Όταν η Νέα Σμύρνη μεταμορφώθηκε σε πίστα
Ήταν μία από τις πιο ξεχωριστές ημέρες στην ιστορία των ελληνικών Motorsports, όταν τον Μάη του 1971 η Νέα Σμύρνη μεταμορφώθηκε σε πίστα. Κορυφαίες προσωπικότητες της εποχής όπως ο Γιώργος Μοσχούς και ο Σταμάτης Κόκκοτας είχαν λάβει μέρος. Ας θυμηθούμε εκείνη την αξέχαστη στιγμή μέσα από σπάνιες εικόνες!
Στην ερώτηση ποια είναι η αγαπημένη σας πίστα στη Formula 1, η απάντηση στις περισσότερες περιπτώσεις είναι το Μονακό. Ο λόγος; Ασφαλώς το γεγονός ότι πρόκειται για έναν αγώνα που γίνεται μέσα στην πόλη και κάτι τέτοιο είναι υπερβολικά ρομαντικό. Δημιουργεί ιδιαίτερα συναισθήματα να βλέπει κανείς τους επαγγελματίες οδηγούς να αγωνίζονται ανάμεσα από σπίτια και σε δρόμους που λίγες μέρες πριν και λίγες μέρες μετά περνούν συμβατικά αυτοκίνητα.
Γνωρίζατε ότι και η Νέα Σμύρνη είχε γίνει «Μονακό για μία ημέρα»; Κι όμως, στις αρχές της δεκαετίας του 70 οι κεντρικοί δρόμοι της συγκεκριμένης περιοχής για μερικές ώρες δεν ήταν διαθέσιμες για το ευρύ κοινό, αλλά για κορυφαίους οδηγούς της εποχής. Ας θυμηθούμε εκείνη την αξέχαστη στιγμή που όμοιά της δεν υπήρξε και όλα όσα συνέβησαν μέσα από σπάνιο φωτογραφικό υλικό.
Η χάραξη της αυτοσχέδιας πίστας
Ήταν άνοιξη και, πιο συγκεκριμένα, 4 Μαΐου του 1971 όταν το κέντρο της Νέας Σμύρνης γέμισε με αγωνιστικά αυτοκίνητα που θα συμμετείχαν σε ένα από τα πιο ξεχωριστά Σιρκούι στην ιστορία του ελληνικού μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ξεχωριστό διότι έγινε σε μία πολυσύχναστη περιοχή, ανάμεσα σε σπίτια και στενούς δρόμους με πολύ μικρές ευθείες. Η αυτοσχέδια πίστα αποτελούνταν συνολικά από 18 στροφές και κομμάτι της χάραξής της ήταν πολυσύχναστοι δρόμοι, όπως η οδός Αγίας Φωτεινής, ενώ όπως μπορείτε να δείτε και στην σχετική εικόνα η διαδρομή περνούσε κυριολεκτικά πάνω από την κεντρική πλατεία της Νέας Σμύρνης.
Ο Γιώργος Μοσχούς πανηγυρίζει τη νίκη του μαζί με το πλήθος...
Όσα συνέβησαν στον αγώνα
Σπάνια αρχεία επιβεβαιώνουν ότι το αυτοσχέδιο σιρκουί είχε γεμίσει από κόσμο, ενώ κορυφαίοι οδηγοί της εποχής είχαν πάρει μέρος, δίνοντας έναν ξεχωριστό χαρακτήρα σε αυτόν τον αγώνα. Ανάμεσά τους βρέθηκε ο Γιώργος Μοσχούς, ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες οδηγούς, ο οποίος στους δοκιμαστικούς γύρους έκανε τον καλύτερο χρόνο και ξεκίνησε από την πρώτη θέση στην εκκίνηση, ενώ πίσω του ακολούθησε ο Γιάννης «Μαύρος» Μεϊμαρίδης με μια Alfa Romeo. Η ημέρα αποδείχθηκε εύκολη για τον Γιώργο Μοσχούς, ο οποίος με την πορτοκαλί BMW 2002 ΤΙ του είδε πρώτος την καρό σημαία του τερματισμού έπειτα από 2 ώρες και 20 λεπτά οδήγησης. Η τριάδα συμπληρώθηκε από τους Περικλή Φωτιάδη με Alfa Romeo Giulia GTA στη δεύτερη θέση και τον Παύλο Μαδεντζή με το Escort Twin Cam της Ford στην τρίτη. Άλλο μεγάλο όνομα της εποχής που συμμετείχε στον αγώνα ήταν ο Σταμάτης Κόκκοτας με τις χαρακτηριστικές του φαβορίτες, ο οποίες τερμάτισε στην τέταρτη θέση.
Σελ. 2 | Οι «τίτλοι τέλους» των σιρκουί πόλης |