Αφιέρωμα: Πόσο λείπουν τα Toyota Celica;
Διαβάστηκε από 18646 αναγνώστες - 6/5/2022
Ο λατρεμένος «δράκος» της Toyota κλείνει μισό αιώνα ύπαρξης σε γκαράζ, δρόμους, πίστες και κακοτράχαλα βουνά. Μετά από 14 χρόνια απουσίας από τις γραμμές παραγωγής, πόσο έλειψε από τους δρόμους μας;
Ο Δεκέμβριος του 2020 είναι ένας σημαντικός μήνας για την Toyota και τους απανταχού φίλους της, αφού η Celica, το προσιτό sport αυτοκίνητο της εταιρείας, γίνεται 50 χρονών.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Έχουν περάσει 14 χρόνια από την παύση παραγωγής του τελευταίου εκπροσώπου του Toyota με σήμα τον δράκο, και αφού μας έπιασε μια γλυκιά νοσταλγία, ταξιδεύουμε στο παρελθόν και κάνουμε ανασκόπηση των 7 γενιών Toyota Celica.
1η Γενιά: Toyota Celica A20, A30 (1970-1977)
Τις δεκαετίες 1970 και 1980 η Ιαπωνική εταιρεία συμπεριλάμβανε συχνά τη μυθολογία τόσο στα ονόματα όσο και στα σήματα των μοντέλων της, έτσι η ολόφρεσκη Toyota Celica είχε για έμβλημα έναν δράκο και η ονομασία της προερχόταν από τη λατινική λέξη «coelica», που σημαίνει «ουράνιος».
Η πρώτη γενιά παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 1970 στο Σαλόνι του Tokyo, ενώ η διάθεσή της ξεκίνησε το Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς. Το δίπορτο coupe βασιζόταν στο πάτωμα του Toyota Carina sedan και είχε μεγάλο εύρος κινητήρων, με επιλογές 1400, 1600, 1900, 2000 και 2200 κυβικών, με διαθέσιμα χειροκίνητα κιβώτια 4 και 5 σχέσεων, καθώς και ένα αυτόματο 3 σχέσεων.
Τα 2T-G και 18R-G μοτέρ με τους διπλούς εκκεντροφόρους και το χαρακτηριστικό λογότυπο TWIN CAM στις κεφαλές αγαπήθηκαν ιδιαίτερα από τους λάτρεις της γρήγορης οδήγησης.
Η άφιξη της πρώτης γενιάς στην Ευρώπη έγινε το 1971, με τις γρήγορες GT εκδόσεις να εμφανίζονται στην ήπειρό μας το 1972.
Το 1976 έκανε την εμφάνισή του η facelift εκδοχή, ενώ προστέθηκε και μια liftback πρόταση, καθώς και η έκδοση 2000GT, ονομασία-φόρος τιμής στο θρυλικό μοντέλο του 1965.
Αξίζει να σημειωθεί πως στο Group 5 εμφανίστηκε ένα εξωφρενικό αγωνιστικό με τεράστια για την εποχή ιπποδύναμη και φαρδυμένο κατά πολύ αμάξωμα με τεράστιες φτερούγες.
Το αυτοκίνητο αυτό είχε την ονομασία «Celica LB turbo», το οποίο προετοίμασε η γερμανική εταιρεία Schnitzer Motorsport, παρακλάδι της οποίας είναι ο πασίγνωστος βελτιωτής BMW AC Schnitzer.
To αγωνιστικό των 560 ίππων ήταν το μόνο μη-γερμανικό αυτοκίνητο που έτρεχε στην κατηγορία του, και δυστυχώς δεν απέδωσε ιδιαίτερους καρπούς, ενώ συνέχισε την καριέρα του στην Ιαπωνία με τα χρώματα της TOMS και μετέπειτα της TRUST.