2η γενιά: Nissan S130
To 1978 εμφανίστηκε η δεύτερη γενιά Fairlady Z, που έγινε γνωστή στον υπόλοιπο πλανήτη ως 280ZX.
Το νέο μοντέλο ήταν μεγαλύτερο και πιο άνετο από το προηγούμενο, και ο σχεδιασμός του ήταν πιο γωνιώδης. Εξάλλου, πλησίαζε και η δεκαετία του 1980…
Ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου άλλαξε ελαφρώς, και από αμιγώς sport μοντέλο, το 280ZX μετατράπηκε σε Grand Tourer, δηλαδή σε όχημα που ήταν κατάλληλο για να διανύει μεγάλες αποστάσεις γρήγορα.
Ο κινητήρας του ήταν της γνωστής οικογενείας L-series, και ήταν 2800 κυβικών. Ο ξακουστός L28 αποτέλεσε τη βάση για πολλές μετατροπές, μπορούσε να φτάσει έως και τα 3100 κυβικά, αποκτώντας την ανεπίσημη ονομασία L31, και τοποθετήθηκε σε πολλά γρήγορα Nissan της εποχής, όπως τα πρώτα Skyline.
Το Nissan S130 συνέχισε την λαμπρή αγωνιστική πορεία που κληρονόμησε από την πρώτη γενιά, με πιο γνωστό και διάσημο οδηγό τον Paul Newman.
Λαμπρή ήταν και η καριέρα του μοντέλου τη νύχτα εκτός των επίσημων πιστών. Ένα από τα πιο διαβόητα S130 είχε ιπποδύναμη 680 PS και τελική 350 km/h, και αποτέλεσε την πηγή έμπνευσης για το Devil Z του Wangan Midnight.
3η γενιά: Nissan Z31
Τα «Eighties» κατέφτασαν, και έφεραν μαζί τους τα Pop-Up φανάρια, τα turbo και τους V6 κινητήρες, τουλάχιστον όσον αφορά τα Z-Cars.
Το νέο Nissan 300ZX παρουσιάστηκε το 1983 και είχε ριζικές διαφορές από τις προηγούμενες γενιές. Ο σχεδιασμός του ήταν μοντέρνος και στο εμπρός μέρος κυριαρχούσαν τα αναδιπλούμενα φώτα, τα οποία, όταν ήταν κλειστά, δεν κρύβονταν εντελώς, και έδειχναν την εντύπωση πως το αυτοκίνητο σε κοιτάζει με μισό μάτι.
Τα μηχανικά σύνολα ήταν κυρίως V6 και οι γρήγορες εκδόσεις ήταν turbo. Το μόνο εξακύλινδρο σε σειρά μοντέλο ήταν το Nissan Fairlady 200ZR που είχε τον περίφημο δίλιτρο RB20DET, έναν κινητήρα που συχνά παραβλέπεται για χάρη των μεγαλύτερων RB25 και RB26. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε πως σύμφωνα με τους λάτρεις του RB20, ο ήχος που βγάζει το συγκεκριμένο μοτέρ δεν συγκρίνεται με τίποτα άλλο, χάρη στο υψηλότερο στροφάρισμά του.
Οι κινητήρες RB αποτελούν την πνευματική συνέχεια των L-series, επομένως μπορούμε να πούμε πως η επιλογή του RB20 αποτελεί ένα φόρο τιμής στις πρώτες γενιές…
Τα Z31 εντυπωσίασαν και με τον πίνακα οργάνων τους, που είχε την επιλογή να είναι ψηφιακός, ενώ τα αυτοκίνητα είχαν και το «Voice Warning System» το οποίο χρησιμοποιούσε τα ηχεία της καμπίνας για να μεταφέρει φωνητικές προειδοποιήσεις.
4η γενιά: Nissan Z32
Το 1989 είδαμε ένα αυτοκίνητο που ανήκει στα «supercar της Ιαπωνίας», και είναι ένα από τα πιο εμβληματικά της δεκαετίας του 90. Παρόλο που έχει την ίδια ονομασία με το προηγούμενο μοντέλο, είναι το όχημα που έρχεται πρώτο στο μυαλό της γενιάς του Gran Turismo όταν ακούει «300ΖΧ», και όχι άδικα.
Με εντελώς διαφορετική εμφάνιση και τεχνολογία από τον προκάτοχό του, μπορούμε να πούμε πως το μοναδικό που δεν άλλαξε ήταν ο V6 κινητήρας, που πλέον στις twin turbo εκδόσεις απέδιδε 300 ίππους.
Ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα παραγωγής του κόσμου που σχεδιάστηκε με πρόγραμμα CAD σε υπολογιστή, το Ζ32 300ΖΧ είχε μεταξύ άλλων και τετραδιεύθυνση, και χάρη στο μειωμένο βάρος απέκτησε ξανά τον χαμένο sport χαρακτήρα που είχε η θρυλική πρώτη γενιά.
Ο υπολογιστής που χρησιμοποιήθηκε για να σχεδιαστεί το λατρεμένο Z32 ήταν ο Cray-2, που ήταν ο ισχυρότερος της εποχής. Μία ένδειξη του τεράστιου άλματος που έχει κάνει η τεχνολογία τα τελευταία χρόνια είναι το γεγονός πως ο συγκεκριμένος υπερ-υπολογιστής είχε την ίδια δύναμη με ένα tablet iPad 2 του 2012.
Αμφότερα τα 300ZX Ζ31 και Z32 σημείωσαν μεγάλες επιτυχίες στο χώρο του motorsport, και ένα Z32 βελτιωμένο από τις ιαπωνικές εταιρείες JUN και BLITZ έσπασε ρεκόρ ταχύτητας το 1995 στις αλυκές της Bonneville πιάνοντας 420km/h, ενώ το ίδιο αυτοκίνητο είχε αγγίξει τα 340km/h 5 χρόνια νωρίτερα στην θρυλική πίστα της Yatabe.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr