Audi A1 allstreet: Αρκεί η σκληρή όψη για να θεωρηθεί καλό μικρό SUV;
Audi A1 allstreet: Αρκεί η σκληρή όψη για να θεωρηθεί καλό μικρό SUV;
Κόκκινα σημεία σε χώρους, κατανάλωση, τιμή και εξοπλισμό.
Aπό τα στενότερα στην κατηγορία, απογοητευτικοί χώροι για πίσω επιβάτες και μικρό πορτμπαγκάζ (335 λτ.).
Λαίμαργο, καίει 8,8 λτ./100 χλμ. στην πόλη.
Παρότι κοστίζει σχεδόν 30.000 ευρώ ως 1.5 λτ. DSG, υστερεί σε εξοπλισμό.
Κόκκινα σημεία σε χώρους, κατανάλωση, τιμή και εξοπλισμό.
Το Audi A1 allstreet δεν είναι το πρώτο συμβατικό μοντέλο που μεταλλάσσεται μέσω crossover εκδοχής, προκειμένου να προσεγγίσει περισσότερους αγοραστές με περιπετειώδες ύφος. Το μικρό Α1 στην δεύτερη γενιά του κυκλοφόρησε το 2018 και τέσσερα χρόνια αργότερα «ντύθηκε» με σκληρότερη ενδυμασία για να αποτελέσει την έκδοση allstreet. Οι μοναδικές αλλαγές φαίνεται να είναι ότι ψήλωσε και απέχει πλέον 40 χλστ. περισσότερο από το έδαφος σε σχέση με το συμβατικό A1 Sportback, καθώς και οι νέες προσθήκες προστατευτικών ποδιών και αεραγωγών, που του δίνουν πιο «άγριο» στυλ. Φτάνουν όμως αυτές οι αλλαγές για να αποτελέσει ένα ανταγωνιστικό μικρό SUV; Με βάση τις μετρήσεις μας, παρουσιάζει κόκκινα σημεία σε σχέση με τον ανταγωνισμό στην κατηγορία των μικρών SUV. Αυτά εστιάζονται στους χώρους του, την τιμή του, την κατανάλωση καυσίμου και τον εξοπλισμό του.
Aπό τα στενότερα στην κατηγορία, απογοητευτικοί χώροι για πίσω επιβάτες και μικρό πορτμπαγκάζ (335 λτ.).
Ξεκινώντας, πρέπει να γίνει λόγος για τους χώρους του, δεδομένου ότι η ευρυχωρία στο εσωτερικό είναι ένας σημαντικός παράγοντας για όσους ενδιαφέρονται να αγοράσουν ένα μικρό SUV. Όπως προαναφέρθηκε, το A1 allstreet έχει μόνο οπτικές αλλαγές και μεγαλύτερο ύψος από το συμβατικό μοντέλο. Με λίγα λόγια οι διαστάσεις του παραμένουν ίδιες με το συμβατικό Α1 που υπάγεται στην κατηγορία των μικρών. Με μήκος 4,0 μ., είναι «μαζεμένο», κάτι που αντανακλάται στους χώρους της καμπίνας. Με βάση τις μετρήσεις μας, οι τιμές για την ευρυχωρία του βρίσκονται όλες κοντά στις μικρότερες της κατηγορίας, με τον χώρο για το κεφάλι των πίσω επιβατών να είναι ο χειρότερος. Ενδεικτικά, ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών απέχει κατά 7,2 εκ. από τον κορυφαίο, ενώ το φάρδος πίσω καθίσματος σχεδόν 10 εκ. Επιπλέον, το πορτμπαγκάζ του A1 allstreet είναι το μικρότερο, συνολικής χωρητικότητας 335 λτ. Τέτοιες τιμές παρατηρούμε συνήθως σε υβριδικά μοντέλα που έχουν την μπαταρία τοποθετημένη σε πίσω μέρος, το συγκεκριμένο όμως είναι βενζινοκίνητο.
Λαίμαργο, καίει 8,8 λτ./100 χλμ. στην πόλη.
Διατίθεται με δύο επιλογές βενζινοκινητήρων 1,0 λτ. και 1,5 λτ., αποκλειστικά σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG. Και οι δύο, αν και αποδοτικοί, φαίνεται να σημειώνουν μεγάλη κατανάλωση για την κατηγορία που ανήκουν. Εξοπλισμένο με τον μικρότερο χιλιάρη κινητήρα, το A1 allstreet καίει 8,2 λτ./100 χλμ. στην πόλη, ενώ έχει μέση κατανάλωση 7,1 λτ./100 χλμ. Ο μεγαλύτερος 1.500αρης TFSI καίει 8,8 λτ./100 χλμ. σε αστικό κύκλο με μέση κατανάλωση τα 7,8 λ./100 χλμ. Τα νούμερα αυτά είναι απογοητευτικά δεδομένης της τιμής του, καθώς στα 27.980 ευρώ που ξεκινάει θα περίμενε κανείς να συναντήσει έστω έναν ήπια υβριδικό κινητήρα που σίγουρα θα κατέβαζε αυτές τις τιμές. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει ούτε στην ακριβότερη έκδοσή του, η οποία είναι επίσης αμιγώς βενζινοκίνητη.
Παρότι κοστίζει σχεδόν 30.000 ευρώ ως 1.5 λτ. DSG, υστερεί σε εξοπλισμό.
Με τις τιμές του Audi A1 allstreet να πλησιάζουν τα 30.000 ευρώ, θα περίμενε κανείς να συναντήσει πλούσιο εξοπλισμό. Κι όμως, στον βασικό εξοπλισμό παρουσιάζει ελλείψεις. Ναι μεν έχει διζωνικό κλιματισμό, όμως δεν έχει κάμερα οπισθοπορείας και προβολείς ομίχλης. Τα φώτα του, επίσης, είναι αλογόνου και όχι LED, κάτι αρκετά περίεργο για ένα μικρό SUV μιας premium μάρκας, που μάλιστα έχει μεγάλο κόστος. Ακόμα, οι καθρέφτες του δεν είναι αυτόματα αναδιπλούμενοι και θερμαινόμενοι, όπως πολλοί θα περίμεναν. Όλα τα παραπάνω μπορεί να τα αποκτήσει κανείς σε επιπλέον κόστος διότι αποτελούν προαιρετικό εξοπλισμό. Αξίζει όμως να ανέβει κι άλλο η συνολική αξία του γερμανικού μικρού SUV; Τέλος, δεν υπερέχει ούτε σε συστήματα ασφαλείας, καθώς δεν έχει προειδοποίηση τυφλού σημείου και κόπωσης οδηγού.
Σχολιάστε |