Χούλιγκαν στο χώρο του Αυτοκινήτου
Πως μπορεί να χωράνε φαινόμενα οπαδισμού στον χώρου του αυτοκινήτου, με τα αντίπαλα στρατόπεδα να χλευάζουν φανατισμένα τους αντιπάλους, σε ένα ανηλεή και ανεξήγητο πόλεμο εντυπώσεων στα social media? Από που μπορεί να ξεκινούν όλα αυτά και που καταλήγουν?
Σε ένα κόσμο γεμάτο αντιθέσεις, είναι απόλυτα φυσιολογικό οι άνθρωποι να έχουμε διαφορετικά γούστα αλλά και αντιλήψεις. Ο ίδιος ο άνθρωπος, είναι τόσο ξεχωριστός αλλά και διαφορετικός από κάθε άλλον στο πλανήτη, που αυτόματα τα θέλω και οι προτιμήσεις του, ξεχωρίζουν. Γιατί πρέπει όμως η διαφορετικότητα του καθενός μας αλλά και οι προτιμήσεις μας, να γίνονται όπλο στον οπαδικό πόλεμο μας, με αυτούς που έχουν άλλες προτιμήσεις και αδυναμίες? Χωράει ο φανατισμός και ο οπαδισμός στον χώρο του αυτοκινήτου?
Η ανάγκη για περισσότερες επιλογές που θα τρέφουν τα διαφορετικά θέλω των ανθρώπων, καλύπτεται πλέον με ευλάβεια από τα τμήματα marketing όλων των εταιρειών στον κόσμο, γιατί ο άνθρωπος διψά για διαφορετικότητα αλλά και ομαδοποίηση ταυτόχρονα. Στην βιομηχανία των αυτοκινήτων ξέρουν καλά πως να ικανοποιήσουν τις προσταγές της αγοράς αλλά και των διαφορετικών θέλω του κοινού, με αποτέλεσμα η κάθε μια από αυτές, να έχει διαθέσιμα αμέτρητα διαφορετικά μοντέλα και εκδόσεις, για να καλύψουν κάθε ανάγκη των πελατών τους.
Αυτό δεν είναι κάτι που συμβαίνει πρόσφατα, κάθε άλλο μάλιστα. Η αδυναμία σε μια βιομηχανία αυτοκινήτων και στα δημιουργήματα της, είναι κάτι που κρατά από τα πρώτα χρόνια κυκλοφορίας αυτοκινήτων στους δρόμους. Οι ιδιοκτήτες θαυμάζοντας τις δυνατότητες του οχήματος τους (ανάλογα με τις ανάγκες τους), άρχισαν να δείχνουν τα πρώτα δείγματα «φανατισμού». Άλλους τους ενδιέφερε η ταχύτητα, άλλους η αξιοπιστία, άλλους η οικονομία καυσίμου ή ακόμα και οι δυνατότητες φόρτωσης. Και αυτή είναι και η πιο φυσιολογική εξέλιξη θα μπορούσαμε να πούμε. Είναι απόλυτα φυσιολογικό, κάτι που ικανοποιεί τα θέλω σου, να σου δημιουργεί και ένα αίσθημα αγάπης και εξάρτησης.
Ο άνθρωπος στη ζωή του, πάντα αρέσκεται να ομαδοποιεί την διαφορετικότητα του. Είτε έχει να κάνει με την πολιτική, με την αγαπημένη του ομάδα αλλά και εκατομμύρια ακόμα διαφορετικά ενδιαφέροντα του. Θέλει να διαφέρει, αλλά έχει ανάγκη να ανήκει σε μια ομάδα. Στο παρελθόν ήταν πολύ συνηθισμένο να είναι κάποιος μέλος ενός club αυτοκινήτου, ώστε να μοιράζεται το πάθος αλλά και τις γνώσεις του επάνω σε ένα μοντέλο ή ένα brand. Ειδικά τις περασμένες δύο δεκαετίες, στην χώρα μας μεσουρανούσαν οι εξορμήσεις και οι συναντήσεις των ομοϊδεατών σε όλη τη χώρα. Τα forums είχαν πάρει φωτιά από post αλλά και εμπειρίες με τα αυτοκίνητα τους. Τα πιο πολλά από αυτά τα παρεάκια, είχαν μια ισορροπημένη σχέση σεβασμού ανάμεσα στα μέλη τους, αν και δεν έλειπαν τα παρατράγουδα. Κατά βάση όμως, το πάθος και η αγάπη τους για το αυτοκίνητο τους προσέφερε το πνευματική τροφή που αναζητούσαν.