Alfa Romeo Giulietta 1,6 JTDM-2 Veloce
Διαβάστηκε από 12015 αναγνώστες - 25/6/2013
Μετά από πολλά χρόνια, η Alfa Romeo επανεντάσσει τη σπορτίφ έκδοση «Veloce» στη γκάμα της Giulietta προσδίδοντάς της μια πιο δυναμική αισθητική αλλά και συνδυάζοντάς τη με τον πλέον οικονομικό κινητήρα της γκάμας της.
Aρρηκτα συνδεδεμένη με την ιστορία των μοντέλων της Alfa Romeo, η λέξη «Veloce» (σ.σ. στα Ιταλικά «γρήγορη») συνόδεψε αρκετές γρήγορες εκδόσεις των πλέον ιστορικών δημιουργημάτων της. Στη Giulietta για παράδειγμα, από το 1956 και την πρώτη γενιά του μοντέλου, οι αγοραστές μπορούσαν να επιλέξουν τις εκδόσεις Veloce, με βελτιώσεις στον κινητήρα τους που προσέδιδαν περισσότερη ισχύ και αντίστοιχα, καλύτερες επιδόσεις.
Εν έτει 2013 ωστόσο, η Alfa Romeo επαναφέρει τις εκδόσεις Veloce για τη Giulietta, με τις ομώνυμες νέες επιλογές να προσφέρουν αισθητικές -μόνο- βελτιώσεις και να συνδυάζονται είτε με τον 1,4 TB βενζινοκινητήρα των 120 ίππων, είτε με τον 1,6 JTDM-2 πετρελαιοκινητήρα του μοντέλου της δοκιμής μας.
«Veloce» στην αισθητική
Στο αισθητικό κομμάτι, η νέα Alfa Romeo Giulietta Veloce περιλαμβάνει ειδικές εξωτερικές λεπτομέρειες που τονίζουν ελαφρώς το δυναμισμό της ελκυστικής Ιταλίδας. Πιο συγκεκριμένα, οι αλλαγές αυτές αφορούν στους σκουρόχρωμους προβολείς μπροστά, στα καλύμματα των καθρεπτών και στις ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών σε χρώμα γκρι titanium, στις επιχρωμιωμένες εξωτερικές χειρολαβές, αλλά και στα λογότυπα «Veloce» στα πλαϊνά. Προαιρετικά, ο αγοραστής μπορεί να προσθέσει και οροφή βαμμένη σε μαύρο ή γκρι χρώμα. Από εκεί και πέρα, η Giulietta Veloce συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα πλέον ελκυστικά μικρομεσαία της αγοράς, με 5θυρο αμάξωμα που κρυφοκοιτάζει και προς τα κουπέ σχήματα.
Κάτω από 20.000 ευρώ και πλήρης
Η αρχική τιμή της diesel Alfa Romeo Giulietta Veloce ορίζεται στα 23.500 ευρώ, ωστόσο μετά τη «γενναία» έκπτωση των 2.200 ευρώ και την απόσυρση, το κόστος πέφτει στα 19.870 ευρώ. Εξοπλιστικά, η Veloce είναι πλήρης, αφού, εκτός των αισθητικών αλλαγών σε αμάξωμα και εσωτερικό, ο εξοπλισμός της περιλαμβάνει όλο το ηλεκτρικό πακέτο, το Σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (VDC) με ηλεκτρονικό διαφορικό e-Q2, 6 αερόσακους, μηχανικό κλιματισμό, ράδιο-cd με MP3 κ.λπ.
Εσωτερικό: Ακόμη πιο σπορτίφ
Στο θάλαμο των επιβατών της Alfa Romeo Giulietta Veloce συναντούμε και εδώ συγκεκριμένες αλλαγές που τονίζουν τη διαφορετικότητα της έκδοσης. Έχουμε λοιπόν νέες επενδύσεις στα καθίσματα σε κόκκινο/μαύρο χρώμα, εσωτερικό θυρών και κεντρικό τμήμα κοντά στο χειρόφρενο και λεβιέ ταχυτήτων σε χρώμα γκρι titanium, διακοσμητικό φιλέτο ταμπλό στον ίδιο χρωματισμό, αλλά και οροφή και κολόνες σε μαύρο χρώμα. Από εκεί και πέρα, σχεδιαστικά, το εσωτερικό της Giulietta Veloce συνεχίζει να κερδίζει τις εντυπώσεις με το συνδυασμό μοντέρνων και ρετρό στοιχείων (π.χ. οι αεροπορικού τύπου διακόπτες στο κέντρο της κονσόλας ή οι αναγραφές στα Ιταλικά των ενδείξεων των οργάνων). Στο ποιοτικό κομμάτι, έχουν χρησιμοποιηθεί μαλακά στην αφή υλικά σε συγκεκριμένα τμήματα του ταμπλό, αλλά και σκληρά πολύ καλής ποιότητας που διαθέτουν στιβαρό φινίρισμα και καλή συναρμογή.
Κινητήρας: Γρήγορος και παράλληλα, οικονομικός
Η diesel επιλογή της Giulietta Veloce φορά τον 1,6 κινητήρα diesel της Alfa Romeo, με Σύστημα άμεσου ψεκασμού και turbo. Η απόδοση της ροπής του είναι από τις πιο υψηλές σε κινητήρα του είδους (320 Nm στις 1.750 σ.α.λ.) κάτι που στην πράξη συνεπάγεται πολύ καλή απόκριση από χαμηλά, αλλά και μια έκρηξη της ισχύος από τις 1.000 έως και τις 3.000 σ.α.λ., υποβοηθώντας τις επιδόσεις. Αυτές, σε συνδυασμό και με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο σχετικά σφιχτής κλιμάκωσης, είναι από τις πιο γρήγορες στην κατηγορία. Στο κομμάτι της κατανάλωσης, η diesel Giulietta Veloce με τη σύμπραξη και του Start/Stop φροντίζει έτσι, ώστε να διατηρεί χαμηλά τις απαιτήσεις της σε καύσιμο, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης αλλά και με την επιλογή Normal ή Dynamic (αλλάζει την απόκριση του κινητήρα) του Συστήματος Alfa DNA.
Οδική συμπεριφορά: Σπορτίφ ως Alfa
Η Giulietta Veloce διατηρεί την ίδια, σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης των υπόλοιπων εκδόσεων της μικρομεσαίας Alfa Romeo περιβάλλοντάς τη και με χαμηλού προφίλ ελαστικά (225/45 R17). Στην πράξη, η Veloce περνά με σιγουριά τη δύναμη στο δρόμο, παραμένει σταθερή και ακλόνητη στις στροφές, ενώ εμφανίζει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ανεξαρτήτως διαδρομής.
Στην παροχή σπορτίφ αίσθησης συμβάλλει και το εξαιρετικό σε αίσθηση τιμόνι, το οποίο στην επιλογή Dynamic του Συστήματος Alfa
DNA βαραίνει ακόμη περισσότερο, αν και είναι παράλληλα ένα από τα πιο γρήγορα, σε αυτοκίνητο της κατηγορίας. Στο κομμάτι της άνεσης από την άλλη, οι παραπάνω επιλογές σε ανάρτηση και τροχούς έχουν το τίμημά τους, παρότι η ποιότητα κύλισης παραμένει σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα.