Το VW Golf MK1 έχει αποκτήσει ιδιαίτερα cult χαρακτήρα και γίνεται περιζήτητο από τους φίλους της αυτοκίνησης, και ειδικά από τους λάτρεις της γερμανικής εταιρείας.
Το Scirocco της πρώτης γενιάς, που κατασκευάστηκε το 1974, βασιζόταν στην ίδια πλατφόρμα με το Golf, και ήταν ουσιαστικά το πιο sport αδερφάκι του δημοφιλούς μοντέλου, αφού είχε χαμηλότερη οροφή, πιο σφηνοειδές σχήμα και ήταν γενικά πιο δυναμικό από το Golf, ενώ μοιραζόταν τα ίδια κινητήρια σύνολα και είχε την δική του καυτή έκδοση GTI, όπως ακριβώς και το διάσημο compact της VW.
Είναι απορίας άξιο λοιπόν, που το Golf ΜΚ1 τραβάει πάντα την προσοχή και το Scirocco συνήθως παραβλέπεται…
7) Oldsmobile Toronado (1965) Η Oldsmobile έπαψε να υφίσταται το 2000, αλλά κάποτε ήταν η εταιρεία που αποτελούσε την αιχμή του δόρατος της GM όσον αφορά την τεχνολογία, και τα μοντέλα της ήταν ιδιαίτερα πρωτοποριακά, πολυτελή και στιλάτα. Ένα από αυτά τα μοντέλα ήταν το Toronado, το οποίο ήταν ένα μεγάλο, πολυτελές και γρήγορο coupe, με χαμηλή οροφή και αναδιπλούμενα φανάρια, το οποίο είχε κινητήρες V8 7,0 και 7,5 λίτρων. Όπως τα περισσότερα γρήγορα αμερικάνικα μοντέλα της εποχής δηλαδή.
Αυτό που δεν είχαν τα περισσότερα αυτοκίνητα με V8 κινητήρα όμως, ήταν η κίνηση μπροστά. Σωστά, το Oldsmobile Toronado είχε την κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς, ενώ η ιδιαίτερα μελετημένη ανάρτησή του του χάριζε πολύ καλή συμπεριφορά στο δρόμο, καλύτερη από αυτή των ανταγωνιστών του.
8) BMW 3 series E21 (1975) Η BMW E21 είχε την μεγάλη ατυχία να βρίσκεται μεταξύ δύο εξαιρετικά διάσημων μοντέλων της Βαυαρικής εταιρείας: Της 2002 και της E30. Η E21 ήταν η πρώτη σειρά 3 της BMW και ήταν από τα καλύτερα οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα με προσιτή τιμή την δεκαετία του 70.
Με χαμηλό βάρος, αποκλειστικά δίθυρο αμάξωμα με sport σχεδιασμό που το έκανε να μοιάζει με καρχαρία, πίσω κίνηση και εξακύλινδρους κινητήρες, η BMW E21 χάριζε ανόθευτη οδηγική απόλαυση, με αποκορύφωμα την 323i με τα 147 άλογα και τις χαρακτηριστικές διπλές απολήξεις της εξάτμισης.
9) Toyota Celica Supra (1978) Ή αλλιώς Celica XX, αν προτιμάτε τις Ιαπωνικές ονομασίες. Ηπρώτη Supra ξεκίνησε σαν μια μεγαλύτερη έκδοση της Celica με εξακύλινδρο κινητήρα. Οι κορυφαίες εκδόσεις είχαν τον 5M-GE κινητήρα που έφτανε τα 175 άλογα.
Οι δυνατοί κινητήρες σε συνδυασμό με το προαιρετικό μπλοκέ διαφορικό έκαναν το αυτοκίνητο ιδιαίτερα δημοφιλές, τόσο που η Toyota αποφάσισε να κάνει την Supra ξεχωριστό μοντέλο. Και την ιστορία που ακολούθησε την ξέρουμε όλοι…
Αυτή η λαμπρή ιστορία της Supra είναι που μας κάνει να ξεχνάμε τον βετεράνο, την Celica Supra του 1978.
10) Mitsubisi Starion (1982) Αλλος ένας θρύλος της Ιαπωνικής αυτοκίνησης, το Starion της δεκαετίας του 80 είχε ό,τι χρειαζόταν ένα αυτοκίνητο για να θεωρείται cool: Turbo κινητήρα, πίσω κίνηση, pop up φώτα και φουσκωτά φτερά. Το αυτοκίνητο είχε διαθέσιμους κινητήρες 2000 και 2600 κυβικών και ήταν ουσιαστικά ο ανταγωνιστής των Mazda RX-7 και Nissan 300ZX.
Το Mitsubishi Starion συχνά παραβλέπεται για χάρη άλλων JDM μοντέλων της περιόδου, κάτι που είναι κρίμα.
11) Subaru XT (1985) Ένα coupe της Subaru που είχε εκπληκτική τεχνολογία επάνω του, το XT, ή αλλιώς Alcyone, εξέπληξε το κοινό όταν είχε παρουσιαστεί, αλλά στις επόμενες δεκαετίες ξεχάστηκε.
Ορισμένα από τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου ήταν το ιδιαίτερα αεροδυναμικό του σχήμα, το ψηφιακό καντράν και γενικότερα το εσωτερικό του που ήταν εμπνευσμένο από τα αεροπλάνα, η επιλεκτική τετρακίνηση, τα χερούλια στις πόρτες που κρύβονταν στο αμάξωμα καθώς και το σύστημα hill assist, που βοηθούσε τον οδηγό στο να μην ρολάρει προς τα πίσω όταν ξεκινούσε σε ανηφόρα. Υπενθυμίζουμε ότι μιλάμε για το 1985… Το XT αποτελούσε το halo model της Subaru, δηλαδή το κορυφαίο μοντέλο που είχε να προσφέρει η εταιρεία.
Μια λεπτομέρεια για την ονομασία του μοντέλου: Η Αλκυόνη είναι το πιο φωτεινό αστέρι των Πλειάδων. Οι Πλειάδες στα Ιαπωνικά ονομάζονται… Subaru.