Alfa Romeo 75: Η τελευταία «γνήσια» Alfa
Η Alfa Romeo 75 έγινε γνωστή για τον κομψό σχεδιασμό της, την τοποθέτηση του σασμάν πίσω, καθώς και για τις θρυλικές turbo και V6 εκδόσεις, με αποκορύφωμα την πρησμένη «Turbo Evoluzione». Κάνουμε αναδρομή στο παρελθόν και σας παρουσιάζουμε την ιστορία της πισωκίνητης Μιλανέζας.
Το 1985, η Alfa Romeo παρουσίασε ένα αυτοκίνητο που ήρθε να αντικαταστήσει την Giulietta. Εκείνη τη χρονιά η εταιρεία γιόρταζε τα 75α γενέθλιά της. Έτσι, το όχημα απέκτησε το κατάλληλο όνομα «75», και ήταν το τελευταίο μοντέλο που κυκλοφόρησε πριν εξαγοραστεί η Alfa Romeo από τη Fiat.
Όντας ιταλική κατασκευή, η Alfa 75 είχε μοντέρνα και γοητευτική εμφάνιση. Σχεδιασμένο από τον Ermanno Cressoni εντός της εταιρείας, το αμάξωμα χαρακτηριζόταν από ευθείες γραμμές και ακμές. Στον εμπρόσθιο πρόβολο δέσποζε η τραπεζοειδής μάσκα, ενώ στο κέντρο της βρισκόταν το σήμα κατατεθέν των μοντέλων, το τριγωνικό πλαίσιο, μέσα στο οποίο βρισκόταν ο περίφημος θυρεός της Alfa Romeo. Στις γωνίες, βρίσκονταν τα φλας, που είχαν και αυτά τρίγωνο σχήμα.
Το προφίλ της 75 ήταν δυναμικό. Σε αυτό βοηθούσε το χαμηλό εμπρός μέρος και το ψηλό πίσω, κάτι που τονιζόταν από την πλευρική μαύρη ρίγα, που συνεχιζόταν επάνω στην πόρτα του πορτμπαγκάζ, η οποία στις sport εκδόσεις μετατρεπόταν εντέχνως σε διακριτική αεροτομή. Από κάτω βρίσκονταν τα φανάρια, που συνέχιζαν το τραπεζοειδές μοτίβο που συναντούσαμε εμπρός, και ενώνονταν από ένα κόκκινο πλαίσιο. Στο τελείωμα του προφυλακτήρα, κοντά στο κέντρο, υπήρχε η απόληξη της εξάτμισης.
Οι ευθείες συνεχίζονταν και στο εσωτερικό της Alfa Romeo 75, το οποίο ήταν πλούσια εξοπλισμένο και ευρύχωρο. Πίσω από το τριάκτινο τιμόνι βρισκόταν ο πίνακας οργάνων, ο οποίος φρόντιζε για την πλήρη ενημέρωση του οδηγού, ενώ δεξιά υπήρχαν οι προειδοποιητικές λυχνίες του διαγνωστικού συστήματος «Alfa Romeo Control» καθώς και το ψηφιακό ρολόι. Άξια αναφοράς ήταν η θέση της πηγής του ηχοσυστήματος, που βρισκόταν χαμηλά, μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων, αλλά και οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων που βρίσκονταν στην οροφή, κάνοντας την καμπίνα να έχει στοιχεία από cockpit αεροπλάνου. Αντίστοιχη αίσθηση έδινε και το ιδιαίτερο χειρόφρενο, που είχε σχήμα «Π».
Σελ. 2 | Η θρυλική Evoluzione, Twin Spark κινητήρες και η 3.0 America |