6 φωτογραφίες »

Δοκιμάζουμε το αμιγώς ηλεκτρικό smart EQ fortwo

18/11/2020

Η γκάμα της smart έχει πλέον εξηλεκτριστεί πλήρως και στα χέρια μας βρέθηκε το EQ fortwo. Τι εντυπώσεις μας άφησε στη διάρκεια της δοκιμής και ποια είναι η πραγματική του αυτονομία;

 
 
Η ιδέα ενός αμιγώς ηλεκτρικού smart είχε «υιοθετηθεί» πριν από αρκετά χρόνια. Στη δεύτερη γενιά ενσωματώθηκε στη γκάμα της φίρμας και πλέον το σύνολο των αυτοκινήτων της smart είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Η γερμανική εταιρεία προσφέρει αυτή τη στιγμή τρεις εκδόσεις, το fortwo, την «ανοιχτή» του έκδοση και το μεγαλύτερο forfour. Όλα συνοδεύονται από το λογότυπο EQ, που παραπέμπει σε αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Στην κατοχή μας βρέθηκε το διθέσιο EQ fortwo και έφτασε η στιγμή να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Η τρίτη γενιά του μικρού αυτοκινήτου πόλης έρχεται με μικρές αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση. Στο εμπρός μέρος συναντάμε ένα νέο προφυλακτήρα και μάσκα που προσφέρεται στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ τα LED φωτιστικά σώματα στο πίσω μέρος αποτελούν προαιρετική επιλογή. Οι σχεδιαστικές αναβαθμίσεις είναι αρκετές για να δώσουν έναν τόνο ανανέωσης στο smart EQ fortwo, αλλά δεν παύουν να διατηρούν αναλλοίωτο τον χαρακτήρα του μικρού μοντέλου. Όσον αφορά στις διαστάσεις, το μήκος του αμαξώματος αγγίζει τα 2.695 χλστ., το πλάτος τα 1.663 χλστ. και το ύψος τα 1.555 χλστ.

Εσωτερικό: Άπλετοι χώροι μόνο για δύο
Όπως ξεκαθαρίζει και το όνομά του, το smart EQ fortwo είναι ένα αυτοκίνητο πόλης αποκλειστικά για δύο επιβάτες. Ωστόσο, η μετακίνησή τους θα γίνει άνετα, αφού οι χώροι είναι ιδιαίτερα επαρκείς. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν στις δύο πόρτες, ενώ ανάμεσα στα δύο καθίσματα βρίσκεται ένα δίχτυ που αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρακτικό. Μοναδική απουσία είναι οι ποτηροθήκες στο κεντρικό τούνελ, αλλά η ύπαρξη μηχανικού χειρόφρενου δεν επιτρέπει χωροταξικά κάτι τέτοιο. Τα πλαστικά είναι σκληρά στην υφή τους, αλλά η σχεδίασή τους ιδιαίτερα νεανική. Το τιμόνι είναι τριάκτινο και πολυλειτουργικό, ενώ πίσω του υπάρχει ένας ευανάγνωστος πίνακας οργάνων με τις απολύτως απαραίτητες ενδείξεις. Νέα προσθήκη είναι το όργανο δίπλα από την αριστερή κολώνα, το οποίο απεικονίζει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, αλλά και την ανάκτηση/κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Η οθόνη αφής μεγέθους 8 ιντσών βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό, είναι ιδιαίτερα χρηστική και ευανάγνωστη, ενώ εκτός των άλλων φέρει και ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης. Ο όγκος του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 230 λίτρα, αρκετά για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες δύο επιβατών.



Επιδόσεις που αρκούν... για την πόλη
Ένα αυτοκίνητο σαν το smart EQ fortwo, θα πραγματοποιήσει στη διάρκεια της «ζωής» του τις περισσότερες αποστάσεις σε αστικό περιβάλλον. Με γνώμονα αυτό, κάτω από τον χώρο αποσκευών έχει τοποθετηθεί ένας ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 82 ίππους και 160 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,1 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 130 χλμ./ώρα. Οι απόλυτες τιμές δεν ενθουσιάζουν ιδιαίτερα, αλλά στην πραγματικότητα, το smart EQ fortwo καταφέρνει να κινείται σβέλτα στο αστικό περιβάλλον, ειδικά σε ταχύτητες έως τα 80 χλμ./ώρα. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου έχουν χωρητικότητα 17,6 kWh, με την κατανάλωση ρεύματος να κυμαίνεται στο εύρος 15.5 - 19.8 kWh/100 χλμ. Η γερμανική φίρμα ανακοινώνει έως 159 χλμ. αυτονομίας με μία πλήρη φόρτιση, σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP. Στην πράξη είδαμε τα 135 χλμ. ως έναν εφικτό στόχο. Μία πλήρης φόρτιση σε οικιακό δίκτυο διαρκεί περίπου 6 ώρες, ενώ μέσω ταχυφορτιστή, 40 λεπτά αρκούν για την αύξηση του επιπέδου φόρτισης από το 10 έως το 80%.

 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει