autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
6 φωτογραφίες »

Αφιέρωμα Nissan Z-cars: 51 χρόνια θρύλων

Διαβάστηκε από 6573 αναγνώστες - 11/12/2020

Το Nissan 400Z θα είναι η 7η γενιά της ιστορικής οικογένειας Z-Cars, ή αλλιώς Fairlady Z, και η πρόσφατη παρουσίαση του πρωτότυπου μας κάνει να αναπολήσουμε τα παλαιότερα εμβληματικά μοντέλα που συνετέλεσαν στη δημιουργία του μύθου.

Το 1969 εμφανίστηκε ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της ιαπωνικής αυτοκινητικής ιστορίας, που έμελλε να αποτελέσει την αρχή για τη θρυλική σειρά που έγινε γνωστή ως Z-cars. Στην πατρίδα τους, τα μοντέλα είχαν την πιο ποιητική ονομασία «Fairlady Z», εμπνευσμένη από το musical του Broadway «My Fair Lady», το οποίο με τη σειρά του βασιζόταν στον ελληνικό μύθο του Πυγμαλίωνα.

Η οικογένεια των Z-Cars έχει ιστορία 51 ετών η οποία μοιράζεται σε 6 γενιές, και θα συνεχιστεί στο μέλλον με το πολυαναμενόμενο Nissan 400Z, το πρωτότυπο του οποίου παρουσιάστηκε πρόσφατα. Κάνουμε μία ιστορική αναδρομή στα μοντέλα που έκαναν τη σειρά των Z-cars, ή Fairlady αν προτιμάτε, θρυλική.
 


1η γενιά:
Nissan S30
Το πρώτο Datsun Fairlady Z, που έγινε γνωστό εκτός Ιαπωνίας ως Nissan 240Z, παρουσιάστηκε το 1969 και ήταν σχεδιασμένο από μία ομάδα με υπεύθυνο τον Yoshihiko Matsuo και σύμβουλο τον διάσημο Κόμη Albrecht von Goertz, ο οποίος είχε δημιουργήσει εμβληματικά μοντέλα όπως η BMW 507 και το Toyota 2000GT.

Ο άνθρωπος που πίεζε τη Nissan να παρεκκλίνει από την πεπατημένη κατασκευής οικονομικών οχημάτων, και να κατασκευάσει ένα sport μοντέλο, ήταν ο τότε πρόεδρος της Nissan USA, Yutaka Katayama, ο οποίος έγινε ευρέως γνωστός ως «Mr K.» και θεωρείται ο πατέρας των Z-cars, αφού χωρίς την επιμονή του ίσως να μην είχαμε δει ποτέ αυτά τα αυτοκίνητα.

Το Nissan S30 ήταν πρωτοποριακό, αφού είχε ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός και πίσω και διέθετε εξακύλινδρους κινητήρες που ανήκαν στη θρυλική L-series, και ο κυβισμός τους διέφερε ανάλογα την χώρα πώλησης.
Το μοντέλο ήταν φημισμένο για το κράτημά του, και έγραψε ιστορία στους αγώνες, ειδικά στην Αμερική.

Το 1971, προκειμένου να ομολογκαριστεί το αυτοκίνητο στην κλάση Group 4, παρουσιάστηκε η έκδοση Fairlady ZG, που είχε πολύ καλύτερη αεροδυναμική χάρη στην πρόσθετη «μύτη» που ήταν από υαλονήματα, τα διάφανα καπάκια στα φανάρια, πίσω ducktail αεροτομή και πρόσθετα στα φτερά που ήταν τοποθετημένα με πριτσίνια και αποτέλεσαν χαρακτηριστικό γνώρισμα των βελτιωμένων της εποχής.
Αργότερα έκανε την εμφάνισή της και μία ελαφρώς επιμηκυμένη έκδοση που είχε χώρο για 2 επιβάτες πίσω, που έγινε γνωστή ως 2+2.
 
Το Nissan S30 πέρασε στη σφαίρα του μύθου όταν πρωταγωνίστησε στο Wangan Midnight, ένα ιαπωνικό manga (κόμικ) που είχε ως θέμα μια παρέα που έτρεχαν τα βράδια στους αυτοκινητόδρομους του Tokyo, και ο κύριος ήρωας είχε το «Devil Z», ένα ακραία βελτιωμένο S30 Fairlady που είχε τη δική του βούληση.
Το Wangan Midnight ήταν εμπνευσμένο από αληθινά περιστατικά, όπως αληθινό ήταν και το Devil Z. Το πραγματικό αυτοκίνητο όμως δεν ήταν της γενιάς S30
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις