Οι πύραυλοι τσέπης των περασμένων ετών
2) Citroen Saxo VTS
Το έταιρο εκ των δύο αδελφών γαλλικών πυραύλων, το Citroen Saxo VTS κυκλοφόρησε κατευθείαν με τον κινητήρα των 1600 κυβικών και 120 ίππων. Ήταν πιο καλά εξοπλισμένο από το Rallye (το πλούσιο 106 ήταν το GTI άλλωστε, με τον ίδιο κινητήρα αλλά περισσότερες ανέσεις) και είχε βάρος 960kg.
Το Saxo VTS λατρεύτηκε εξίσου από τους νέους και όχι μόνο, και τα μοντέλα έγιναν ευρέως γνωστά ως «Σαξόραλλα».
Ήταν περίφημα για το γαλλικό τους στρίψιμο και το γνωστό «lift-off oversteer», η υπερστροφή δηλαδή όταν ο οδηγός άφηνε το γκάζι ενώ έστριβε, ένα φαινόμενο που έπιασε πολλούς άπειρους οδηγούς εξαπίνης.
Το δίδυμο Citroen Saxo VTS και Peugeot 106 Rallye ήταν και είναι ένα τεράστιο οδηγικό σχολείο, και δημιούργησε το δικό του φανατικό κοινό.
Ο «εχθρός» των ιδιοκτητών των γρήγορων Γάλλων προερχόταν από τη γειτονική Ιταλία.
3) Fiat Punto GT
Το αντίπαλο δέος των Γάλλων είχε οκταβάλβιδο κινητήρα 1400 κυβικών, turbo, 136 ίππους και ονομαζόταν Fiat Punto GT.
Το καυτό Punto, είχε εξαιρετικές επιδόσεις, αφού χρειαζόταν 7,9 δευτερόλεπτα για να πιάσει τα 100km/h από στάση, ενώ η τελική του ταχύτητα ήταν μεγαλύτερη των 200km/h.
Όπως και τα περισσότερα turbo αυτοκίνητα της εποχής, έτσι και το Fiat Punto GT είχε έντονο turbo lag, αλλά αυτό δεν το εμπόδιζε να γίνει φονέας γιγάντων. Δεν είναι μάλιστα λίγοι οι σημερινοί νοσταλγοί του ωμού οδηγικού χαρακτήρα που διέθεταν οι turbo κινητήρες εκείνης της δεκαετίας, με την αργή απόκριση στις χαμηλές στροφές και το απότομο ξέσπασμα της ροπής, όταν ο συμπιεστής είχε γεμίσει με αρκετά καυσαέρια.
Το Fiat Punto GT αποτέλεσε εξαιρετική βάση για μετατροπές, και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι δύσκολο να βρεθεί σήμερα ένα σε εργοστασιακή κατάσταση, ενώ η συλλεκτική του αξία αρχίζει και ανεβαίνει.
4) Fiat Uno turbo
Αν και μια γενιά παλαιότερο από τα υπόλοιπα μοντέλα, αξίζει να αναφερθούμε στην γρήγορη έκδοση του Uno, που διέπρεψε δάφνες στη χώρα μας, όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη άλλωστε, και χάρη σε αυτό δημιουργήθηκε το Punto GT που αναφέραμε νωρίτερα.
Το Uno turbo συνοδεύεται από την αίγλη που έχουν τα sport μοντέλα παλαιάς κοπής, και ενώ ήταν εξαιρετικά δημοφιλές τη δεκαετία του 90, πλέον είναι αρκετά σπάνιο.
Ακόμα και τα πρώτα μοντέλα είχαν σύστημα ψεκασμού της Bosch, και υδρόψυκτο turbo, ενώ ο 1400cc κινητήρας των facelift Uno απέδιδε 120 ίππους.
5) Honda CR-X VTEC
Ένα όχημα που προέρχεται από την Χρυσή Εποχή της ιαπωνικής αυτοκίνησης, το Honda CR-X θεωρείται παγκοσμίως ένα από τα καλύτερα οικονομικά sport μοντέλα που μπορούσε να αγοράσει κάποιος που ήθελε να ξεκινήσει την ενασχόλησή του με τα γρήγορα αυτοκίνητα.
Η παραγωγή της δεύτερης γενιάς του ιστορικού Ιάπωνα διήρκησε λίγα χρόνια, από το 1987 έως το 1991, και για αυτό το λόγο τα CR-X είναι εξαιρετικά σπάνια σήμερα.
Το μοντέλο είχε ιδιαίτερα χαμηλό βάρος, γύρω στα 900 kg, ανάρτηση με διπλά ψαλίδια τόσο εμπρός όσο και πίσω, και το κυριότερο, έναν κινητήρα που λάτρευε να στροφάρει ψηλά. Ο λόγος βέβαια για τον θρυλικό B16 ο οποίος στην χώρα μας απέδιδε 150 ίππους, ενώ στην Ιαπωνία είχε 10 άλογα περισσότερα.
Το Honda CR-X είναι τόσο εμβληματικό, που αποτέλεσε την πηγή έμπνευσης για ένα μεταγενέστερο μοντέλο της Honda, το υβριδικό CRZ που παρουσιάστηκε το 2010.
Σελ. 1 | Οι hot-hatch - πύραυλοι που αγαπήσαμε |
Σελ. 2 | Οι πύραυλοι τσέπης των περασμένων ετών |
Σελ. 3 | Τα πιο θρυλικά hot hatch που γνωρίσαμε |