Το νέο Ford Focus ρίχνεται στη μάχη της ασφάλτου, με όπλο την παιχνιδιάρικη οδική συμπεριφορά. Αρωγός σε αυτήν την προσπάθεια είναι ο κινητήρας των 1,5 λίτρων. Το μοντέλο δοκιμής είναι ένα ST, με χαμηλότερα κατά 20 mm ελατήρια, το οποίο εμφανίζει «ξερές» αντιδράσεις, αλλά κρατά με μοναδική μαεστρία στις στροφές. Το τιμόνι έχει γρήγορη λειτουργία, τα φρένα είναι αποδοτικά είτε στις χαμηλές είτε στις υψηλότερες ταχύτητες.
Κρίμα μόνο, που η Ford έχει... εμφυτεύσει στην ηλεκτρονική διαχείριση ένα πρόγραμμα, που εξασφαλίζει ηπιότερες αλλαγές σχέσεων. Έτσι, ο diesel κινητήρας, όσο αυξάνονται οι στροφές λειτουργίας του, «ανεβάζει» με πιο αργούς ρυθμούς, εξέλιξη που αποκομίζει ο οδηγός ως κάτι το τεχνητό και μη αρμονικό. Ένας ακόμα «ενοχλητικός» παράγοντας είναι οι συνεχείς... διορθωτικές προτάσεις του συστήματος ελέγχου πίεσης των ελαστικών, οι οποίες δίνονται ακόμα και για ταχύτητες πάνω από 160 km/h, ανάλογα μάλιστα και με τη φόρτωση του οχήματος. Πιο πολύπλοκα δε γίνεται..
Αλλαγή και είσοδος στο Peugeot 308. Αν και το Γαλλικό μοντέλο είναι ελαφρύτερο από τα άλλα δύο, είναι ισχυρότερο και αντικειμενικά επιταχύνει ταχύτερα από στάση ως τα 100 km/h, παρόλαυτα δείχνει λιγότερο... ορεξάτο όταν ο οδηγός πιέζει το δεξί πεντάλ του. Αυτό οφείλεται πιθανότατα στις ρυθμίσεις των μηχανικών για τον περιορισμό των δονήσεων του κινητήρα, όταν αυτός πιέζεται περαιτέρω... Επιπλέον, ο κινητήρας δεν υποστηρίζεται ικανοποιητικά από το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο δε διακρίνεται για την ακρίβειά του...
Τουλάχιστον, το συγκρατημένο ταμπεραμέντο συμβάλλει στη χαμηλή κατανάλωση του diesel κινητήρα σε σχέση με τους αντίστοιχους των άλλων δύο αντιπάλων. Την ιδιαίτερη θέση οδήγησης με θέα τα όργανα του cockpit πάνω από τη στεφάνη του τιμονιού μπορεί κανείς απλώς να τη συνηθίσει. Ωστόσο, δεν μας έκαναν σίγουρα καλή εντύπωση τα πολύ «ελαστικά» καθίσματα. Πάντως, η πολύ μαλακή ανάρτηση παρέχει στο 308 διαδρομές με ελάχιστα έως μηδαμινά χτυπήματα.
Από την άλλη, από το μικρομεσαίο Peugeot, λείπει η ακρίβεια και η ευθυβολία. Για παράδειγμα, στενοί δρόμοι με κυματοειδείς ανωμαλίες θα πρέπει να διασχίζονται με περίσσεια προσοχή. Γιατί οι μετακινήσεις είναι πολλές και έντονες, ενώ το τιμόνι δε βοηθά με τη μέτρια απόκρισή του.
Επομένως, είναι καλύτερα για τον οδηγό του 308 να το αφήσει να κυλά, ώστε να είναι και ήσυχο. Γιατί υπό φορτίο ο diesel κάνει κάτι παραπάνω από αισθητή τη... λειτουργία του. Επίσης, ακούγονται τα ελαστικά, η ανάρτηση, αλλά και στους καθρέφτες προκύπτουν ενοχλητικοί αεροδυναμικοί θόρυβοι.
«Επιβιβάζομαι, αισθάνομαι καλά και ξεκινάω την πορεία μου». Αυτή είναι η σύντομη περιγραφή των ενεργειών και των συναισθημάτων του οδηγού κατά την είσοδό του στο νέο Mazda 3. Τα καθίσματα προσφέρουν τέλεια στήριξη, η θέση μπροστά από το τιμόνι είναι εξαιρετική και όλες οι ενδείξεις είναι σαφέστατα επεξηγηματικές. Ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων «κουμπώνει» την 1η σχέση σχεδόν από μόνος του. Με άλλα λόγια: Όλα καλά και ωραία στο Ιαπωνικό 3. Αυτήν την άποψη έρχεται να υπογραμμίσει η συμπεριφορά του κινητήρα, που δείχνει δυνατός σε κάθε φάσμα της λειτουργίας του. Αυτό το μοτέρ «ξεδιπλώνει» τη ροπή του με έναν ιδιαίτερα πολιτισμένο τρόπο, αν και λειτουργεί άκοπα έως και τις 5.000 σ.α.λ. Θέλετε και το καλύτερο?
Ο χαρακτηριστικός ήχος του κινητήρα όταν λειτουργεί σε πολύ χαμηλές στροφές και ζητά «κατέβασμα» σχέσης ή περισσότερο γκάζι, απουσιάζει παντελώς. Επομένως, όλα είναι τέλεια? Στην πράξη, όχι... Γιατί το νέο Mazda 3 ταιριάζει περισσότερο στην κατηγορία των coupe παρά σε αυτήν των μικρομεσαίων. Ίσως, επειδή οι ωραίοι έχουν... χρέη.. Για δοκιμάστε να καθίσετε στα πίσω καθίσματα. Δύσκολα τα πράγματα, έτσι? Ναι, αφού οι επιβάτες θα πρέπει να κάνουν μία δύσκολη άσκηση γυμναστικής κάτω από τη χαμηλά τοποθετημένη κολώνα της οροφής. Θα καθίσετε άνετα?
Το ελαφρώς ασύμμετρο εξωτερικό τμήμα του καθίσματος, δε θα... συμφωνήσει. Η αίσθηση των χώρων? Εντάξει.. Οι αποσκευές? Στο σχετικό χώρο, χωρούν λιγότερα αντικείμενα απΆ όσα μπορούν να πάρουν θέση σε αυτούς των Peugeot και Ford, ενώ το κατώφλι απέχει αρκετά από το έδαφος. Εκτός αυτών, το νέο Mazda 3 δεν είναι το πλέον οικονομικό. Ο κινητήρας 1.8 Skyactiv-D καταναλώνει περισσότερο diesel σε σχέση με τους 4κύλινδρους των ανταγωνιστών του Mazda 3. Τουλάχιστον όμως, «καίει» πολύ λιγότερο από τα περισσότερα SUV...
Συμπέρασμα
Το νέο Ford Focus κερδίζει εδώ, επειδή σε αυτήν την κατηγορία μπορεί να κάνει τα πάντα και, μάλιστα, με ευχάριστο τρόπο. Από το νέο Mazda 3 λείπει η άνεση στην πίσω σειρά καθισμάτων και η ευρυχωρία στο χώρο αποσκευών. Το Peugeot 308? Θα έπρεπε να παρέχει περισσότερα...
Copyright © 2024 - autoagora.gr