autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

    Η οικονομική αντεπίθεση της βενζίνης

    Διαβάστηκε από 87256 αναγνώστες - 25/10/2019

    Τα 10 καλύτερα σε κατανάλωση μικρά SUV βενζίνης!
     
    Την μαγική 10άδα ανοίγει με εμφατικό τρόπο το ανανεωμένο Fiat 500X με τον 1.000άρη Turbo FireFly κινητήρα. Έρχεται να διδάξει στιλ την ώρα που σπάει το φράγμα των 8λτ./100χλμ. πετυχαίνοντας πραγματική κατανάλωση στα 7.8 λτ./100χλμ. Ο 3κύλινδρος κινητήρας βάρους μόλις 93 κιλών αποδίδει 120 ίππους και 190 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. οι οποίοι χαρίζουν ιδιαίτερη σβελτάδα στο σύνολο. Μπορεί τα υποσχόμενα 5.8 λτ./100χλμ. της φίρμας να απέχουν 2 λτ., παραμένει όμως στο TOP10 των πιο οικονομικών crossover της αγοράς. Αμέσως μετά και μόλις 0.3 λτ. χαμηλότερα, συναντάμε το αγαπημένο crossover της Ευρώπης Renault Captur, με τον 900άρη turbo κινητήρα απόδοσης 90 ίππων. Σε αυτή τη περίπτωση, τα 4.9 λτ./100χλμ. που υπόσχεται η εταιρία μπορεί να απέχουν περισσότερο, αλλά η πραγματικότητα είναι εξίσου εντυπωσιακή στα 7.5 λτ./100χλμ., για ένα σβέλτο σύνολο 1.173 κιλών. Στην 8η θέση συναντάμε το τελευταίο αμάξι που ξεπερνά τα 7 λτ./100χλμ. και σταθεροποιείται στα 7.2λτ. Το αιχμηρό σχεδιαστικά SEAT Arona εξοπλίζεται με τον 1.000άρη TSI turbo κινητήρα του ομίλου και μπορεί να ξεπερνά κατά 2.3 λτ./100χλμ. την υποσχόμενη κατανάλωση, χαρίζει όμως σπουδαίες επιδόσεις όπως το 0-100 σε 9.8 δευτ. και τελική άνω των 182χλμ./ώρα. παραμένοντας το 8ο πιο οικονομικό στο συγκριτικό μας.

    Το μικρό SUV της VW  T-Roc βρίσκεται στην 7η θέση και είναι το πρώτο μοντέλο του συγκριτικού μας που σπάει το φράγμα των 7λτ./100χλμ.  Πιο συγκεκριμένα, ο τρικύλινδρος 1.000άρης TSI απόδοσης 115 ίππων και 200 Nm ροπής, από τη μία προσφέρει άριστες επιδόσεις (0-100 σε 10.6 δευτ. – τελική 187χλμ./ώρα) ενώ από την άλλη, πραγματική κατανάλωση στα 6.8 λτ/100χλμ. Μπορεί τα 5.1 λτ. που υπόσχεται η βαυαρική εταιρία να αγνοούνται, όμως και πάλι, αυτό το πολύ ήσυχο σύνολο κατακτά την 7η θέση.  Για την ίδια ακριβώς κατανάλωση (6.8λτ/100χλμ.) έχει το δικαίωμα να καυχιέται και το γεμάτο ιπποδύναμη Opel Crossland X. 130 ίπποι και 230 Nm ροπής για το δεύτερο πιο δυνατό μοντέλο του συγκριτικού μας, το οποίο χρησιμοποιεί τον 1.200άρη κινητήρα του PSA group. Ένας μοναδικά ζωηρός κινητήρας ο οποίος κινεί τα 1.259 κιλά του σαν πούπουλο χωρίς να ζοριστεί στιγμή, απέχοντας 1.6 λτ./100χλμ. από την εργοστασιακή κατανάλωση.  Στην 5η θέση συναντάμε τα 6.7 λτ./100χλμ. του πιο trendy crossover στην αγοράς, Kia Stonic με τον τρικύλινδρο 1.000άρη turbo κινητήρα απόδοσης 120 ίππων και 172 Nm ροπής. Με το 0-100 σε 9.8 δευτ. δεν σε ενδιαφέρει στιγμή που η εργοστασιακή κατανάλωση των 5λτ. απέχει 1.7 λτ.

    Στις θέσεις 4,3 και 2 συναντάμε μία πολύ ενδιαφέρουσα ισοβαθμία καθώς και τα τρία μοντέλα πετυχαίνουν πραγματική κατανάλωση στα 6.6 λτ./100χλμ. Αρχικά το Citroen C3 Aircross στην έκδοση με τον 1.200άρη PureTech απόδοσης 110 ίππων παραδίδει μαθήματα μηχανικής αρχιτεκτονικής. Την ώρα που πετυχαίνει μία τόσο χαμηλή κατανάλωση, κινεί το 1.159 κιλών  αμάξωμα με μοναδική ευκολία, χαρίζοντας του καλές επιδόσεις όπως το 0-100 σε 10.2 δευτ. και τελική σχεδόν 190χλμ./ώρα. κι ας μην πετυχαίνει την πολλά υποσχόμενη των 5 λτ./100χλμ. Έπειτα ακολουθεί το μοναδικά sport Ford Ecosport το οποίο αποτελεί την πιο fun to drive αλλά και γρήγορη επιλογή ολόκληρου του συγκριτικού μας. Ο πολυβραβευμένος κινητήρας Ecoboost των 1.000 κ.εκ. αποδίδει 140 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 180 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. και μπορεί να ξεπερνά κατά 1.4 λτ. την εργοστασιακή τιμή, παραμένει όμως στην τριάδα των πιο οικονομικών. Τέλος, το χατ τρικ της δεύτερης θέσης κλείνει το Suzuki SX4 S-Cross 1.0T των 112 ίππων. Αυτή η ήρεμη δύναμη που παρέχει τεράστιους χώρους, ξεχωρίζει για την ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία του όσο έχει εκμηδενίσει την τρικύλινδρη χροιά του.

    Στην 1η θέση δεσπόζει το Peugeot 2008 με τον 1.200άρη PureTech κινητήρα απόδοσης 110 ίππων. Ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας του ομίλου PSA τα πάει περίφημα ικανοποιώντας με την ήσυχη, ελαστική και μεστή λειτουργία του, από τις χαμηλές στροφές με τη μέγιστη ροπή των 205 Nm έρχεται από τις 1.500 σ.α.λ.. Μπορεί να μην πιάνει το ονειρικό 4.4λτ./100χλμ. που υπόσχεται η γαλλική εταιρία, πάραυτα με το 6.2λτ./100χλμ. καταφέρνει να ανεβεί στον θρόνο! Οι επιδόσεις δεν θυσιάζονται σε καμία περίπτωση, καθώς το 0-100 έρχεται λίγο κάτω από τα 10δευτ. και η τελική ξεπερνά τα 190χλν./ώρα.


    Μοντέλο Έκδοση Κατανάλωση λτ./100χλμ. Ρύποι C02 Τιμή ευρώ
             
    Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 PS 6.2 103 21.450
    Citroen C3 Aircross 1.2T 110 PS 6.6 115 17.480
    Ford EcoSport 1.0 140 PS fl 6.6 119 21.169
    Suzuki SX4 S-Cross 1.0T 112 PS 6.6 113 15.970
    Kia Stonic 1.0T 120 PS 6.7 115 17.090
    Opel Crossland X 1.2 130 PS 6.8 118 20.450
    VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS 6.8 117 19.650
    SEAT Arona 1.0 TSI 115 PS 7.2 117 19.650
    Renault Captur 0.9T 90 PS 7.5 113 14.680
    Fiat 500X 1.0T FireFly 120 PS 7.8 133 19.000