SUPER TEST: Πόσα μέτρα παραπάνω φρενάρουν με βάρος 9 SUV ?

SUPER TEST: Πόσα μέτρα παραπάνω φρενάρουν με βάρος 9 SUV ?

Διαβάστηκε από 136238 αναγνώστες - 20/12/2021

Σπάμε το κατεστημένο και μετράμε το φρενάρισμα σε 9 οικογενειακά SUV, φορτωμένα με 4 επιβάτες και 70 κιλά βάρος στο πορτμπαγκάζ για να διαπιστώνουμε αν είναι τόσο ασφαλή, όσο υποστηρίζουν. Πόσο επηρεάζει το βάρος την απόσταση φρεναρίσματος? Θα έβαζες την οικογένεια σου σε ένα αυτοκίνητο που θέλει 1,6 μέτρα παραπάνω να φρενάρει με βάρος?

FORD : Η νέα ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E έφτασε! Ανακαλύψτε την. Advertisement

Τα οικογενειακά SUV είναι μια από τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες κατηγόριες στην αυτοκινητοβιομηχανία. Οι μεγάλοι χώροι, το αυξημένο ύψος, η στιβαρότητα σε ανοιχτούς δρόμους και ο πλούσιος εξοπλισμός, έχουν κάνει τα SUV ιδιαίτερα αγαπητά στο καταναλωτικό κοινό της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης γενικότερα. Οι εταιρίες τα διαθέτουν με πληθώρα κινητήρων και εξοπλιστικών πακέτων, διαφημίζοντας με στόμφο τις επιδόσεις, την κατανάλωση και τις τεχνολογίες που φέρουν, αλλά κρύβοντας εντέχνως τις μετρήσεις φρεναρίσματος.  Δυστυχώς αυτό οφείλεται και στην άγνοια ενός μεγάλου μεριδίου του καταναλωτικού κοινού που ενδιαφέρεται περισσότερο για το 0-100 χλμ/ώρα και όχι για το 100-0 χλμ/ώρα, που έχει άμεση συσχέτιση με την ασφάλεια των επιβατών. Οι περισσότερες εταιρίες δεν αναφέρουν καν τις μετρήσεις φρεναρίσματος στα τεχνικά φυλλάδια των μοντέλων, αφήνοντας το κοινό στο σκοτάδι.  

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »


Επειδή όμως σε ένα οικογενειακό SUV, η ασφάλεια είναι υψίστης σημασίας, αποφασίσαμε να σπάσουμε το κατεστημένο και να προκαλέσουν τριγμούς και συζητήσεις γύρω από το θέμα του φρεναρίσματος. Πήραμε 9 δημοφιλή οικογενειακά SUV, στήσαμε κορύνες , τα συνδέσαμε με το κατάλληλο εξοπλισμό και τα «ρίξαμε» στα φρένα, πρώτα μόνο με τον οδηγό και στη συνέχεια με 4 επιβάτες και 70 κιλά στο πορτμπαγκάζ. Τα αυτοκίνητα που είχαμε στη κατοχή μας για την δοκιμασία των 100 - 0 χλμ/ώρα ήταν: Citroen C5 Aircross, Ford Kuga, Hyundai Tucson, Mercedes GLA 200, Nissan Qashqai, Peugeot 3008, Renault Arkana, Skoda Karoq και VW Tiguan.

Πόσα μέτρα θέλουν να φρενάρουν από τα 100χλμ/ώρα? Τι γίνεται όταν είναι full φορτωμένα? Πόσο πιο μακριά σταματάνε?
 

Φρενάρισμα με 1 άτομο, με 4 και βάρος και ποιες οι διαφορές

 

Mάρκα, Μοντέλο, Έκδοση Μέτρα με 1 άτομο (m)
   
Hyundai Tucson 1.6T 180ps Auto 4WD 35,38
Ford Kuga 1.5 150ps manual 35,91
Peugeot 3008 1.5 Diesel 130ps EAT8 36,25
Skoda Karoq 1.5 TSI 150ps manual 36,82
VW Tiguan 1,5 TSI DSG 150ps Auto 36,87
Renault Arkana 1,3 140ps Auto 37,05
Nissan Qashqai 1,3 140ps manual 37,25
Mercedes GLA 200 1,3 163ps Auto 37,93
Citroen C5 Aircross 1.2 130ps EAT8 40,85

Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, με ένα άτομο ο μέσος όρος φρεναρίσματος διαμορφώνεται στα 37,2 μέτρα. Τα πιο ισχυρά φρένα έχει ένα από τα πιο ογκώδες αυτοκίνητα της δοκιμής, το Hyundai Τuscon, με το αυτόματο κιβώτιο να δίνει extra βοήθεια κατεβάζοντας ταχύτητες από μόνο του και την τελική επίδοση να είναι μόλις 35,38 μέτρα. Από πίσω του με διαφορά μόλις 0,53 εκατοστά, αλλά με χειροκίνητο κιβώτιο, το Ford Kuga, με την τριάδα να κλείνει το αυτόματο Peugeot 3008 με 36,25 μέτρα. Εξαιρώντας το Citroen C5, που έμεινε πίσω στο συγκεκριμένο τομέα, διαπιστώνουμε, ότι όλα τα μοντέλα θέλουν λιγότερο από 38 μέτρα για να φρενάρουν. Τι θα γίνει όμως με 4 άτομα και 70 κιλά στο πορτμπαγκάζ?
 
Mάρκα, Μοντέλο, Έκδοση Μέτρα με 4 άτομα (m)
   
Hyundai Tucson 1.6T 180ps Auto 4WD 36,69
Ford Kuga 1.5 150ps manual 37,11
Skoda Karoq 1.5 TSI 150ps manual 37,14
VW Tiguan 1,5 TSI DSG 150ps Auto 37,56
Peugeot 3008 1.5 Diesel 130ps EAT8 37,85
Nissan Qashqai 1,3 140ps manual 37,85
Mercedes GLA 200 1,3 163ps Auto 38,43
Renault Arkana 1,3 140ps Auto 38,44
Citroen C5 Aircross 1.2 130ps EAT8 42,07


Με το επιπλέον βάρος και τους 4 επιβάτες, ο μέσος όρος ανέβηκε στα 38,2 μέτρα. Στις 2 πρώτες θέσεις παραμένουν το Hyundai Tucson και το Ford Kuga, αλλά το Peugeot 3008 έχασε 2 θέσεις, πέφτοντας στην 5. Τώρα τρίτο βρίσκεται το Skoda Karoq με 37,14 μέτρα. Η μεγάλη αυτή αλλαγή μας βάζει σε σκέψεις, όποτε φεύγουμε από τους απόλυτους αριθμούς φρεναρίσματος και κατατάσσουμε τα μοντέλα ανάλογα με τα επιπλέον μέτρα που χρειάζονται για να φρενάρουν.
 
Mάρκα, Μοντέλο, Έκδοση Μέτρα με 1 άτομο (m) Μέτρα με 4 άτομα (m) Διαφορά σε μέτρα
       
Skoda Karoq 1.5 TSI 150ps manual 36,82 37,14 0,32
Mercedes GLA 200 1,3 163ps Auto 37,93 38,43 0,5
Nissan Qashqai 1,3 140ps manual 37,25 37,85 0,6
VW Tiguan 1,5 TSI DSG 150ps Auto 36,87 37,56 0,69
Ford Kuga 1.5 150ps manual 35,91 37,11 1,2
Citroen C5 Aircross 1.2 130ps EAT8 40,85 42,07 1,22
Hyundai Tucson 1.6T 180ps Auto 4WD 35,38 36,69 1,31
Renault Arkana 1,3 140ps Auto 37,05 38,44 1,39
Peugeot 3008 1.5 Diesel 130ps EAT8 36,25 37,85 1,6


Εδώ μπορούμε να διακρίνουμε ξεκάθαρα ποια αυτοκίνητα είναι πιο ασφαλή και ποια χρειάζονται περισσότερο προσοχή φορτωμένα. Με το μέσο όρο της διαφοράς φρεναρίσματος να είναι στα 98 εκατοστά, το Skoda Karoq χρειάζεται μόλις 32 εκατοστά παραπάνω απόσταση για να φρενάρει φουλ φορτωμένο. Πίσω του η Mercedes GLA 200, που χρειάζεται 50 εκατοστά περισσότερα, με την τριάδα να κλείνει το Nissan Qashqai με 60 εκατοστά. Όπως διαπιστώνουμε και τα 3 μοντέλα, σε απόλυτους αριθμούς φρεναρίσματος δεν είναι κορυφαία, αλλά η μικρή επιπλεόν απόσταση που χρειάζονται φορτωμένα τα κάνει ασφαλή, μιας και δεν θα πιάσουν εξαπίνης τον οδηγό. Στη αντίπερα όχθη συναντάμε το Peugeot 3008, που χρειάζεται 1,6 μέτρα παραπάνω για να σταματήσει από τα 100χλμ/ώρα, νούμερο που μπορεί να κάνει τη διαφορά στην αποφυγή μιας σύγκρουσης.

Όπως διαπιστώσαμε μπορεί τα «καθαρά» νούμερα φρεναρίσματος να υπόσχονται ασφάλεια, αλλά η διαφορά μέτρων με φορτίο μερικές φορές είναι πιο σημαντική, αφού ο οδηγός καλείται να αντιμετωπίσεις σε πραγματικές συνθήκες ένα τελείως «διαφορετικό» αυτοκίνητο.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

FORD : Η νέα ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E έφτασε! Ανακαλύψτε την. Advertisement

Σχετικες επιχειρησεις