10 φωτογραφίες »

Οι hot-hatch - πύραυλοι που αγαπήσαμε

Διαβάστηκε από 5455 αναγνώστες - 2/1/2021

Μία από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες για τους απανταχού λάτρεις των sport αυτοκινήτων είναι τα hot hatchbacks, δηλαδή τα γρήγορα μικρά. Τώρα σχεδόν κάθε μοντέλο έχει τη δική του καυτή έκδοση, αλλά παλαιότερα οι θρύλοι που έγιναν γνωστοί ως «πυραυλάκια» ήταν λίγοι, και η αίγλη που είχαν τους ακολουθεί έως σήμερα.

 
 
Τα hot hatch, χάρη στην οικονομική τιμή απόκτησης, το ελαφρύ τους βάρος και τις sport καταβολές από το εργοστάσιο, τόσο σε κινητήρες όσο και σε στήσιμο, ήταν, είναι και θα είναι ιδιαίτερα αγαπητά από τους νέους που αποζητούν έναν προσιτό πύραυλο τσέπης.

Η αναλογία κιλών ανά ίππο μετέτρεψε τα αυτοκίνητα αυτά σε δικαστές ισχυρότερων και ακριβότερων κατασκευών, ενώ το γεγονός πως μπορούσαν να αποκτηθούν εύκολα τα έκανε ένα προσιτό όνειρο για πολλούς, δίνοντάς τους έτσι την αίγλη ενός λαϊκού ήρωα, μια αίγλη που ενισχυόταν ακόμα περισσότερο από την επιθετική εμφάνιση, με spoiler, αεροτομές και πρόσθετα που έκαναν τα συγκεκριμένα μοντέλα να δείχνουν τα δόντια τους ακόμα και όταν ήταν παρκαρισμένα.

Συγκεντρώσαμε τα 10 πιο λατρεμένα μικρά πυραυλάκια και σας τα παρουσιάζουμε



1) Peugeot 106 Rallye
Το διασημότερο ίσως καυτό «μικρό» των τελευταίων δεκαετιών, το Peugeot 106 Rallye, ξεκίνησε την καριέρα του ως ο αντικαταστάτης του θρυλικού 205 Rallye, και είχε έναν κινητήρα 1300 κυβικών ο οποίος απέδιδε 100 ίππους.

Το αυτοκίνητο ήταν ελαφρωμένο, ζύγιζε μόνο 825kg και ο βασικός του εξοπλισμός είχε μόνο τα απαραίτητα, προσδίδοντας έτσι στο μοντέλο έναν άκρως πολεμικό και αγωνιστικό χαρακτήρα. Ακόμα και τα εμβλήματα στην πόρτα αποσκευών ήταν αυτοκόλλητα αντί για κανονικά, τρισδιάστατα σήματα, προκειμένου να δοθεί έμφαση στο sport στοιχείο του Rallye.
Το facelift του μοντέλου έφερε και αλλαγή στον κινητήρα, που πλέον ήταν ο δοξασμένος 16v TU5J4 1600 κυβικών και απόδοσης 120 ίππων.

Το αυτοκίνητο λόγω του χαμηλού του βάρους και του δυνατού κινητήρα ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές ως αγωνιστικό, και ακόμα και σήμερα κυριαρχεί σε διάφορες κατηγορίες των αναβάσεων.
Μεγαλύτερη ίσως καριέρα έκανε στους δρόμους, αφού μαζί με το αδερφό Citroen Saxo VTS ήταν το όνειρο πολλών γρήγορων νέων, οι περισσότεροι από τους οποίους κατάφεραν και το απέκτησαν.

Ίσως ένα από τα σπανιότερα πράγματα στον κόσμο αυτή τη στιγμή, είναι να βρεθεί ένα εντελώς εργοστασιακό Peugeot 106 Rallye.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει