Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

3η και 4η γενιά: Ανευ turbo και τετρακίνησης

11/5/2021

Ο σχεδιασμός άλλαξε ριζικά. Τα μακρόστενα φώτα έδωσαν τη θέση τους σε μεγάλα και καμπύλα. Ο προφυλακτήρας είχε μία μεγάλη εισαγωγή αέρα στο κέντρο, ενώ το σχήμα των αεραγωγών στις εμπρόσθιες γωνίες αντικατοπτριζόταν στα «νεύρα» που διέτρεχαν κατά μήκος το αυτοκίνητο. Το εσωτερικό έχασε τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα και ήταν λιγότερο «πολεμικό» από ότι πριν.

Με μία κίνηση που θυμίζει την πρακτική που ακολούθησε η Toyota στην Celica της ίδιας περιόδου, τόσο η τετρακίνηση, όσο και το turbo καταργήθηκαν. Η βασική έκδοση είχε τον 4G64 κινητήρα 2400 κυβικών,  ο οποίος απέδιδε 156 άλογα, ενώ ως κορυφαία επιλογή βρίσκαμε την GT, που είχε τρίλιτρο V6 μοτέρ με ισχύ 208 ίππους. Έχοντας ως σκοπό να κάνουν το αυτοκίνητο λιγότερο σκληροπυρηνικό και πιο άνετο, οι μηχανικοί της Mitsubishi έκαναν την ανάρτηση πιο μαλακή.



Το 2003, μαζί με ένα facelift του μοντέλου, που χαρακτηριζόταν από επανασχεδιασμένο εμπρός προφυλακτήρα και νέα φώτα πίσω, έκανε την εμφάνισή της και η έκδοση GTS που είχε ιπποδύναμη 213PS με τον ίδιο V6 κινητήρα.

Το Eclipse 3ης γενιάς συνέχισε την κινηματογραφική καριέρα του προκατόχου του, αφού το Spyder πρωταγωνίστησε στο στο 2 Fast 2 Furious, το sequel της πρώτης ταινίας που κυκλοφόρησε το 2003. Παράλληλα, το είδαμε ξανά το 2016 στην επική σειρά «Better Call Saul», υπό την ιδιοκτησία της δικηγόρου Kim Wexler, αυτή τη φορά στην coupe έκδοση, χωρίς neon, αεροτομές και θορυβώδη εξάτμιση.



Η 4η και τελευταία γενιά του θρυλικού coupe της Mitsubishi έκανε το ντεμπούτο της το 2005, έχοντας εμφάνιση που παρέπεμπε στο Eclipse Concept-E του 2004. Ο εμπρόσθιος πρόβολος απέκτησε κοινά στοιχεία με τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας, ενώ το προφίλ θύμιζε αυτό της 2ης γενιάς, λόγω της τοξοειδής γραμμής της οροφής και των πλαϊνών παραθύρων. Το εσωτερικό είχε ημι-bucket καθίσματα και κεκλιμένο ταμπλό, το οποίο δεν διέθετε πολλές sport πινελιές.

Η γκάμα των μηχανικών συνόλων αποτελούταν από 2 κινητήρες: Έναν τετρακύλινδρο 2,4 λίτρων με τεχνολογία MIVEC και απόδοση 164 ίππους, και έναν V6 3800cc, επίσης MIVEC, ο οποίος είχε ισχύ 267PS και ροπή 353Nm.

Το 2007 κυκλοφόρησε και η ανοιχτή, Spyder έκδοση του μοντέλου, ενώ το 2009 έγινε ένα facelift στο αυτοκίνητο. Ο εμπρόσθιος πρόβολος απέκτησε ενιαία μάσκα, με το κομμάτι μεταξύ αυτής και του κεντρικού αεραγωγού του προφυλακτήρα να είναι μαύρο, θυμίζοντας το Lancer Evo X αλλά και το Colt Ralliart. Η κορυφαία έκδοση GT είχε μία μεγάλη αεροτομή πίσω, ενώ η ισχύς του V6 κινητήρα αυξήθηκε στα 269 άλογα.



Οι εποχές αλλάζουν, και αντίστοιχα αλλάζουν οι αγοραστικές τάσεις όσον αφορά τα αυτοκίνητα. Όπως και άλλα sport coupe του παρελθόντος, έτσι και το Mitsubishi Eclipse καταργήθηκε, μετά από 22 χρόνια παρουσίας, κατά τα οποία κατασκευάστηκαν 906.876 μονάδες.

Το τελευταίο μοντέλο κύλησε από τη γραμμή παραγωγής στις 16 Αυγούστου του 2011, βαμμένο σε χρώμα Kalapana Black. Το αυτοκίνητο δημοπρατήθηκε έναντι 28.800 ευρώ, και μέρος των εσόδων πήγε στον ιαπωνικό Ερυθρό Σταυρό για την ενίσχυση θυμάτων του καταστροφικού σεισμού που ακολουθήθηκε από τσουνάμι και έπληξε τη χώρα το Μάρτιο του 2011.

Αντίστοιχη μοίρα με το Eclipse είχε και το θρυλικό Lancer Evolution, αφού σταμάτησε να κατασκευάζεται το 2016. Οι προτιμήσεις των αγοραστών είχαν στραφεί προς τα crossover μοντέλα, που είναι εξαιρετικά δημοφιλή σήμερα. Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και το αυτοκίνητο που κληρονόμησε την ονομασία του coupe της Mitsubishi, δηλαδή το Eclipse Cross, το οποίο βρίσκεται σε παραγωγή από το 2017, συνεχίζοντας, έστω και μόνο κατά όνομα, την ιστορία.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει