5η γενιά: Nissan Z33
Το 300ΖΧ σταμάτησε να παράγεται το 2000, και για 2 χρόνια μείναμε χωρίς Fairlady.
Το 2002 εμφανίστηκε το Nissan 350Z, ένα μοντέλο που προσπάθησε να επιστρέψει στις ρίζες της 1ης γενιάς χάρη στις σχεδιαστικές αναλογίες που είχε αλλά και τις μικρότερες διαστάσεις σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Διαθέσιμο μόνο με ατμοσφαιρικό κινητήρα, τον VQ35 3500 κυβικών και ιπποδύναμη από 287 έως 310 PS, ανάλογα με τη χρονιά παραγωγής, το 350Z διέθετε τον «ιδανικό συνδυασμό επιδόσεων, κρατήματος, αξίας, σχεδιασμού και αξιοπιστίας», όπως δήλωσε η εταιρεία.
Το μακρύ πρησμένο καπό, η έντονα κεκλιμένη οροφή στο πίσω μέρος και η τριάδα οργάνων που βρίσκονταν στο κέντρο του ταμπλό με κλίση προς τον οδηγό, φώναζαν από μακριά πως βλέπαμε μια μοντέρνα προσέγγιση στο αρχικό concept του 240Z. Στην Αμερική τα συγκεκριμένα μοντέλα είναι πλέον προσιτά στους νέους, ενώ στη χώρα μας τα 3500 κυβικά του αυτοκινήτου το καθιστούν ακόμα ένα απλησίαστο και απαγορευμένο όνειρο.
6η γενιά: Nissan Z34
Δύο μέρες πριν την πρωτοχρονιά, στις 30 Δεκεμβρίου του 2008, η Nissan μας εξέπληξε με το νέο, εντυπωσιακό 370Z, την 6η γενιά Fairlady.
Αν το 350Z ήταν η προσπάθεια της εταιρείας να επιστρέψει στις ρίζες, το 370Z ήταν ένας ξεκάθαρος φόρος τιμής στο πρώτο μοντέλο. Η κλίση της οροφής προς τα πίσω ήταν ακόμα πιο μεγάλη, και το αυτοκίνητο μάγευε όποιον το έβλεπε, ειδικά με τα πρησμένα πίσω φτερά, που τονίζονταν ακόμα περισσότερο από τη γραμμή των πλαϊνών παραθύρων, η οποία ακολουθούσε την αντίθετη φορά από αυτή της οροφής και ανέβαινε απότομα προς τα επάνω.
Η θέση οδήγησης του αυτοκινήτου ήταν ιδανική, αφού ο οδηγός καθόταν χαμηλά, μέσα στην καμπίνα, αγκαλιασμένος θαρρείς από την ψηλή κεντρική κονσόλα που αποτελούσε την συνέχεια του ταμπλό. Τα τρία κεντρικά οργανάκια ήταν στη θέση που τους αρμόζει, όπως στο θρυλικό 240Z, και από τον καθρέπτη την προσοχή τραβούσε η αντανάκλαση των επικίνδυνα όμορφων και φουσκωμένων πίσω φτερών.
Το μοντέλο ήταν το τελευταίο ατμοσφαιρικό της οικογένειας Fairlady, και ο VQ V6 κινητήρας ήταν πλέον 3,7 λίτρων, που απέδιδε 355 ίππους στην Nismo έκδοση.
Η ιστορία θα συνεχιστεί με το νέο, Nissan 400Z, το πρωτότυπο του οποίου είδαμε πρόσφατα, και η εταιρεία το κυκλοφορεί οδικώς σε διάφορες εκδηλώσεις στην Ιαπωνία.
Ο σχεδιαστής του μυθικού 240Z του 1969, κ. Matsuo, που απεβίωσε τον περασμένο Ιούλιο, και ο «Mr. K» Katayama, που μας άφησε το 2015 και χάρη στον οποίον γεννήθηκε ο θρύλος, θα ήταν υπερήφανοι.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr