Το υβριδικό Mokka κερδίζει 5-1 το T-Cross
Τιμές μοντέλων: 20/01/2025 | |
OPEL MOKKA Hybrid 1.2T EDCT 6: 24 650€ | VOLKSWAGEN T-CROSS 1.5 TSI DSG 150 PS: 27 700€ |
Το υβριδικό Mokka κερδίζει 5-1 το T-Cross
3 χιλιάρικα φθηνότερο από το T-Cross των 150 ίππων και με μεγαλύτερη εγγύηση το Mokka
Όντας υβριδικό το Mokka στην πόλη καίει 1.000 ευρώ λιγότερα το χρόνο σε βενζίνη
Ισοπαλία σε αίσθηση ποιότητας μεταξύ των δύο
Κερδίζει σε χώρο αποσκευών το T-Cross, άνετη για επιβάτες η καμπίνα του Mokka
Η ένταξη της Opel στο Stellantis Group (Alfa Romeo, Citroen, DS, Fiat-Jeep, Peugeot) έδωσε στη γερμανική φίρμα την δυνατότητα πρόσβασης σε νέες μοντέρνες τεχνολογίες. Μία από αυτές είναι το 48-βολτο ήπια υβριδικό σύστημα που αυξημένες δυνατότητες ηλεκτροκίνησης (τα περισσότερα ήπια υβριδικά δεν εκκινούν ή δεν παρκάρουν για παράδειγμα ηλεκτρικά), το οποίο τοποθετήθηκε και στο Οpel Mokka, ενός από τα πιο στυλάτα μικρά SUV της αγοράς. Η βασική έκδοση Edition κοστίζει 24.650 ευρώ (με σχετική τρέχουσα προσφορά της αντιπροσωπείας), ενώ η πιο πλούσια Edition Plus ανεβαίνει στα 29.600 ευρώ. Nα θυμίσουμε εδώ πως το Mokka είναι διαθέσιμο και ως βενζινοκίνητο με 100,130 και 136 ίππους, αλλά και ως αμιγώς ηλεκτρικό.
Αντιθέτως το VW T-Cross δε διαθέτει κάποιας μορφής εξηλεκτρισμό για να πετύχει οικονομία καυσίμου και χαμηλές εκπομπές ρύπων. Στη βάση της γκάμας βρίσκουμε τον 3κύλινδρο, 1.000άρη turbo κινητήρα με 95 ή 116 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο. Στην κορυφή της γκάμας υπάρχει η έκδοση με τον 4κύλινδρο 1,5 turbo κινητήρα των 150 ίππων συνδυασμένο αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Ο 1,5 turbo κινητήρας του Τ-Cross έχει σύστημα απενεργοποίησης των 2 από τους 4 κυλίνδρους, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται οικονομία όταν οι συνθήκες οδήγησης δεν απαιτούν πλήρη ισχύ. Η τιμή της βασικής έκδοση Life είναι στα 27.700 ευρώ.
Ποιο από τα δύο αυτά μικρά SUV είναι τελικά καλύτερη αγορά στις βασικές εκδόσεις; Για να το διαπιστώσουμε, ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ).
Πως τα καταφέρνει το υβριδικό Opel Mokka απέναντι στο κορυφαίο VW T-Cross;
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του υβριδικού Opel Mokka απέναντι στο VW T-Cross των 150 ίππων
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 | Τιμή: Οpel Mokka Hybrid 1,2T 136 PS EDCT6 Edition: 24.650 ευρώ (με τρέχουσα έκπτωση) VW T-Cross 1,5 TSI 150 PS DSG Life: 27.700 ευρώ Η διαφορά των 3 χιλιάδων ευρώ είναι σημαντική και δίνει τον πρώτο πόντο στο υβριδικό Mokka. |
|
2 | Εγγύηση: Opel: 5 χρόνια ή 75.000 χλμ. VW: 4 χρόνια ή 80.000 χλμ. Mεγαλύτερη σε χρονική διάρκεια η εγγύηση της Opel και έτσι τo Μokka αποκτά προβάδισμα 2 πόντων. |
|
3 | Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): Οpel Mokka Hybrid 1,2T 136 PS: 7,0 λτ./100 χλμ. VW T-Cross 1,5 TSI 150 PS DSG: 8,5 ευρώ/100 χλμ. Η ήπια υβριδική τεχνολογία εξασφαλίζει χαμηλότερη κατανάλωση βενζίνης για το SUV-άκι της Opel. Η διαφορά κατανάλωσης στην πόλη διπλασιάζεται! |
|
4 | Γόνατα πίσω επιβατών: Opel Mokka: 15,5 εκατ. VW T-Cross: 14,5 εκατ. Έστω και στο νήμα, το Mokka κερδίζει ακόμα έναν πόντο. |
|
5 | Χώρος αποσκευών: Opel Mokka: 350 λτ. VW T-Cross: 385-455 λτ. Ο μεγαλύτερος και πρακτικότερος χώρος αποσκευών δίνει στο T-Cross τον πρώτο του πόντο. |
|
6 | Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Οpel Mokka Hybrid 1,2T 136 PS: 37,7 μέτρα VW T-Cross 1,5 TSI 150 PS DSG: 38,3 μ. Η διαφορά υπέρ του Mokka δεν είναι τεράστια, αλλά δικαιολογεί πόντο. |
|
7 | Προσπέρασμα (60-100 χλμ./ώρα): Οpel Mokka Hybrid 1,2T 136 PS: 4,8 δλ. VW T-Cross 1,5 TSI 150 PS DSG: 4,3 δλ. Το ηλεκτρικό boost στις χαμηλές στροφές βοηθά το Mokka να μένει κοντά στο ισχυρότερο κατά 14 άλογα Τ-Cross. Σβέλτο προσπέρασμα και από τα δύο αυτόματα μοντέλα, ανάλογη διαφορά και στο 80-120 (5,5 δλ. το T-Cross, 6,0 δλ. το Mokka). |
|
8 | Αίσθηση πολυτέλειας: Opel Mokka: 74% VW T-Cross: 75% Στην αξιολόγηση τους τα δύο μοντέλα έχουν αξιολογηθεί από τους δοκιμαστές μας με παραπλήσια βαθμολογία στη συνολική αίσθηση ποιότητας και πολυτέλειας. |
|
9 | Ευελιξία: Οpel Mokka Hybrid 1,2T 136 PS: 11,0 μέτρα κύκλος στροφής VW T-Cross 1,5 TSI 150 PS DSG: 10,6 μέτρα κύκλος στροφής Και τα δύο μοντέλα είναι εύκολα στη χρήση και ευέλικτα στην πόλη χάρη στο στάνταρ αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων στο Mokka και 7 σχέσεων στο T-Cross), αλλά και στο τιμόνι που «κόβει» ικανοποιητικό. |
|
10 | Εξοπλισμός άνεσης: Έχουμε να κάνουμε με τις βασικές, αλλά πολύ καλά εξοπλισμένες εκδόσεις των δύο μοντέλων. Πέρα από τις συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες και προβολείς LED, μεταξύ άλλων προσφέρουν ζάντες αλουμινίου (17 ιντσών στο Mokka και 16 ιντσών στο T-Cross), αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρα φώτων, οθόνη αφής, με κάμερα όπισθεν και αισθητήρες παρκαρίσματος, ψηφιακό πίνακα οργάνων, cruise control και αισθητήρα φώτων. Από εκεί και πέρα το Mokka έχει αισθητήρα βροχής, αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων και cruise control με το Τ-Cross να αντιπαραθέτει ασύρματη φόρτιση και ηλεκτρική αναδίπλωση εξωτερικών καθρεφτών | |
11 | Εξοπλισμός ασφάλειας: Και τα δύο μικρά SUV της αντιπαράθεσης διαθέτουν πλήρη πακέτα συστημάτων ασφαλείας, όπως αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, έλεγχο κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ΚΟΚ και hill assist που βοηθά την εκκίνηση σε ανηφόρα | |
Mokka – T-Cross: 5-1 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
3 χιλιάρικα φθηνότερο και 1 χρόνο μεγαλύτερη εγγύηση το Mokka (2-0)
To Opel Mokka κάνει άμεσα το 2-0 όντας αρκετά φθηνότερο και προσφέροντας μεγαλύτερη εγγύηση. Ειδικότερα, το ήπια υβριδικό Opel Mokka των 136 ίππων με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων στη βασική έκδοση Edition κοστίζει 24.650 ευρώ (σύμφωνα με την τιμή μετά από έκπτωση της ελληνικής αντιπροσωπείας), όταν η αντίστοιχη έκδοση Life του VW T-Cross με τον συμβατικό 1,5 TFSI των 150 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 είναι στα 27.700 ευρώ. Τα 3.050 ευρώ διαφοράς είναι αρκετά για να χαρίσουν το σχετικό πόντο στο Opel Mokka.
Επιπλέον, η ελληνική αντιπροσωπεία της Opel προσφέρει το μικρό SUV με 5 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη (ή 75.000 χλμ.), όταν ο αγοραστής του T-Cross είναι «καλυμμένος» για 1 χρόνο λιγότερο (ή 80.000 χλμ.).
1.000 ευρώ λιγότερα για καύσιμο το χρόνο θέλει το Mokka στην πόλη (3-0)
Η μεγάλη διαφορά στο κόστος καυσίμου υπέρ του Mokka είναι φυσικά στην πόλη. Το SUV-άκι της Opel λόγω της δυνατότητας του ήπια υβριδικού συστήματος για ηλεκτρικές εκκινήσεις έχει σύμφωνα με τις μετρήσεις μας κατανάλωση 6,0 λτ./100 χλμ., ενώ T-Cross των 150 ίππων είναι στα 9,2 λτ./100 χλμ..
Αν υποθέσουμε πως κάποιος κάνει 20.000 χλμ. το χρόνο και 80% αυτών είναι στην πόλη, με το Opel Mokka θα χρειαστεί γύρω στα 1.600 ευρώ για καύσιμα, ενώ με το T-Cross το κόστος καυσίμων είναι περί τα 2.500 ευρώ. Σε αυτά θα προστεθούν και τα 86 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας του T-Cross, που είναι μηδενικά για το Mokka. Και τα δύο έχουν ελεύθερη είσοδο στον πράσινο δακτύλιο. Και πάλι σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, η μέση κατανάλωση του Opel Mokka είναι γύρω στα 7,0 λτ./100 χλμ., ενώ του δυνατού VW T-Cross είναι στα 8,5 λτ./100 χλμ.. Στο ταξίδι με 100 χλμ./ώρα το Mokka θέλει 4,8 λτ./100 χλμ., ενώ το Τ-Cross (έχει σύστημα που κόβει τους 2 από τους 4 κυλίνδρους σε συνθήκες χαμηλού φορτίου) είναι στα 5,1 λτ./100 χλμ..
Πιο άνετη καμπίνα το Mokka, περισσότερες αποσκευές το T-Cross (4-1)
Στην άνεση των πίσω επιβατών, έχουμε πάρει ως σημαντικότερη μέτρηση αυτή στο χώρο που έχουμε στα γόνατα. Εκεί λοιπόν, το Mokka έχει διαθέσιμα παραπάνω 15,5 εκατ., όταν στο T-Cross η ίδια μέτρηση έδειξε 14,5 εκατ. Η διαφορά δεν είναι μεγάλη, αλλά χαρίζει και άλλο πόντο στο Mokka, με τα δύο μοντέλα να μην προσφέρουν πάντως κάτι ιδιαίτερο στο πλάτος του πίσω καθίσματος (1.338 χλστ. στο T-Cross και 1.325 χλστ. στο Mokka).
Το T-Cross απαντά με μεγαλύτερο χώρο αποσκευών και καλύτερη πρακτικότητα, όπως αυτή προκύπτει από το πίσω συρόμενο κάθισμα. Έτσι το πορτ-μπαγκάζ του T-Cross ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος έχει χωρητικότητα από 388-455 λτ., ενώ του Mokka είναι στα 350 λτ. (από τα μικρότερα της κατηγορίας). Το κάθε μοντέλο κερδίζει από έναν πόντο.
Πόντος και από τα φρένα για το Mokka (5-1)
To υβριδικό Opel Mokka «κοκαλώνει» πάνω από μισό μέτρο καλύτερα από το VW T-Cross σε κατάσταση φρένων πανικού από την ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα. Για την ακρίβεια, το Mokka χρειάζεται 37,7 μέτρα (τροχοί 17 ιντσών με ελαστικά 215/60 στο μοντέλο δοκιμής) και το Τ-Cross, 38,3 μ. (τροχοί 18 ιντσών με ελαστικά 205/55 στο μοντέλο δοκιμής). Και τα δύο μοντέλα έχουν αεριζόμενους δίσκους μπροστά και απλούς δίσκους πίσω.
Συμπέρασμα: Το υβριδικό Mokka κερδίζει για πλάκα
Το υβριδικό Opel Mokka είναι σημαντικά φθηνότερο, καλά εξοπλισμένο και κυρίως «καίει» πολύ λιγότερη βενζίνη από το VW T-Cross των 150 ίππων, χωρίς μάλιστα να υστερεί σε επιδόσεις. Το Mokka κερδίζει τις περισσότερες αντιπαραθέσεις και δεν υστερεί στις υπόλοιπες όντας ο νικητής αυτής της αντιπαραθέσης.
Σχολιάστε |