autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Citroen C3: Το παίρνω ηλεκτρικό ή ήπια υβριδικό;

Citroen C3: Το παίρνω ηλεκτρικό ή ήπια υβριδικό;

Citroen C3: Το παίρνω ηλεκτρικό ή ήπια υβριδικό;

Διαβάστηκε από 7195 αναγνώστες - 20/3/2025

Το ηλεκτρικό C3 κοστίζει 3.000 ευρώ λιγότερο από το ήπια υβριδικό.
To e-C3, γλιτώνοντας τις βενζίνες, βάζει στην τσέπη 1.300 ευρώ τον χρόνο
Το ήπια υβριδικό C3 έχει κατά 400 χλμ. μεγαλύτερη αυτονομία και ξεχνάς να το γεμίσεις.
Το Hybrid, όντας αυτόματο, είναι επίσης άνετο στην πόλη, όμως το e-C3 είναι πιο «εκρηκτικό».

Το ηλεκτρικό C3 κοστίζει 3.000 ευρώ λιγότερο από το ήπια υβριδικό.

Όλο και περισσότερα αυτοκίνητα που ανήκουν στην κατηγορία των μικρών πόλης αποκτούν ηλεκτρικές εκδόσεις. Το νέο Citroen C3, το πολυαγαπημένο γαλλικό μικρό που αριθμεί 23 χρόνια εμπορικής επιτυχίας, μπαίνει κι αυτό στην λίστα και εξηλεκτρίζεται εισάγοντας την ονομασία e-C3. Δεν είναι όμως μόνο αυτό  το ηλεκτρικό μοντέλο που φέρνει την αλλαγή στην ολόφρεσκη νέα γενιά. Διατίθεται πλέον και με το ήπια υβριδικό σύνολο του group Stellantis, το οποίο έρχεται να ενισχύσει τις βενζινοκίνητες εκδόσεις. Ποια είναι, λοιπόν τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρικού e-C3 και του ήπια υβριδικού C3, γιατί να τα προτιμήσει κανείς και πώς συγκρίνονται μεταξύ τους;
 
Ξεκινώντας, θα πρέπει να γίνει αναφορά στην τιμή που προσφέρεται το βενζινοκίνητο εισαγωγικό μοντέλο, αλλά και οι δύο νέες προσθήκες μηχανικού συνόλου στην γκάμα του. Διαθέσιμο από τα 16.900 ευρώ ως αμιγώς βενζινοκίνητο, αποτελεί μία από τις πιο δελεαστικές προτάσεις της αγοράς με την τιμή του να μοιάζει περισσότερο με αυτή μοντέλου της κατηγορίας mini, από τα οποία υπερέχει αισθητά σε ποιότητα, χώρους, διαστάσεις, αλλά και επιδόσεις. Το ήπια υβριδικό σύνολο προσφέρεται από τα 21.900 ευρώ από την μεσαία εξοπλιστική έκδοση PLUS και πάνω, ενώ το ηλεκτρικό φτάνει στην αγορά στα 18.900 (συμπ. κρατικής επιδότησης). Με λίγα λόγια, βλέπουμε πως το ηλεκτρικό μοντέλο στην πρώτη βαθμίδα εξοπλισμού κοστίζει 3.000 ευρώ λιγότερο από το ήπια υβριδικό μοντέλο. Στην αντίστοιχη έκδοση PLUS, και πάλι το e-C3 κοστίζει  600 ευρώ λιγότερο από το Hybrid.

To e-C3, γλιτώνοντας τις βενζίνες, βάζει στην τσέπη 1.300 ευρώ τον χρόνο.

Βασικός παράγοντας, επάνω στον οποίο στηρίζεται η ύπαρξη του ηλεκτρικού μοντέλου, είναι η οικονομία κατά τις μετακινήσεις, εφόσον ο οδηγός απαλλάσσεται από τα έξοδα καυσίμου. Τι απόσβεση να περιμένει, λοιπόν, κανείς από το e-C3; Με βάση τα τεχνικά στοιχεία της Citroen, το μικρό ηλεκτρικό μοντέλο «καίει» 17 kWh/100 χλμ. Με την τρέχουσα τιμή ρεύματος προκύπτει πως χρειάζεται 2,75 ευρώ για να διανύσει 100 χλμ. Αντίστοιχα, για το ήπια υβριδικό C3, η μάρκα δηλώνει μέση κατανάλωση 5 λτ./100 χλμ. Έτσι, διανύει 100 χλμ. με 9,1 ευρώ. Με λίγα λόγια, αν κάποιος κάνει 20.000 χλμ. τον χρόνο με το ηλεκτρικό, θα γλιτώσει περίπου 1.300 ευρώ σε σχέση με το ήδη οικονομικό ήπια υβριδικό μοντέλο. Η διαφορά υπολογίζεται σημαντικά μεγαλύτερη σε σχέση με το αμιγώς βενζινοκίνητο μοντέλο, ιδίως αν το μεγαλύτερο μέρος των μετακινήσεων συμβαίνει εντός πόλης.

Το ήπια υβριδικό C3 έχει κατά 400 χλμ. μεγαλύτερη αυτονομία και ξεχνάς να το γεμίσεις.

Το e-C3, όπως και όλα τα μικρά ηλεκτρικά, εξοπλίζεται με μπαταρία σχετικά μικρής χωρητικότητας (45 kWh). Αυτή, του χαρίζει αυτονομία 460 χλμ., σύμφωνα με την Citroen. Έτσι, είναι ξεκάθαρο πως το ηλεκτρικό μοντέλο προορίζεται αυστηρά για καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης, ενώ σε περίπτωση ενός ταξιδιού, καλό θα είναι να ληφθούν υπόψη πιθανά σημεία φόρτισης. Το ήπια υβριδικό C3 Hybrid, όμως, εξοπλισμένο με ρεζερβουάρ 44 λτ. και μέση κατανάλωση 5 λτ./100 χλμ. έχει θεωρητική αυτονομία 880 χλμ., κάτι που σημαίνει πως σπάνια θα βλέπετε το βενζινάδικο. Με λίγα λόγια, η ήπια υβριδική έκδοση είναι καταλληλότερη για όσους διανύουν μακρινές αποστάσεις ή δεν έχουν την δυνατότητα να φορτίζουν ένα ηλεκτρικό στο σπίτι τους. Σε αντίθετη περίπτωση, το e-C3, όπως προαναφέραμε, θα «βάζει» λεφτά στην τσέπη.

Το Hybrid, όντας αυτόματο, είναι επίσης άνετο στην πόλη, όμως το e-C3 είναι πιο «εκρηκτικό».

Τέλος, ηλεκτρικό και ήπια υβριδικό μοντέλο εξασφαλίζουν άνετη μετακίνηση στην πόλη. Το ηλεκτρικό e-c3, όπως αναμένεται, είναι αυτόματο, αλλά και το ήπια υβριδικό μοντέλο έρχεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-DCS6. Ο 1.200άρης τούρμπο κινητήρας των 100 ίππων υποβοηθείται από ένα μικρό ηλεκτρομοτέρ απόδοσης 28 ίππων και 55 Nm ροπής. Έτσι, είναι σβέλτο εντός πόλης και προσπερνά εύκολα. Για όσους απαιτούν περισσότερη «εκρηκτικότητα», το e-C3 αποδίδει 113 ίππους. Η διαφορά είναι περισσότερο αισθητή σε γρήγορες εκκινήσεις από φανάρι ή σύντομες προσπεράσεις, κάτι που θα φανεί χρήσιμο σε αστικό κύκλο. Ειδάλλως, και τα δύο σημειώνουν σχεδόν τον ίδιο χρόνο για το 80-120 χλμ./ώρα, που κινείται κοντά στα 7 δλ.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

CITROEN
AUDI