autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Κινητήρας: Η επιτομή της τεχνολογίας
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Κινητήρας: Η επιτομή της τεχνολογίας

Διαβάστηκε από 5585 αναγνώστες - 15/11/2021

Στην περίπτωση του ισχυρότερου Mazda CX-30, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τρόπος λειτουργία του κινητήρα. Αρχικά να τονίσουμε ότι πρόκειται για ένα τετρακύλινδρο μοτέρ χωρητικότητας 1.998 κ.εκ., το οποίο αποδίδει 180 ίππους και 224 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ., ενώ η σχέση συμπίεσής του φτάνει το 15:1. Η σημαντικότερη τεχνολογία ονομάζεται SPCCI ή αλλίως Spark Controlled Compression Ignition (Ελεγχόμενη με σπινθήρα ανάφλεξη λόγω συμπίεσης). Η υψηλή συμπίεση επιτρέπει ανάφλεξη με πολύ φτωχό μείγμα. Έτσι, συνδυάζονται τα οδηγικά χαρακτηριστικά ενός κινητήρα βενζίνης με την αποδοτικότητα και την οικονομία των κινητήρων πετρελαίου. Η τεχνολογία SPCCI επιτρέπει στον κινητήρα να εναλλάσσει τη λειτουργία του μεταξύ της συμβατικής ανάφλεξης με σπινθήρα και μιας λειτουργίας ανάφλεξης λόγω συμπίεσης, όπου ένα φτωχό μείγμα καυσίμου-αέρα συμπιέζεται ώστε να επιτευχθεί ακόμα πιο αποτελεσματική καύση. Στην πράξη, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,6 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 210 χλμ./ώρα. Όσον αφορά την κατανάλωση, είναι το δυνατό σημείο του συγκεκριμένου κινητήρα, με την επίσημη αντιπροσωπεία να ανακοινώνει 4,6 λτ./100 χλμ. και τον υπολογιστή ταξιδίου μας να δείχνει κάτω 7 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες οδήγησης στη διάρκεια της δοκιμής.

Κοινοποίησέ το »




Στον δρόμο: Ένα SUV που «αγαπάει» τις στροφές
Οδηγώντας το Mazda CX-30 θα διαπιστώσει κανείς ότι πρόκειται για ένα SUV που ξεχωρίζει για τη δυναμική του συμπεριφορά. Το τιμόνι είναι άμεσο και μεταφέρει στον οδηγό την απαραίτητη πληροφόρηση και τα φρένα δείχνουν ακούραστα. Ο κινητήρας θα προσφέρει τη γραμμική του δύναμη στις υψηλές στροφές, ενώ η ροπή χαμηλά δεν θα ενθουσιάσει σε καμία περίπτωση. Σε αυτό το χαμηλό εύρος λειτουργίας, όμως, η κατανάλωση μπορεί να μειωθεί σημαντικά. Ως προς τη ρύθμιση της ανάρτησης, είναι σφικτή όσο πρέπει ώστε να μην παρατηρούνται έντονες κλίσεις στις αλλαγές πορείας, αλλά και να προσφέρει πολύ καλή άνεση ανεξαρτήτου ποιότητας οδοστρώματος.

Η τιμή του Mazda CX-30 ξεκινά από τα 24.796 ευρώ στην βασική έκδοση βενζίνης. Στην περίπτωση του Skyactiv-X των 180 ίππων η τιμή αγγίζει τα 28.159 ευρώ, ενώ για την πλούσια έκδοση δοκιμής με το χειροκίνητο κιβώτιο αυξάνεται στα 33.003 ευρώ.

Συμπέρασμα
Στην εποχή του «downsizing» και των συστημάτων υπερπλήρωσης, οι Ιάπωνες ακολουθούν τη διαφορετική οδό στην περίπτωση του Mazda CX-30. Το αποτέλεσμα είναι ότι πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο με κορυφαία ποιότητα, οδηγική συμπεριφορά και κατανάλωση.

ή πηγαίνετε κατευθείαν στη σελίδα που σας ενδιαφέρει

Κοινοποίησέ το »