Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
16 φωτογραφίες »

Mitsubishi Eclipse: Το sport coupe με σήμα τα διαμάντια

11/5/2021

Δίλιτρο, τετρακίνητο με τον 4G63 κινητήρα. Ο λόγος δεν γίνεται για το Mitsubishi Evo, αλλά για το θρυλικό coupe Eclipse, το οποίο κατασκευαζόταν αποκλειστικά στην Αμερική μαζί με άλλα 2 όμοια αυτοκίνητα, ενώ ήταν το πρώτο όχημα του Brian O Conner στο The Fast and The Furious.

Όταν αναφερόμαστε σε «sport μοντέλο της Mitsubishi», το μυαλό μας συνήθως πηγαίνει αμέσως στα θρυλικά Lancer Evolution, που έχουν μείνει στην καρδιά μας ως «Evo». Αν προσθέσουμε και τον όρο «coupe», θα θυμηθούμε το μυθικό 3000GT. Ένα τρίτο sport αυτοκίνητο που κατασκεύασε η εταιρεία με σήμα τα διαμάντια ήταν το Eclipse, το οποίο μάλιστα ήταν και το 1ο αυτοκίνητο του κινηματογραφικού Brian O Conner στο The Fast and the Furious, πριν αυτός επιλέξει την Toyota Supra και μετέπειτα τα Nissan Skyline.

Η ιστορία του μοντέλου πηγαίνει στα μέσα της δεκαετίας του 1980. Το 1985, η Mitsubishi συνέπραξε με την Chrysler, με την οποία συνεργάζονταν από τα 70s, και δημιούργησαν την Diamond-Star Motors, ή αλλιώς DSM, όπως έγινε γνωστή. Πίσω από την ονομασία κρύβονταν τα λογότυπα των 2 εταιριών: Το διαμάντι της Mitsubishi και το αστέρι της Chrysler. Το Μάρτιο του 1988 ήταν έτοιμο το εργοστάσιο της DSM στο Illinois, και την επόμενη χρονιά έκανε το ντεμπούτο του το Mitsubishi Eclipse, μαζί με τα άλλα 2 τρίδυμα αδέλφια του, το Plymouth Laser και το Eagle Talon.



Χρησιμοποιώντας την ολοκαίνουργια D Platform της Chrysler, η οποία ήταν βασισμένη σε αυτή του Mitsubishi Galant, το τρίο των μοντέλων ήταν διαθέσιμο σε προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις. Εξωτερικά, το coupe αμάξωμα είχε δυναμικό παρουσιαστικό, χάρη στο μακρύ καπό, τα pop-up εμπρόσθια φανάρια, την έντονα κεκλιμένη 3η κολώνα και τις σχεδιαστικές γραμμές που συνδύαζαν τις καμπύλες με τις ευθείες.  

Το εσωτερικό του τετραθέσιου αυτοκινήτου ήταν οδηγοκεντρικό και ταυτόχρονα ιδιαίτερο, λόγω του σχεδιασμού του ταμπλό, που θύμιζε cockpit αεροπλάνου. Πίσω από το τιμόνι βρισκόταν ο πλήρης πίνακας οργάνων, ενώ δίπλα υπήρχε η προέκταση της κεντρικής κονσόλας, η οποία είχε κλίση προς τον οδηγό και φιλοξενούσε τα χειριστήρια του κλιματισμού και τους αεραγωγούς, σε ελαφρώς διαγώνια διάταξη. Τέλος, η εικόνα συμπληρωνόταν με τον επιλογέα ταχυτήτων, που παρέπεμπε σε joystick.



Με όνομα εμπνευσμένο από ένα βρετανικό άλογο ιπποδρόμου του 18ου αιώνα το οποίο είχε γεννηθεί κατά τη διάρκεια έκλειψης ηλίου, το Mitsubishi Eclipse έπρεπε να είναι αρκούντως γρήγορο. Έτσι, εκτός από τις ατμοσφαιρικές επιλογές 1,8 και 2,0 λίτρων, που απέδιδαν 93 και 137 ίππους στους εμπρός τροχούς, το αυτοκίνητο διέθετε τον δίλιτρο turbo 4G63T κινητήρα που αγαπήσαμε αργότερα στα Lancer Evolution. Η προσθιοκίνητη έκδοση GS Turbo είχε 193 ίππους, ενώ η τετρακίνητη GSX 197 PS, προκειμένου να αντισταθμιστεί το κατά 160kg αυξημένο βάρος λόγω της τετρακίνησης. Περαιτέρω, το Eclipse GSX ήταν διαθέσιμο προαιρετικά με πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Παράλληλα, μόνο για την ευρωπαϊκή αγορά, το μοντέλο ήταν διαθέσιμο και στην έκδοση GS DOHC AWD, που είχε τετρακίνηση και ατμοσφαιρικό δίλιτρο μοτέρ ισχύος 150 ίππων.

Όσα αυτοκίνητα είχαν χρησιμοποιούσαν τον 4G63, τόσο στην ατμοσφαιρική όσο και στην turbo εκδοχή του, ξεχώριζαν από το χαρακτηριστικό φούσκωμα στην αριστερή πλευρά του καπό, το οποίο έγινε προκειμένου να χωρέσει η μεγαλύτερη κεφαλή του κινητήρα.
Αντίστοιχες επιλογές σε μηχανικά σύνολα υπήρχαν και στο αδελφό Eagle Talon, ενώ το Plymouth Laser απέκτησε τετρακίνητη έκδοση το 1992.



Εκείνη τη χρονιά, η εταιρεία έκανε ένα ελαφρύ facelift στα μοντέλα, τα οποία ξεχώριζαν πλέον χάρη στα σταθερά μακρόστενα φανάρια που αντικατέστησαν τα αναδιπλούμενα. Η ισχύς του turbo κινητήρα της προσθιοκίνητης έκδοσης έγινε πλέον ίδια με αυτή της τετρακίνητης, δηλαδή 197 PS.

Το Mitsubishi Eclipse GSX που είχε κίνηση στους 4 τροχούς και βάρος 1404kg, εκτοξευόταν από στάση στα 100km/h μέσα σε 6,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα ήταν 225km/h. Χάρη σε αυτές τις επιδόσεις αλλά και το καλό πλαίσιο, απέσπασε διθυραμβικές κριτικές από τον αμερικάνικο Ειδικό Τύπο.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις