.jpg)
Citroen C4 HYBRID e-DCS6, Τιμή 25/03/2025: 24 900€
Citroen C4 Hybrid E-DCS6 136 PS: Περισσότερη άνεση & χαμηλή κατανάλωση
Με «ολόφρεσκη» εμφάνιση και ήπια υβριδικό σε δελεαστική τιμή.
Σβέλτο στην πόλη, χωρίς να καίει (6,5 λτ./100 χλμ.).
Άνετο κατά τις μετακινήσεις και προσφέρει καλούς χώρους.
Πλήρες σε εξοπλισμό ακόμα και στην εισαγωγική έκδοση.
Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το Citroen C4 Hybrid E-DCS6 136 PS.
Η Citroen αναμφίβολα κάνει μεγάλα βήματα, ανανεώνοντας τα μοντέλα της το ένα μετά το άλλο. Αυτό το «φρεσκάρισμα» στην γκάμα της σηματοδοτεί και ένα μεγάλο βήμα προς τα υβριδικά συστήματα κίνησης και την ηλεκτροκίνηση. Μετά το «αγνώριστο» C3, που έκλεψε τις εντυπώσεις με δελεαστική τιμή απόκτησης και χαρακτήρα μικρού SUV, σειρά έχει η εξέλιξη των C4 και C4 X, τα οποία έρχονται να υπενθυμίσουν την ισχυρή παρουσία της γαλλικής μάρκας στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών. Ήρθαμε σε επαφή μαζί τους για πρώτη φορά τον Ιανουάριο, στην επίσημη παρουσίασή τους στην Ισπανία, και πλέον οδηγούμε το ήπια υβριδικό Citroen C4 Hybrid των 136 ίππων επί ελληνικού εδάφους για μία πιο ολοκληρωμένη άποψη.
Ξεκινώντας, ας υπενθυμίσουμε τα συμπεράσματά μας για την εξωτερική του εμφάνιση. Το νέο C4 εμφανίζεται με αισθητές εξωτερικές παρεμβάσεις, παρόλο που διατηρεί το γενικότερο σχήμα του. Στο μπροστινό μέρος, εντοπίζονται νέοι ανασχεδιασμένοι προβολείς με φουτουριστική σχεδίαση, εναρμονισμένα με την νέα σχεδιαστική γλώσσα της γαλλικής φίρμας. Τα φώτα ημέρας αποτελούν τέσσερα ιδιαίτερα λεπτά οριζόντια στοιχεία, ενώ στο κέντρο του προφυλακτήρα, εντελώς νέας σχεδίασης, δεσπόζει το νέο λογότυπο της Citroen, που αποτελεί ένα φόρο τιμής στο πρώτο logo της εταιρείας. Στο πίσω μέρος, παραμένει ισορροπημένο και διακρίνεται συνοχή μεταξύ αυτού και του μπροστινού τμήματος, καθώς και τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν οριζόντια στοιχεία. Συνολικά, θα λέγαμε ότι οι σχεδιαστές, με επικεφαλή τον Sylvain Henry, κατάφεραν να δείχνει κομψό, αν και λιτό, χωρίς να καταφύγουν σε περιττές σχεδιαστικές ακρότητες.
Συνεχίζοντας, θα πρέπει να εστιάσουμε στο μηχανικό σύνολο. Όπως μάθαμε στην παρουσίασή τους, τα θερμικά Citroen C4 και C4 X θα προσφέρονται αποκλειστικά με ήπια υβριδικό σύνολο. Ως βάση, χρησιμοποιείται ο τρικύλινδρος τούρμπο κινητήρας 1,2 λίτρων, ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων που βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-DSC6. Όσον αφορά το μοντέλο της δοκιμής, είναι αυτό με τους 136 ίππους, που διατίθεται στην μεσαία έκδοση PLUS και την κορυφαία MAX. Στην εισαγωγική έκδοση YOU!, το ήπια υβριδικό σύνολο αποδίδει 100 ίππους, οπότε το μικρό τιμολογιακό «άλμα» για την μεσαία εξοπλιστική έκδοση Plus κρίνεται αρκετά συμφέρον αν επιθυμεί κανείς και καλύτερες επιδόσεις, πέραν από πλουσιότερο εξοπλισμό. Οδηγώντας, λοιπόν, το C4 Hybrid των 136 ίππων αποκομίσαμε πως κινείται σβέλτα στην πόλη με τους χρόνους επιτάχυνσης να είναι πολύ ικανοποιητικοί για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Και αυτό επιτυγχάνεται χωρίς κάποιον συμβιβασμό στην οικονομία καυσίμου, εφόσον τα νούμερα που σημείωσε κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ήταν από τα χαμηλότερα στην κατηγορία των ήπια υβριδικών και αμιγώς βενζινοκίνητων μικρομεσαίων.
Όσον αφορά το εσωτερικό του, η βασική αρχή του C4 παραμένει η εστίαση στην άνεση. Τα νέα καθίσματα Advanced Comfort είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού, με παχιά επένδυση και πλευρική στήριξη, η οποία δεν έχει απορρέει αίσθηση περιορισμού στις κινήσεις. Αντιθέτως, συγκρατεί τον επιβάτη σε βολική θέση. Και πάλι, το γαλλικό μικρομεσαίο συνεχίζει να ξεχωρίζει στον τομέα ευρυχωρίας, προσφέροντας ικανοποιητικούς χώρους, ακόμα και για τους πίσω επιβάτες. Το πορτμπαγκάζ, αν και δεν εντυπωσιάζει σε μέγεθος, θα χωρέσει όλες τις αποσκευές μίας μικρής οικογένειας. Αναβάθμιση έχουν υποστεί και τα τεχνολογικά συστήματα του μοντέλου με νέα στοιχεία, όπως φωνητικό έλεγχο και ενσωμάτωση του βοηθού τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT, για να διευκολύνει την διαχείριση των λειτουργιών του αυτοκινήτου από τον οδηγό.
Ας δούμε τον επόμενο πίνακα που συνοψίζει τους κύριους τομείς αξιολόγησης αλλά και αναφέρει την συνολική βαθμολογία που κατάφερε να συγκεντρώσει το Citroen C4 Hybrid E-DCS6 136 PS.
Μάρκα/Μοντέλο | Citroen C4 | Καλύτερα | |
---|---|---|---|
Έκδοση μοντέλου | Citroen C4 Hybrid E-DCS6 136 PS | ||
Βαθμολογία | 89% | ||
Κατηγορία μοντέλου | Μικρομεσαία Βενζίνη | ||
Ποια χρονιά βγήκε/άλλαξε το μοντέλοModel Year
|
2025 | ||
Τι τεχνολογίας είναι ο κινητήραςΕίδος Κινητήρα
|
Mild hybrid | ||
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.)
|
1199 | ||
Η ισχύς του κινητήρα, τα άλογά τουΙπποδύναμη (PS)
|
136 | 163 | MERCEDES A-CLASS A 200 AUTO mHEV 163ps |
Χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιοΚιβώτιο
|
Automatic | ||
Πόσες ταχύτητες έχειΑριθμός σχέσεων
|
6 | ||
Ποιοι τροχοί κινούν το αμάξωμαΚίνηση
|
ΕΜΠΡΟΣ | ||
Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)
|
7 | 6,7 | SKODA SCALA 1.0 TSI DSG7 116ps |
Πόσα χιλιόμετρα διανύεις με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ - Με βαση τις μετρήσεις μαςΑυτονομία σε ταξίδι (χλμ.)
|
962 | 1042 | SKODA SCALA 1.5 TSI DSG7 150ps |
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματος (για επιβάτη με 1,75 ύψος και 75 κιλά)Χώροι για γόνατα πίσω επιβατών (εκατοστά)
|
17,5 | 20,5 | SKODA SCALA 1.0 TSI DSG7 116ps |
Χρειάζονται 45 εκατ. Για κάθε ενήλικο και 35 για κάθε παιδίΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα)
|
1,36 | 1,39 | HYUNDAI i30 FASTBACK 1.5 7-DCT 48V Hybrid 140ps |
Εργοστασιακή χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) | 380 | 467 | SKODA SCALA 1.0 TSI DSG7 116ps |
Πόσα δλ. χρειάζονται για τα 100 χλμ./ώρα από στάσηΕπιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα (δλ.)
|
8,4 | 8 | MERCEDES A-CLASS A 200 AUTO mHEV 163ps |
Η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτουΤελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
|
210 | 230 | CUPRA LEON 1.5 eTSI 150 PS DSG MHEV 150ps |
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) | 36,9 | 34,6 | SEAT LEON 1.5 eTSI 150 PS DSG 150ps |
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση (χρόνια)
|
5 | 5 | CITROEN C4 HYBRID e-DCS6 136ps |
Τιμή καταλόγου αντιπροσωπείαςΤιμή
|
23.900 | CITROEN C4 HYBRID e-DCS6 100ps |
Αρχικά, το νέο Citroen C4 κατάφερε να σημειώσει την βαθμολογία 89%, μία από τις υψηλότερες στην κατηγορία του. Στην έκδοση με τους 136 ίππους καταφέρνει να συνδυάσει επιδόσεις και οικονομία καυσίμου. Ο βενζινοκινητήρας 1,2 λτ. και το ηλεκτρικό μοτέρ που εδράζεται στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων συνεργάζονται αρμονικά, χωρίς να γίνεται αισθητή η στιγμή που ο πρώτος τίθεται σε λειτουργία και αναλαμβάνει τον κυρίαρχο ρόλο. Ο ηλεκτροκινητήρας συμβάλλει σημαντικά, καθώς αναλαμβάνει την εκκίνηση του αυτοκινήτου από στάση, όπως σε φανάρια ή στην κίνηση. Συγκεκριμένα, κατά την διάρκεια δοκιμών μας η πραγματική μέση κατανάλωση υπολογίστηκε στα 7 λτ./100 χλμ., ενώ η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,4 δλ. με βάση τις μετρήσεις μας. Ικανοποιητική είναι και η απόσταση φρεναρίσματος, με το γαλλικό οικογενειακό να ακινητοποιείται από ταχύτητα 100 χλμ./ώρα σε 36,9 μ.
Όσον αφορά την ευρυχωρία του, οδηγός και συνοδηγός θα κάτσουν αναπαυτικά στα νέα καθίσματα. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών προσεγγίζει την κορυφή της κατηγορίας, προσφέροντας 17,5 εκ. ελευθερίας από τα μπροστινά καθίσματα. Το πλάτος του πίσω καθίσματος (1,36 μ.) θα επιτρέψει την είσοδο τριών επιβατών στο πίσω μέρος, αν και το πορτμπαγκάζ 380 λτ. δύσκολα θα χωρέσει τις αποσκευές πέντε ατόμων. Παρόλα αυτά, θεωρείται αρκετό για τις μετακινήσεις μιας μικρής οικογένειας.
Ας δούμε στις σελίδες που ακολουθούν τα αναλυτικά αποτελέσματα των μετρήσεων μας όσον αφορά τις επιδόσεις, τους χώρους και την πραγματική κατανάλωση του μοντέλου.
Σελ. 2 | Citroen C4. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις. |
Σελ. 3 | Citroen C4. Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. |
Σχολιάστε |