Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Υδροπνευματική ανάρτηση στην κορυφαία της εκδοχή

Διαβάστηκε από 22507 αναγνώστες - 26/1/2021

Η Citroen Xantia Activa παρουσιάστηκε το 1994, ενώ τρία χρόνια αργότερα ήρθε και η κορυφαία της εκδοχή με τον τρίλιτρο V6 κινητήρα των 190 ίππων. Μπορεί να ήταν ένα ισχυρό οικογενειακό αυτοκίνητο, αλλά όλα τα φώτα στράφηκαν στην εκπληκτική υδροπνευματική ανάρτηση, γνωστή με την ονομασία Hydractive 2.

Υπενθυμίζουμε ότι σε αυτό το είδος ανάρτησης δεν υπήρχαν τα γνωστά ελατήρια που συναντάμε σε κάθε αυτοκίνητο, αλλά μία σφαίρα πάνω από κάθε τροχό. Μέσα σε αυτήν, οι μηχανικοί της Citroen είχαν τοποθετήσει λάδι, όπως αυτό που υπάρχει σε όλα τα συμβατικά υδραυλικά αμορτισέρ, αλλά και άζωτο. Ουσιαστικά, αντί για συσπείρωση κάποιου ελατηρίου όταν ο αντίστοιχος τροχός περνούσε από κάποιο σαμαράκι, στη υδροπνευματική ανάρτηση συμπιεζόταν το εν λόγω αέριο. Στην πράξη το συγκεκριμένο σύστημα προσέφερε υποδειγματική ποιότητα κύλισης και αναβάθμισε σε μεγάλο βαθμό την άνεση συγκριτικά με τα μέχρι τότε συστήματα απόσβεσης.

Στην περίπτωση της Xantia Activa, το σύστημα ανάρτησης ελεγχόταν μέσω 10 σφαιρών (αντί για 6), ενώ υπήρχαν και ενισχυμένες, ενεργητικές αντιστρεπτικές ράβδοι που προσέφεραν εξαιρετική ακαμψία στο πλαίσιο. Έτσι, η μεταφορά βάρους στις στροφές ήταν μηδενική, με την Hydractive 2 να δημιουργεί αντίρροπες δυνάμεις από αυτές που ασκούνται στο αμάξωμα κατά την αλλαγή πορείας και το αυτοκίνητο να στρίβει με μηδενική κλίση. Είναι άξιο θαυμασμού ότι το αυτοκίνητο ήταν ικανό να αναπτύξει τρομακτική πλευρική επιτάχυνση της τάξη των 1,2 g, ενώ προκειμένου τα ελαστικά να μπορούν να διαχειριστούν την αυξημένη πίεση, η Citroen ζήτησε την ανάπτυξη ειδικού σετ από τη Michelin. Ακολουθεί ένα video που επεξηγεί τον τρόπο λειτουργίας της «μαγικής» ανάρτησης του συγκεκριμένου μοντέλου και αποδεικνύει την αποτελεσματικότητά της. 

 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει