Στην περίπτωση του ισχυρότερου Mazda CX-30, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τρόπος λειτουργία του κινητήρα. Αρχικά να τονίσουμε ότι πρόκειται για ένα τετρακύλινδρο μοτέρ χωρητικότητας 1.998 κ.εκ., το οποίο αποδίδει 180 ίππους και 224 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ., ενώ η σχέση συμπίεσής του φτάνει το 15:1. Η σημαντικότερη τεχνολογία ονομάζεται SPCCI ή αλλίως Spark Controlled Compression Ignition (Ελεγχόμενη με σπινθήρα ανάφλεξη λόγω συμπίεσης). Η υψηλή συμπίεση επιτρέπει ανάφλεξη με πολύ φτωχό μείγμα. Έτσι, συνδυάζονται τα οδηγικά χαρακτηριστικά ενός κινητήρα βενζίνης με την αποδοτικότητα και την οικονομία των κινητήρων πετρελαίου. Η τεχνολογία SPCCI επιτρέπει στον κινητήρα να εναλλάσσει τη λειτουργία του μεταξύ της συμβατικής ανάφλεξης με σπινθήρα και μιας λειτουργίας ανάφλεξης λόγω συμπίεσης, όπου ένα φτωχό μείγμα καυσίμου-αέρα συμπιέζεται ώστε να επιτευχθεί ακόμα πιο αποτελεσματική καύση. Στην πράξη, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,6 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 210 χλμ./ώρα. Όσον αφορά την κατανάλωση, είναι το δυνατό σημείο του συγκεκριμένου κινητήρα, με την επίσημη αντιπροσωπεία να ανακοινώνει 4,6 λτ./100 χλμ. και τον υπολογιστή ταξιδίου μας να δείχνει κάτω 7 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες οδήγησης στη διάρκεια της δοκιμής.
ή πηγαίνετε κατευθείαν στη σελίδα που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr