Ford Sierra RS Cosworth: Ένας θρύλος των 80s
Η δεκαετία του 80 μας χάρισε απίστευτα αυτοκίνητα, όπως το σπάνιο πλέον Ford Sierra RS Cosworth. Μία «περήφανη» φτερούγα, η ισχύς που ξεπερνούσε τους 200 ίππους και το σύστημα τετρακίνησης δημιουργούσαν έναν συνδυασμό που θα λατρεύουμε όσα χρόνια κι αν περάσουν.
Οι κανονισμοί περί των «homologation specials» εκδόσεων μας χάρισαν κατά καιρούς μοναδικά και σπάνια αυτοκίνητα, όπως για παράδειγμα το Ford Sierra RS Cosworth, ένα αυτοκίνητο που ακόμα και σήμερα αλλάζει χέρια έναντι μεγάλων ποσών και αξίζει να το θυμηθούμε. Η ιστορία του ξεκίνησε πίσω στο 1985, σε μία περίοδο που η Ford είχε εμπλακεί με το Group A, με αποτέλεσμα από το απλό και ταπεινό Sierra να «γεννηθεί» ένα από τα σημαντικότερα αυτοκίνητα στην ιστορία της εταιρείας.
Το επικό μοντέλο της εταιρείας με σήμα το μπλε οβάλ ξεχώριζε εξωτερικά κυρίως λόγω των μεγάλων εισαγωγών αέρα επάνω στο καπό. Βέβαια, το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό δεν ήταν άλλο από την τεράστια φτερούγα στο πίσω μέρος. Η εντυπωσιακή εικόνα ολοκληρωνόταν με τις πλαϊνές ποδιές, τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους 15 ιντσών και την μεγάλη απόληξη της εξάτμισης στο πίσω μέρος. Από την άλλη πλευρά, στο εσωτερικό οι αλλαγές ήταν πιο διακριτικές και περιορίζονταν κυρίως στα «sportive» καθίσματα με την έντονη πλευρική ενίσχυση.
Κινητήρας: Ένα «έπος» από τη βρετανική Cosworth
Την έρευνα και την ανάπτυξη του κινητήρα την ανέλαβε εξ ολοκλήρου η Cosworth, η οποία ωστόσο για να αποδεχθεί την πρόταση ζήτησε η παραγγελία να αυξηθεί από τα 5.000 κομμάτια στα 15.000. Το αποτέλεσμα ήταν ένα 2λιτρο, τετρακύλινδρο μοτέρ, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και σύστημα υπερπλήρωσης της Garrett. Κάτι τέτοιο επέτρεπε ισχύ 205 ίππων που περνούσε στον πίσω άξονα μέσω πεντατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων της εταιρείας Borg-Warner, ενώ δεν απουσίαζε το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Κάπως έτσι, τα 0-100 χλμ./ώρα ήταν υπόθεση μόλις 6,2 δλ. και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 241 χλμ./ώρα.
Σελ. 2 | Η κορυφαία έκδοση Sierra RS500 Cosworth |