Δοκιμάζουμε το Toyota Corolla HSD 2.0 των 180 ίππων
19/11/2020
Έφτασε αισίως στη 12η γενιά της και έρχεται δίνοντας έμφαση στην επιθετική σχεδίαση. Δοκιμάζουμε την ισχυρή έκδοση με τους 180 ίππους και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας!
Αν έχετε ταυτίσει την Toyota Corolla με τη συντηρητική σχεδίαση, ήρθε η ώρα να αναθεωρήσετε. Η hatchback έκδοση αμαξώματος της νέας γενιάς καταφέρνει να τραβά τα βλέμματα, πόσο μάλλον στην έκδοση sport, όπως αυτή του αυτοκινήτου δοκιμής.
Σήμα κατατεθέν της είναι η διχρωμία του αμαξώματος που στην προκειμένη περίπτωση είναι κόκκινο με μαύρη οροφή, αλλά και τα φιμέ πίσω κρύσταλλα. Στο εμπρός τμήμα συναντάμε λεπτά φωτιστικά σώματα, ενώ η γρίλια περιβάλλεται από ένα νίκελ πλαίσιο. Παρόμοια αισθητική επικρατεί και στο πίσω μέρος, ενώ το κερασάκι στην τούρτα είναι οι εντυπωσιακές ζάντες μεγέθους 18 ιντσών.
Εσωτερικό: Παραμένει «sportive»
Στο εσωτερικό επικρατεί παρόμοιο σκηνικό, με τις «sportive» λεπτομέρειες να δημιουργούν ένα όμορφο περιβάλλον. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι τα καθίσματα τύπου μπάκετ, τα οποία προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη και φέρουν ενσωματωμένα προσκέφαλα. Οι χώροι κρίνονται οριακά ικανοποιητικοί για την κατηγορία και στις πίσω θέσεις θα βολευτούν άνετα δύο ενήλικες επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών δεν είναι το ατού της υβριδικής Corolla. Τα 313 λίτρα του χώρου αποσκευών δεν είναι τιμή που «βλέπει» την κορυφή της κατηγορίας, αλλά κάτι τέτοιο οφείλεται στις μπαταρίες του υβριδικού συστήματος, οι οποίες είναι τοποθετημένες κάτω ακριβώς κάτω από το πάτωμα. Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να «κοκκινίσουν» οι ενδείξεις, όταν ο οδηγός επιλέξει το sport. Το φινίρισμα της κεντρικής κονσόλας δείχνει ποιοτικό και στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μία ψηφιακή οθόνη αφής μεγέθους 8 ιντσών, η οποία διαθέτει δυνατότητα συνδεσιμότητας Android Auto και Apple CarPlay.
Κινητήρας: Είναι ζωηρός, παραμένει οικονομικός
Κάτω από το καπό του αυτοκίνητου δοκιμής βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 1.987 κ.εκ., ο οποίος φέρει τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Σε συνεργασία με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 180 ίππους και η μέγιστη τιμή της ροπής είναι τα 190 Nm. Το αποτέλεσμα είναι τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 8,5 δλ. για το αμάξωμα των 1.340 κιλών μαζί με τον οδηγό, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Η ιαπωνική φίρμα αναφέρει ότι οι απαιτήσεις σε καύσιμο περιορίζονται σε μεικτές συνθήκες κίνησης στα 3,9 λτ./100 χλμ. Μπορεί στη διάρκεια της δοκιμής να μην είδαμε τόσο χαμηλή τιμή, αλλά είναι γεγονός πως εντός πόλης, ο ηλεκτροκινητήρας συμβάλλει στο να διατηρείται η μέση τιμή κάτω από τα 5,5 λτ./100 χλμ. Κάπου εδώ, αξίζει να τονίσουμε ότι έως τα 115 χλμ./ώρα είναι εφικτό το αυτοκίνητο να κινηθεί αποκλειστικά με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα.