autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
10 φωτογραφίες »

Ford Puma: Το coupe πριν το crossover

17/5/2021

Πριν εμφανιστεί το δημοφιλές crossover, ως Ford Puma γνωρίζαμε ένα μικρό coupe μοντέλο, βασισμένο στο Fiesta, το οποίο διέθετε ιδιαίτερα sport χαρακτηριστικά, με αποκορύφωμα την έκδοση Racing Puma που δεν γνωρίσαμε ποτέ, αφού κατασκευάστηκε σε 500 μονάδες για την αγορά της Μ. Βρετανίας.

Το Ford Puma είναι ένα δημοφιλές crossover SUV μοντέλο με σήμα το Μπλε Οβάλ, το οποίο χρησιμοποιεί την πλατφόρμα του Fiesta. Οι λάτρεις της εταιρείας, θυμούνται καλά πως αυτό δεν είναι το πρώτο αυτοκίνητο που φέρει τη συγκεκριμένη ονομασία, αφού στα τέλη της δεκαετίας του 1990 γνωρίσαμε ένα coupe όχημα, επίσης βασισμένο στο Fiesta, που εντυπωσίασε με την εμφάνισή του και τα οδηγικά του χαρακτηριστικά. Αυτή είναι η ιστορία του πρώτου Ford Puma, του coupe πριν το crossover.

Το Ford Puma έκανε το ντεμπούτο του στην αγορά το 1997, ως η απάντηση του Μπλε Οβάλ στο Opel Tigra, που ήταν ένα μικρό coupe βασισμένο στο Corsa.  Αντίστοιχα, για το Puma χρησιμοποιήθηκε ως βάση το Fiesta mk4. Η διαδικασία του να μετατραπεί ένα supermini σε coupe με sport εμφάνιση και χαρακτηριστικά δεν είναι απλή, και η Ford είχε ένα δύσκολο έργο μπροστά της.



Το εξωτερικό του τρίθυρου μοντέλου διέθετε την New Age σχεδιαστική φιλοσοφία της Ford, στην οποία κυριαρχούσαν τα τεμνόμενα μεταξύ τους τόξα. Ως εκ τούτου, το Puma ξεχώριζε στο δρόμο, χάρη στην εμφάνισή του, η οποία διακατεχόταν από καμπύλες. Ο δυναμισμός ήταν έκδηλος στο αμάξωμα. Ανάμεσα από τα μοντέρνα φανάρια με τους προτζέκτορες και το μαύρο εσωτερικό, βρισκόταν η ελλειπτική γρίλια. Χαμηλότερα, ο προφυλακτήρας είχε sport καταβολές, με ένα μεγάλο κεντρικό άνοιγμα και ένα έντονο spoiler με αεραγωγούς στις άκρες. Στο πλάι, ένα τονισμένο νεύρο ακολουθούσε ανοδική πορεία, παράλληλη με την γραμμή των παραθύρων, και πίσω οι καμπύλες συναντούσαν τις ακμές, και η πόρτα του χώρου αποσκευών είχε μία ενσωματωμένη αεροτομή επάνω από τα φανάρια.

Το εσωτερικό ήταν «δανεισμένο» από το Fiesta, και διέθετε extra πινελιές που άρμοζαν στον ανήσυχο χαρακτήρα του Puma. Στο ταμπλό υπήρχε επένδυση που παρέπεμπε σε αλουμίνιο, ενώ πίσω από το τριάκτινο τιμόνι τα όργανα είχαν λευκό φόντο. Ο επιλογέας ταχυτήτων είχε ένα άκρως εργονομικό και sport σφαιρικό σχήμα, και ήταν κατασκευασμένος από αλουμίνιο. Παράλληλα, τα standard bucket καθίσματα είχαν υφασμάτινη επένδυση με ευχάριστο και νεανικό μοτίβο.



Η γκάμα των κινητήρων αρχικά αποτελούταν από 2 μηχανικά σύνολα: Τον 1,4 Zetec-SE με ισχύ 90 ίππους που χρησιμοποιούσε και το Fiesta, καθώς και τον 1,7 VCT, ο οποίος απέδιδε 125 ίππους και 157Nm ροπή και έφερε την πινελιά της Yamaha. Το κιβώτιο ταχυτήτων είχε πιο κοντές σχέσεις, ενώ η ανάρτηση ήταν πιο σφικτή και τα μετατρόχια φαρδύτερα. Παράλληλα, η έκδοση 1,7 είχε standard ABS (προαιρετικό στο 1,4) και traction control. Το 2000, ο κινητήρας 1,4 λίτρων αντικαταστάθηκε από έναν 1600cc, απόδοσης 104 ίππων.
 
Το Ford Fiesta 4ης γενιάς είχε εκθειαστεί για την οδηγική του συμπεριφορά. Οι μηχανικοί της εταιρείας, με τις περεταίρω αλλαγές που έκαναν, χάρισαν στο μοντέλο ακόμα καλύτερα χαρακτηριστικά, κάνοντας όποιον βρισκόταν πίσω από το τιμόνι να εγκωμιάζει το αυτοκίνητο. Ο χρόνος για το sprint 0-100km/h ήταν 9,2 δευτερόλεπτα για το μοντέλο με τον 1,7 κινητήρα, και η τελική ταχύτητα ήταν 203km/h.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις