είναι το αντιψυκτικό υγρό, δηλαδή σε πόσους βαθμούς Κελσίου πήζει. Αυτό γίνεται με μία ειδική συσκευή, η οποία τοποθετείται μέσα στο υγρό και δείχνει ακριβώς αυτό: Τη θερμοκρασία πήξης. Αν αυτή είναι μεγαλύτερη από τους -20 βαθμούς, τότε θα πρέπει να προσθέσουμε περισσότερο αντιψυκτικό.

Εδώ θα πρέπει να αναφερθούμε στον τρόπο που διαλύεται το αντιψυκτικό. Αυτό γίνεται με νερό, συνήθως σε αναλογία 50:50 ή 60:40. Η ακριβής δοσολογία αναφέρεται επάνω στη συσκευασία του εκάστοτε προϊόντος. Αυτό που πρέπει να ξέρουμε είναι ότι αν γεμίσουμε το κύκλωμα με συμπυκνωμένο, αδιάλυτο αντιψυκτικό, δεν θα έχουμε καλύτερο αποτέλεσμα, αφού το υγρό θα έχει μικρότερη θερμοχωρητικότητα, δηλαδή θα συγκρατεί λιγότερη θερμότητα κατά όγκο. Με πιο απλά λόγια, όταν αυτό θα περνάει μέσα από τον ζεστό κινητήρα, δεν θα απορροφά τη θερμότητα που πρέπει προκειμένου να ψυχθεί το μοτέρ, με αποτέλεσμα το τελευταίο να υπερθερμαίνεται.  

Καλό είναι να γνωρίζουμε πως στο εμπόριο υπάρχουν επίσης έτοιμα, διαλυμένα αντιψυκτικά, τα οποία δεν χρειάζονται αραίωση, αφού περιέχουν την ποσότητα νερού που απαιτείται.
 

Αν συμπληρώσεις, δεν πρέπει να μπλέξεις 2 διαφορετικά υγρά!

Αν χρειαστεί να συμπληρώσουμε αντιψυκτικό, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί σχετικά με το προϊόν που θα επιλέξουμε. Πρώτον, δεν χρησιμοποιούμε ό,τι βρούμε, αλλά ένα υγρό που προτείνεται από τον κατασκευαστή, και αυτό επειδή τα διάφορα προϊόντα περιέχουν συγκεκριμένες προσθήκες, οι οποίες είναι κατάλληλες για ορισμένα κυκλώματα ψύξης και δεν κάνουν παντού, και έτσι ενδέχεται να μην είναι συμβατές με το αυτοκίνητό μας.

Παράλληλα, αν χρησιμοποιήσουμε διαφορετικό υγρό από αυτό που υπάρχει ήδη στο όχημα, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να προκληθούν χημικές αντιδράσεις, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν μικροί όγκοι, ικανοί να φράξουν τόσο το ψυγείο, όσο και τους μικρούς αγωγούς μέσα στον κινητήρα.

Αν δεν γνωρίζουμε τι αντιψυκτικό πρέπει να συμπληρώσουμε, ή αν πρέπει να βάλουμε άμεσα χωρίς να έχουμε το κατάλληλο, τότε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε νερό βρύσης.
Βέβαια, δεν πρέπει να παραλείψουμε να ελέγξουμε την προστασία το συντομότερο δυνατόν, και αν χρειαστεί να συμπληρώσουμε πάλι αντιψυκτικό, έτσι ώστε το κύκλωμα να αποκτήσει ξανά τις αντιπαγωτικές, αντιοξειδωτικές και λιπαντικές ιδιότητες που χρειάζονται, προκειμένου ο κινητήρας να λειτουργεί σωστά για καιρό.

Όσο για τη διάρκεια ζωής, αρκετές εταιρείες προτείνουν αντικατάσταση του ψυκτικού υγρού ανά 50.000 χιλιόμετρα, ενώ άλλες αναφέρουν ακόμα πιο μεγάλο διάστημα.
Παρόλα αυτά, με την πάροδο του χρόνου, μέσα στο υγρό δημιουργούνται φυσαλίδες, που αν σπάσουν, ίσως προκαλέσουν ζημιά στην πλαστική φτερωτή της αντλίας νερού, αλλά και στα μεταλλικά τοιχώματα του ψυγείου. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίον πολλοί μηχανικοί συνιστούν την αλλαγή των «παραφλού» κάθε 3 χρόνια, άσχετα με τις οδηγίες του κατασκευαστή.
 
Το σκέτο νερό παγώνει, και ο πάγος μπορεί να σπάσει το ψυγείο!
1 φορά την εβδομάδα, πρέπει να ελέγχεις τη στάθμη του αντιψυκτικού.
2 φορές το χρόνο, με ειδικό εργαλείο, πρέπει να ελέγχεις αν είναι σε καλή κατάσταση
Αν χρειαστεί συμπλήρωμα, πρόσεχε μην βάλεις διαφορετικού τύπου αντιψυκτικό, θα βουλώσεις το ψυγείο!
Ελέγχετε τι αντιψυκτικό έχετε αγοράσει πριν το βάλετε στο αυτοκίνητο σας; Τι κοιτάτε τελικά; Το θεωρείτε απαραίτητο για περιοχές κάτω από την Λάρισα; (μην ξεχνάτε το γεγονός ότι δεν βράζει στους 100 βαθμούς).
 

Κοινοποίησέ το »