autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Το σκληροπυρηνικό Ford Racing Puma

17/5/2021

To 1999 η Ford δημιούργησε μία σκληροπυρηνική έκδοση του αυτοκινήτου, η οποία εξελίχθηκε από το αγωνιστικό τμήμα της εταιρείας, και κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο της Tickford. Το Ford Racing Puma, όπως ονομαζόταν, είχε έντονα πρησμένο αμάξωμα με φαρδύτερα μετατρόχια, κάνοντας αναγκαστική τη χρήση νέων, μακρύτερων ημιαξονίων. Επίσης, ο εμπρόσθιος προφυλακτήρας απέκτησε ένα αεροδυναμικό splitter στο κάτω μέρος του. Θέλοντας να τονίσει τον ειδικό χαρακτήρα του μοντέλου, η Ford αποφάσισε πως όλα τα Racing Puma θα είναι βαμμένα στο εμβληματικό Imperial Blue.

Το αρχικό πλάνο ήταν να κατασκευαστούν 1000 Racing Puma, 500 για την αγορά της Μ. Βρετανίας και 500 για τη Γερμανία. Τελικά, παρήχθησαν μόνο τα Βρετανικά οχήματα. Το εσωτερικό ήταν εμπνευσμένο από τους αγώνες. Τα bucket καθίσματα ήταν της Sparco και είχαν ανάγλυφο το λογότυπο της Ford Racing, ενώ ήταν επενδεδυμένα με μπλε alcantara. Από το ίδιο ιερό υλικό του motorsport ήταν οι ταπετσαρίες στις πόρτες και στα πίσω καθίσματα, καθώς και η επένδυση στο τιμόνι.



Κάτω από το καπό του καυτού Puma βρισκόταν ο κινητήρας 1700cc, ο οποίος πλέον απέδιδε 30 ίππους παραπάνω, χάρη σε διαφορετικούς εκκεντροφόρους, επανασχεδιασμένη πολλαπλή εισαγωγής (στην οποία αναγραφόταν ο αριθμός παραγωγής), διαφορετική χαρτογράφηση εγκεφάλου και σύστημα εξαγωγής της Janspeed. Το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν ενισχυμένο, και παράλληλα υπήρχε στον extra εξοπλισμό ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Τα πρώτα 100km/h από στάση έρχονταν πια σε 7,8 δευτερόλεπτα.

Η ευτυχία όμως ερχόταν εκεί που τελείωνε η ευθεία. Η Ford, ξεκινώντας ήδη από μία πολύ καλή βάση, βελτίωσε περισσότερο τα οδηγικά χαρακτηριστικά του Racing Puma. Νέα, σφικτότερα αμορτισέρ και ελατήρια, σε συνδυασμό με τα φαρδύτερα μετατρόχια και διαφορετικές ρυθμίσεις στη γεωμετρία, έκαναν το αυτοκίνητο να έχει κλίση προς την πίστα.



Τέλος, τα φρένα ήταν της Alcon, και περιλάμβαναν 4πίστονες δαγκάνες εμπρός, με δίσκους διαμέτρου 295mm. Πίσω, οι δίσκοι ήταν 253mm. Οι τροχοί ήταν 17 ιντσών της MiM-Speedline.
Το Ford Racing Puma κατασκευάστηκε αποκλειστικά σε 500 μονάδες, την περίοδο 1999-2001. Στην τελειοποίησή του έπαιξε σημαντικό ρόλο ο Σουηδός θρύλος των Rally, Stig Blomqvist, ο οποίος δοκίμαζε το αυτοκίνητο για μήνες.

Η παραγωγή των απλών Puma έληξε το 2001, με την πώληση να συνεχίζεται έως και το 2002. Συνολικά, κατασκευάστηκαν περίπου 133.000 οχήματα. Η Ford δεν το αντικατέστησε με κάποιο άλλο μικρό coupe μοντέλο. Το 2019 το όνομα έλαμψε ξανά με το νέο Puma, το οποίο βασίζεται και αυτό στο Fiesta, και, ακολουθώντας τις προσταγές των καιρών, ανήκει στην κατηγορία των crossover SUV.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει